Zoom werkt niet

Tjitte-Dijkstra schreef op 18.05.2023 om 20:59 uur

Tot en met gisteren werkte ik met VDL 2022. Vandaag stapte ik over op VDL 2023.
Ik werk onder Windows 10 pro.
Wat blijkt: zoomen naar een detail van een foto of opname werkt niet.
Als ik het bestand waar ik gisteren aan werkte inlaad, doen de meeste (maar niet alle) zoomopdrachten het wel.
Wat nu?

Reacties

Bol schreef op 19.05.2023 om 12:48 uur

@Tjitte-Dijkstra

Hallo Tjitte,

Uw probleem heb ik niet kunnen reproduceren. Voor het in- en uitzoomen op een fotodetail zijn de handelingen in VDL2022 en VDL2023 hetzelfde gebleven. Hebt u al gekeken of u de laatste versie 22.0.3.172 hebt. Zo niet ga dan naar: Hulp / Online actualiseren.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Aanvulling 19-05-2023 om 13:05 uur

Laatst gewijzigd door Bol op 19.05.2023, 13:05, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Tjitte-Dijkstra schreef op 19.05.2023 om 15:36 uur

Zojuist kreeg ik van Magix support het bericht dat het een BUG is! Er wordt gewerkt aan een patch, maar wanneer die klaar is, is nog niet bekend.

Bol schreef op 19.05.2023 om 16:59 uur

@Tjitte-Dijkstra

Hallo Tjitte,

Helaas heb ik (nog) geen melding van Magix Support Duitsland gekregen, dat dit een BUG zou zijn. Zoals ik u al aan heb gegeven heb ik uw probleem (nog) niet kunnen reproduceren. Als ik er aan toekomt, maak ik een groot MVP projectbestand aan in VDL2022 met veel in- en uitzoomen werk en dan zal dit project op de tijdlijn van VDL2023 zetten en bekijken of ik uw probleem kan reproduceren. Maar ik vermoed, dat ik hiermee uw probleem ook niet kan reproduceren.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

PS. u hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag wel VDL versie u heeft.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Tjitte-Dijkstra schreef op 19.05.2023 om 17:22 uur

Dit was het zinnetje dat ik van MAgix Support kreeg:
This is a BUG. I have reported said BUG to the DEV team. However, I am unable to provide a timeline as to when a patch will be available.
De versie die ik heb is VDL 2023 22.0.3.172

Bol schreef op 19.05.2023 om 17:33 uur

@Tjitte-Dijkstra

Hallo Tjitte,

Bedankt👍 voor deze terugkoppeling.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 20.05.2023 om 10:40 uur

@Tjitte-Dijkstra

Hallo Tjitte,

Uw in- en uitzoom probleem heb ik alsnog kunnen reproduceren.

Het In- en uitzoomen werkt op de tijdlijn van VDL2023 zoals behoort. Maar wanneer u het als een MP4 bestand exporteer, dan werkt de in- en uitzoomen niet meer. Dit is een fout in het programma, zoals Magix Support u al hebt aangegeven. Maar voordat Magix Duitsland met een correctiepatch komt, kunt uzelf het probleem tijdelijk omzeilen door het volgende te doen.

Wanneer u uw project als een MP4 bestand gaat exporteren sluit / verlaat Effecten / Camera-/zoombewegingen. Ik heb er voor gekozen om op het tabblad Import te klikken en dan te gaan exporteren als een MP4 bestand.

In dit filmpje laat ik u de fout zien.

In dit filmpje laat ik u een van de oplossingen zien.

Succes met het exporteren van uw filmproject.

Rob (forum moderator)

Gewijzigd op: 20-05-2023 om 15:15uur i.v.m. taalcorrecties.

Laatst gewijzigd door Bol op 20.05.2023, 15:18, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-