1080p50

Dree schreef op 18.10.2010 om 11:15 uur

Magix Deluxe 17HD blijkt ook 1080p50 te kunnen monteren en outputen. Ik ben geinteresseerd om dit programma aan te kopen. Ik kan geen trial versie downloaden (misschien omdat ik ooit eens een veel oudere versie heb gedownload)  Is er ergens een korte file van een met 17HD gemonteerde 1080p50 video beschikbaar? Ik wens namelijk vooraf gedetailleerde info te kennen over die file. Een screenshot van MediaInfo over die file is ook OK.

Reacties

Polders schreef op 18.10.2010 om 12:24 uur

Beste Dree, ga naar: http://www.magix.com/nl/video-deluxe/

Daar is alle gevraagde informatie beschikbaar.

Veel succes, het is een mooi programma

Voormalige gebruiker schreef op 18.10.2010 om 14:51 uur

Hallo Dree,

Uit het productPDF van Magix Video de Luxe 17:
 

Volledige ondersteuning voor opnamen in 50p
Voor nog scherpere opnamen: met MAGIX Video
deluxe 17 Premium gebruikt u de 50p-technologie
van actuele camcorders en tv's optimaal. In
vergelijking tot de huidige consumerformaten biedt
de nieuwe techniek dubbel zoveel volledige foto's.
Uw voordelen: vloeibare bewegingsverlopen bij
bewogen objecten en een nog gedetailleerder beeld
- voor optimaal filmgenot van zeer hoge kwaliteit

 

Video de Luxe is inderdaad een goed programma. Gezien de eerste ervaringen van videovrienden met AVCHD, raad ik je aan om er rekening mee te houden dat je eerst het AVCHD-materiaal zult moeten converteren. Zie de test op www.dvscene.nl en de commentaren op het Magix User Board.

Dree schreef op 18.10.2010 om 18:43 uur

Ondertussen heb ik de trial versie van de 17HD op mijn laptop kunnen installeren, en even met een 50p file van mijn TM700 getest...Een beetje teleurstellend m.b.t. de 50p mogelijkheden van Magix: importeren gaat vlot, renderen als hdtv2 en mpeg4 gaat vlot, en resulteert in een 1920x1080 file, MAAR die file is niet meer een 50p file, maar wordt 25p (=verlaagde temporele resolutie) en heeft bovendien een lage bitrate (~7.5Mb/s), waardoor bewegingsresolutie nog extra gecompromitteerd wordt. Spijtig...
 

petekie schreef op 22.10.2010 om 01:24 uur

50P is subliem maar. Een zeer snelle computer I7 4 core 6 gb/ram + sataschijf, is de basis om het resultaat te verkrijgen, zoals de camera dit ook maar produceert op snelle kaartjes van 30Mb/sec of snelheid "10".

Een video kaart is de volgende struikelblok. Stel deze haar de-interliniëring "uit" niet latenwerken, zeker voor een flat-screen.

Zorg dat de bitrate zo hoog mogelijk is en ook 50 frame instellen. Dit kan in het menu exporteren naar externe opslag. Dit is iets dat voor starters te moeilijk is, maar dat de mogelijkheden van magix toont.

Daar kunnen ook filmpjes gekneed worden voor GSM's en Tablet's of Ipad gebruikers.

Mijn computer heeft 80% nodig van de procesor voor te renderen, de film heeft ongeveer vier keer de tijd nodig van zijn lengte. Dit hangt ook af van de toeters en bellen die in de montage zitten. Iedere overgang is rekenwerk, zo ook effecten.  

Dree schreef op 22.10.2010 om 12:20 uur

Dank voor je antwoord, maar ik had graag geweten waar je de export settings (bitrate, zoals je vermeld) kan instellen om een gerenderde 50p file op te slaan. Bij "opslaan op de computer" (internet HDD) vind ik enkel  een "kwaliteits specificatie" waarbij  "HD quality2" (een ongebruikelijke terminologie in de videowereld) de hoogste kwaliteit schijnt te zijn, en voor de format setting vind ik MPEG-4 als meest benaderend bij het  AVC H264 die voor de 50p files wordt gebruikt. Nergens vind ik andere (meer gebruikelijke) settings. Ik ken/heb diverse montageprogs (Vegas, Edius, Premiere,..) maar ik ben specific in Magix 17HD geinteresseerd omdat die 50p compliant zou zijn..tot hiertoe lijkt dit onwaar. Het programma accepteert 50p (zoals bv X3 Pro  van Corel) maar exporteert een file die duidelijk minderwaardig  is, niet enkel bij weergave (mijn desktop PC heeft geen probleem om originele 1080p50/28Mb/s weer te geven), maar ook in de MediaInfo file specificaties blijkt de 50p gestript te zijn.

Dree schreef op 25.10.2010 om 09:01 uur


Beste Dree, ga naar: http://www.magix.com/nl/video-deluxe/

Daar is alle gevraagde informatie beschikbaar.

Veel succes, het is een mooi programma

 

Tot hiertoe heb ik geen antwoord op mijn vraag waar ik 1080p50 en bitrate kan indtellen als output formaat, bij een 50p inputformaat. Ook jieronder, (uit bovenvermelde link) blijkt dit.

Wilt u wel volledige controle hebben over de export, dan kunt u de bestanden exporteren via het bestandsmenu. Al deze vensters hebben ook een nieuwe lay-out en zien er goed uit. Er zijn geen wijzigen wat betreft verhoogde bitrates of extra bestandsformaten die worden ondersteund.