aktivering

Oddbjoern-Hoevik wrote on 11/25/2020, 6:33 AM

Under mine mange forsøk for å få video overført fra Recordern til PC har jeg avinstallert programmet flere ganger, og aktivert hver gang. Det er nevnt at det maksimum kan aktiveres 2 ganger, hva betyr det i praksis ? Jeg har fulgt installasjonsforskriftene 100%, og recorderen er koplet direkte til PC W10 med convertern direkte til en USB port.. men ikke noe signal igjennom. Jeg bruker AVAST virusprogram.

VIDEO SAVER 8th Edition:

Oddbjoern

Comments

johnebaker wrote on 11/25/2020, 7:35 AM

@Oddbjoern-Hoevik

Hi - Hallo

Try turning on the following privacy settings in Windows to allow the application to access the USB device:

In Windows settings, Privacy, Microphone and Camera - select Allow desktop apps to access your microphone / camera

You may need to reinstall the drivers and software.

Google translate:

Prøv å slå på følgende personverninnstillinger i Windows for å la programmet få tilgang til USB-enheten:

I Windows-innstillinger, Personvern, Mikrofon og kKamera - velg Tillat desktop-apper å få tilgang til mikrofonen / kameraet ditt

Du må kanskje installere driverne og programvaren på nytt.

. . . . Det er nevnt at det maksimum kan aktiveres 2 ganger, hva betyr det i praksis ? . . . .

I praksis 2 betyr dette at du kan installere programvaren på så mange datamaskiner du vil, men bare to datamaskiner kan aktiveres samtidig. Et eksempel kan være å installere på en PC og en bærbar datamaskin - begge kan være aktive samtidig, men hvis du vil bruke en tredje datamaskin, krever programvaren de-aktivering på en av de andre 2.

John EB
Forum Moderator

VPX 16, Movie Studio 2025, and earlier versions 2015 and 2016, Music Maker Premium 2024.

PC - running Windows 11 23H2 Professional on Intel i7-8700K 3.2 GHz, 16GB RAM, RTX 2060 6GB 192-bit GDDR6, 1 x 1Tb Sabrent NVME SSD (OS and programs), 2 x 4TB (Data) internal HDD + 1TB internal SSD (Work disc), + 6 ext backup HDDs.

Laptop - Lenovo Legion 5i Phantom - running Windows 11 23H2 on Intel Core i7-10750H, 16GB DDR4-SDRAM, 512GB SSD, 43.9 cm screen Full HD 1920 x 1080, Intel UHD 630 iGPU and NVIDIA GeForce RTX 2060 (6GB GDDR6)

Sony FDR-AX53e Video camera, DJI Osmo Action 3 and Sony HDR-AS30V Sports cams.

Oddbjoern-Hoevik wrote on 11/25/2020, 3:06 PM

Thank you, John, for your advice that solved the problem. with respect to the Driver and USB port. I haven't worked on it so much yet. I have the video running and I tried to store it on the PC, couldn't open the file on the PC, there must something wrong with the code.. MPEG2?

Kind regards

Oddbjoern