Zoekfunctie Magx Travel

somford.co schreef op 25.10.2020 om 13:04 uur

Ik heb een hagelnieuwe PC met Windows 10 nieuw aangeschaft. Ook heb ik Magix Photostory de Luxe 2020 inclusief Magix Travel Maps aangekocht via de Magix website en gedownload.

Helaas werkt de zoek functie naar plaatsen op de kaart in Travel Maps niet. Wat kan daar de oorzaak van zijn?

Reacties

mi-bo schreef op 25.10.2020 om 13:22 uur

@somford.co

Beste.

Na aankoop van hagelnieuwe programma kunt U direct via hulp online actualiseren versie 2021 downloaden.

Wat betreft MTM als programma is opgestart en Geo grafisch wordt geactiveerd klik dan in de boven balk zoeken aan;gaat een balk open hier kan de plaatsnaam worden ongevoerd bv Rotterdam zuidholland klik dan op + teken en komt een avatar daar te staan klik dan bv Amsterdam aan en klik op de + zal er een avatar bij Amsterdam staan en zo kan er een route gemaakt worden.

Sc6

M.vr. gr

Michael / Forum Moderator

mi-bo schreef op 25.10.2020 om 13:36 uur

@somford.co

Beste

kijk eens op http://www.mi-bo.magix.net/album/ dan MTM daar staan wat kleine compilaties

Sc6

Michael

Bol schreef op 25.10.2020 om 15:04 uur

Hallo @somford.co; Rob,

U schrijft: "Helaas werkt de zoekfunctie naar plaatsen op de kaart in Travel Maps niet. Wat kan daar de oorzaak van zijn?"

Waarom bij u de zoekfunctie niet werkt, kan ik u hiervan geen goed antwoord opgeven. Bij mij werkt het perfect. Kan het zijn dat u vergeet te enteren na het invoeren van de plaatsnaam?

Zie mijn filmpje

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 25.10.2020 om 16:03 uur

@somford.co

Beste .

Wat er met Bol aan de hand is kan ik U niet vertellen, alles wat ik om 13.22 uur heb omschreven heeft hij als bevestiging ook laten zien, zeer vreemd,naar misschien komt dit interessant en alles wetend over.

Sc6

Michael

somford.co schreef op 25.10.2020 om 20:22 uur

Dank voor al jullie suggesties. Het is geen onwetendheid van mij ik begrijp goed hoe het programma werkt. Wat niet werkt is als ik een plaatsnaam in de zoekbalk typ dat en dan suggesties verschijnen of de exacte plaats zelf. Soms komt er een eenmalige suggestie van de plaats en dan niet meer. Ik gebruik Microsoft Edge dat zou toch moeten werken zeker bij nieuwe programma 's en programma onderdelen.

Magix stuurde mij de volgende help tekst:

In de regel moet Internet Explorer eerst worden gereset naar de standaardinstellingen.
In dit geval kunt u het volgende doen:

Open het "Configuratiescherm" op uw computer en navigeer naar "Internet Opties" -> "Geavanceerd" (als u het item "Internet Opties" niet kunt zien, selecteer dan "Kleine pictogrammen" in de rechterbovenhoek onder Weergave).
Zorg ervoor dat alle vinkjes voor TLS 1.0 tot 1.2 in de lijst staan. Als ze niet zijn ingesteld, zet u de vinkjes en klikt u op "Toepassen". Dit heb ik gedaan!!!!!

Klik in het controlepaneel op Administratie.  Waar vind ik in hemelsnaam dit tabblad????
Dubbelklik nu op de diensten en zoek in de lijst naar de dienst "Intelligent background transmission service". 
Klik op de service aan de rechterkant en selecteer "Eigenschappen" in het contextmenu. Zorg er nu voor dat het opstarttype is ingesteld op "Automatisch".
Test het programma dan opnieuw.

Dank voor jullie reacties.

Rob

Bol schreef op 25.10.2020 om 23:36 uur

Hallo Rob,

Inderdaad, de vinkjes bij TLS 1.0 tot 1.2 moeten aangevinkt staan. Zelf was ik er van overtuigd, dat deze tegenwoordig automatisch aangevinkt stonden in Windows 10.

Nu het antwoord op uw vraag: "waar vind ik in hemelsnaam dit tabblad (controlepaneel)". De manier zoals Magix het beschrijft, kwam ik er ook echt niet uit. Ik weet wel wat Magix hiermee bedoelt.

• geef een zoekopdracht Component Services
  • klik op Component Services / als administrator uitvoeren
  • klik op Services(lokaal)
  • zoek naar: Background Intelligent Transfer Service
  • klik met de rechtermuisknop: Background Intelligent Transfer Service
  • klik op: eigenschappen
  • zet nu de opstarttype op: automatisch
  • Klik op: Starten en dan op toepassen

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 25.10.2020, 23:40, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

somford.co schreef op 26.10.2020 om 21:12 uur

Beste Bol,

Dank voor je reactie.

Vanavond hoopvol achter mijn PC gekropen en via jouw instructie de instelling aangepast. Helaas zonder resultaat de plaatsnaam zoekfunctie werk soms eenmalig en dan niet meer en soms helemaal niet na dat ik Travel Maps heb opgestart. Heb voor de zekerheid mij PC ook opnieuw opgestart na de wijziging soms is dat nodig.

Het is erg lastig dat het niet werkt zijn er nog meer tips te verkrijgen? Dan heel graag.

Vast mijn dank.

Rob

Bol schreef op 26.10.2020 om 23:52 uur

Hallo Rob,

Ik heb Magix Travel Maps verwijderd van mijn computer incl. alle updates, daarna weer opnieuw laten installeren via gratis download van Photostory 2021 dat verliep vlekkeloos en kon het bij opstarten van MTM updaten naar de versie 1.0.1.385.

Wanneer ik nu een plaatsnaam intyp, werkt bij mij de zoekfunctie naar plaatsen op de kaart ook niet meer, terwijl MTM voordat ik het had gede-installeerd het nog wel deed.

Ik sta voor een raadsel, dus de oplossing die Magix Support hebt gegeven werkt niet. Persoonlijk heb ik het vermoeden dat er er geen verbinding gemaakt wordt tussen MTM en de OpenStreetMap.

Morgen ga ik verder zoeken waarom?

Groet, Rob

Aanvulling: 27-10-2020 om 00:15uur

Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar Magix Support Duitsland met de vraag of dit een BUG kan zijn.

Laatst gewijzigd door Bol op 27.10.2020, 00:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.11.2020 om 23:28 uur

Hallo Rob,

Vandaag kreeg ik het laatste antwoord van Magix Support ten aanzien van het zoekfunctie probleem. Het blijkt een BUG te zijn en is doorgestuurd aan de ontwikkelingsafdeling.

Dit is het antwoord

Groet, Rob

PC -1-

PC -2-

Solange-Coussement schreef op 20.02.2021 om 12:07 uur

Werkt het ondertussen bij jou al ? Ik heb gisteren Travel maps geïnstalleerd en bij mij werkt het ook niet. Zonder deze functie vind ik het een waardeloos programma. Heb hiervoor speciaal de premium versie gekocht omdat het in de basisversie van Magix niet inzat...Beetje teleurstellend :-(

Bol schreef op 20.02.2021 om 14:23 uur

@Solange-Coussement

Hallo Solange,

Zojuist heb ik e.a. weer opnieuw getest. Soms doet de zoekfunctie het wel en dan weer niet. Voor zover ik het kan beoordelen, is deze BUG, die door Magix Support is gereproduceerd, nog niet opgelost. Want voor MTM versie 1.0.1.385 is tot op vandaag nog niet updatet.

Groet, Rob

PS. ik zal dit wederom bij Magix Support neerleggen.

PC -1-

PC -2-

Solange-Coussement schreef op 20.02.2021 om 14:26 uur

Super dat jij dat ook hebt (afin...niet super, maar het bewijst wel dat ik juist zit) ... Hartelijk dank om dit door te geven aan Magix Support.
Moet ik verder nog iets doen of gewoon afwachten ? Werkt het op sommige dagen wel ?
Hopelijk wordt dit vlug opgelost want zo is het programma redelijk waardeloos...

Hartelijk dank voor uw reply !
Groetjes,
Solange

Solange-Coussement schreef op 20.02.2021 om 14:27 uur

@Bol
Ik heb trouwens vanmiddag een nieuw item gestart...kan je misschien daar hetzelfde zeggen ? Dan weten de lezers daar ook dat het niet werkt. Alvast bedankt ! Oeps...ik zie net dat je dat al gedaan hebt :-) BEdankt !

Bol schreef op 20.02.2021 om 19:02 uur

@Solange-Coussement

Hallo Solange,

Klik op deze link voor het antwoord, dat ik gegeven heb in uw andere Topic Zoekfunctie TMT

Fijn weekend, Rob

PC -1-

PC -2-

Solange-Coussement schreef op 20.02.2021 om 19:04 uur

Bedankt ! :-)