zwart flikkerend beeld aan het einde van het een geschreven schijfkopy

Roland-Kengen schreef op 21.07.2020 om 13:58 uur

wanneer ik een dvd schijfkopie gebrand heb met menu's van een film (die net op dvd formaat past waarbij de encoder automatisch zijn bitrate aanpast) dan onstaat in het resultaat aan het einde van de dvd een zwart flikkerend beeld: een normaal frame, een zwart frame enzv. Dit is heel storend. Het begin en midden heeft er geen last van. Heb het al twee keer geprobeerd. Gebruik windows 10, video de luxe uit 2019. Iemand een idee?

Reacties

Bol schreef op 21.07.2020 om 14:48 uur

Hallo Roland,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Brand uw filmproject eens als een ISO bestand, deze kunt u dan afspelen in VLC http://www.videolan.org/ Als alles naar u wens is, kunt deze bv. met AnyBurn branden op een DVD branden. http://www.anyburn.com/

Zet ook eens een vinkje bij: Anti-interlacefilter gebruiken (onderdrukt flikkeringen). Zie afbeelding.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.07.2020, 14:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Roland-Kengen schreef op 21.07.2020 om 15:14 uur

Hallo Rob, bedankt voor je snelle antwoord. De originele filmpjes zijn .mp4 bestanden. Wanneer ik het betreffende originele bestand met vlc player open is er niets aan de hand. Open ik het in Video deluxe premium dan krijg ik dit zwart/wit beeld, zowel in het voorbeeld venster als in het bewerk venster, nog zonder dat ik iets gedaan heb. Ik heb dit stukje öok nog eens gebrand (naar iso bestand, net zoals eerder) met de interlace aan zoals je voorstelde maar dat heeft geen enkel effect. De eerste drie mp4 bestanden uit deze home video gaan zonder problemen, deze niet. Ik moet nog ongeveer 125 homevideo's die ik allemaal gedigitaliseerd heb van menu's voorzien dus dit soort lelijkheden kan ik missen als kiespijn :).

Roland-Kengen schreef op 21.07.2020 om 15:28 uur

nu weet ik het helemaal niet meer. De ene keer laat dit mp4 bestand dit zwart wit beeld zien, de andere keer is er niets aan de hand. Ik heb verder geen programma's aan staan op mijn pc. Ik heb wel, na wat verder speuren op deze site, bij het bliksemschichtje (rechts onder in het voorbeeld venster) de lagere resolutie en de framerate verlaging uitgezet, maar ik neem aan dat dat alleen invloed heeft op het voorbeeldvenster?

mi-bo schreef op 21.07.2020 om 15:36 uur

@Roland-Kengen

Beste Roland.

Bliksemschicht heeft niets met het eind (brand)resultaat te maken.

Sc6.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 21.07.2020 om 15:45 uur

Hallo Rolland,

Het bliksemschichtje (rechts onder in het voorbeeld venster) zou best eens invloed kunnen hebben op het voorbeeldvenster, maar mag, als het goed is, geen invloed hebben op het eindresultaat. Maar om dat het op het einde van DVD gebeurd, zou het best wel eens voor kunnen komen. Ik zou zeggen activeer het biksemschichtje niet en brand het dan nog eens en zie wat het resultaat nu is. Laat het mij weten,

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 21.07.2020, 16:05, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Roland-Kengen schreef op 21.07.2020 om 19:22 uur

Net klaar met nieuwe poging...helaas. In het voorbeeld en bewerk venster prima, in het iso bestand beginnen op precies dezelfde plaats de beelden afgewisseld te worden met zwarte beelden. Wanneer ik alleen dit stukje laadt in het programma en het als iso bestand wegschrijf is er geen probleem.

Bol schreef op 21.07.2020 om 19:35 uur

Hallo Roland,

Wat u zou kunnen proberen is, om de frametable opnieuw te laten aanmaken.

Dit doe u zou als de clip al op de tijdlijn staat

of gelijk als u de clips naar de tijdlijn sleept.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Roland-Kengen schreef op 22.07.2020 om 08:34 uur

Morge,

gisteravond geprobeerd, maar zonder resultaat. Je zou kunnen denken dat het te maken heeft met krapte in het iso bestand omdat het pas aan het einde gebeurt, maar ik stel de bitrate zo in dat er voldoende ruimte is in het iso bestand. Ook heb ik al wel eerder een goed vol iso bestand gemaakt. Ik denk dat ik maar gewoon doorga en hoop dat het aan deze oorspronkelijke file ligt. Ik zou natuurlijk voor het experiment ook nog eens de volgorde vd mp4 files kunnen omdraaien en kijken wat dan gebeurt. Maar iedere poging kost me 2 u 😏.

Roland-Kengen schreef op 22.07.2020 om 16:28 uur

ik ben wat nader gekomen tot de oorzaak van mijn probleem. In een van de mp4 bestandjes zit een zwart stukje, ook zonder tijdsregistratie. Magix herkent dit stukje overigens niet als "leeg beeld". Wanneer Magix dit stukje gelezen heeft dan ontstaat er in het gedeelte daarachter om en om een zwart beeld. Dit geldt zowel voor het voorbeeld als bewerkvenster als het geschreven iso bestand. Start ik Magix opnieuw op en begin ik af te spelen na dit stukje, dan is er niets aan de hand. Blijkbaar raakt VDL in de war van dit stukje.

Dit verklaart ook waarom ik helemaal gestoord raakte omdat het probleem zich de ene keer wel en de andere keer niet leek voor te doen.

Bol schreef op 22.07.2020 om 16:45 uur

Hallo Roland,

Wat je zou kunnen doen is, om dat stukje zwarte film op de lijn van VDL weg te knippen. U kunt dit beeldje voor beeldje doen.

Activeer het spoor 1 en klik op Alt+1. Uw film wordt nu als 1 frame weergegeven en u kun dan de foute beeldjes wegknippen.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Roland-Kengen schreef op 23.07.2020 om 17:13 uur

Hallo Rob,

ik had het probleem ook bij een tweede film: nadat vdl een zwart/slecht stukje gelezen had ontstond er in dat segment een zwart flikkerend beeld. Wanneer ik dat stukje er tussenuit knip en ik bouw de frametabel opnieuw op (rechts klikken op de film, frametabel opnieuw opbouwen) dan is het probleem over gelukkig.

 

 

Bol schreef op 23.07.2020 om 19:03 uur

Hallo Roland,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost, door middels van het segment dat een zwart flikkerend beeld geeft, er tussen uit te knippen en dan de frametable opnieuw te laat opbouwen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Roland-Kengen schreef op 23.07.2020 om 20:25 uur

Tnx voor de hulp!

Roland-Kengen schreef op 28.03.2021 om 07:23 uur

Dit was niet de uiteindelijke oplossing. Bol (zie hierboven) heeft mij geholpen. Het lukte uiteindelijk om de films goed te krijgen door de oorspronkelijke dvd (.vob) bestanden te converteren met Handbrake naar mp4. Met die mp4 bestanden bewerken in VDL onstonden er geen problemen meer.