Zwarte balken aan beide zijden van foto uitvullen/vervagen/zoomen

gerry-2 schreef op 20.08.2023 om 13:10 uur

Hallo,

Ik gebruik sinds een week Photostory 2023.

Ik begin het meeste wat ik wil gebruiken wel door te krijgen, behalve de omgang met rechtopstaande foto's van een telefoon. Ik zou graag de zwarte balken aan beide zijden uitvullen met een blurachtige achtergrond van de foto zoals je dit veel ziet. Dan is het hele scherm gevuld en zie je door de toegevoegde blur de foto op de voorgrond en het wazige beeld op de achtergrond.

Iemand een idee?

Systeem:

Amd Ryzen9 7950X
Nvidia RTX 3090
64 Gb Corsair Ram 6400Mhz
Gigabyte Aorus Mobo
Corsair Watercooler
2 x Samsung SSD 980 Pro
1 x 8 TB WD Red Pro HDD

Reacties

Bol schreef op 20.08.2023 om 15:40 uur

@gerry-2

Hallo Gerry,

In het filmpje zal ik u een van de manieren laten zien hoe u de zwarte balken kan vervagen met dezelfde foto op de tijdlijn.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerry-2 schreef op 20.08.2023 om 18:49 uur

Beste Rob,

Wow wat een snelle en fijne reactie. Het is me gelukt, ik heb me suf gezocht en gegooled maar kwam er niet uit. Het is heel simpel als je de weg weet.

Superbedankt

Gerry

Bol schreef op 20.08.2023 om 21:18 uur

@gerry-2

Hallo Gerry,

Graag gedaan😉.

Hoe simpel het ook is, doet het mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost.

Succes met het samenstellen van uw slideshows.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerry-2 schreef op 24.08.2023 om 18:39 uur

Beste Rob,

Ik kom een heel eind maar wat me niet lukt is dat ik niet alle foto's wil laten zoomen. Ik heb een aantal foto's geselecteerd middels het selectievakje in iedere foto maar het is of alle foto's of niets. Kortom ik krijg al aardig wat voor elkaar maar wil zelf kunnen kiezen welke foto's ik tijdens het afspelen laat zoomen.

Tips?

Alvast weer superveel dank.

 

Bol schreef op 25.08.2023 om 18:23 uur

@gerry-2

Hallo Gerry,

Als ik het goed hebt, dan werkt u in storyboardmodus. Als u het selectievakje in de foto's aanvinkt, dan worden het zoomen niet door alle foto's overgenomen.

Doe eens het volgende:

  • activeer de foto die u wilt gaan zoomen
  • maak uw zoombeweging
  • klik met de rechtermuisknop op de foto
  • klik op Effecteninstellingen
  • hier kunt kiezen op alles toepassen of op alle volgende object toepassen
  • klik op verder en de zoomeffect wordt in de door uw gekozen optie toegepast.

Zie filmpje.

Mocht u nog vragen hebben, laat het mij weten.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 25.08.2023, 18:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerry-2 schreef op 25.08.2023 om 19:28 uur

Beste Rob, Deze manier had ik nog niet geprobeerd maar ik merk dat ik de vraag niet duidelijk heb gesteld. Boven de tijdlijn heb ik een button waarmee alle foto's in de tijdlijn vanzelf zoomen soms links soms rechts soms sneller en soms heel traag.

Nu was mijn logica om per foto die ik automatisch wil laten zoomen het selectievakje aan te vinken. Maar dan krijg ik toch het effect op alle foto's.

Ik ga het handmatig proberen zoals je beschreef maar gok dat ik dat net teveel tijd vind vergen.

Maar zoals ik al schreef ik ben heel blij met het programma, wederom Magix. Ik gebruik al 20 jaar plus Soundforge, toen het nog Sonic Foundry was. Ook Acid en Vegas Pro gebruik ik al vele jaren net als het cleaning lab, allemaal van Magix. Deze programma 's heb ik ook onder de knie gekregen dus dit gaat ook lukken.

Wist je overigens dat in Vegas Pro ook een automatische slideshow maker zit. Iets minder uitgebreid maar het voldoet zeker.

Met vriendelijke groet Gerry

Bol schreef op 25.08.2023 om 22:14 uur

@gerry-2

Hallo Gerry,

U wilt de automatische foto-effecten toepassen door op de vierstippen te klikken. 
 

Doe eens het volgende:

  • zet de afspeel marker (begin marker) op de gewenste plaats, waar u de automatische foto-effecten toepassen wilt laten beginnen
  • zet de eindmarker op uw gewenste plaatst
  • klik op de vierstippen
  • klik op Toepassen op gedeelte
  • alles wat tussen de beginmarker en eindmarker zit, wordt een foto-effect toegepast

In Photostory 2023 zit ook een automatische slideshow maker. Zie afbeelding.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-