Zinloze updates van de Updateservice in Video de Luxe

amcw schreef op 01.05.2019 om 14:10 uur

Ik erger me al enkele weken, zo niet maanden, kapot aan de zinloze updates van de Updateservice. En aan het vrijwel dagelijkse bombardement inzake updates per email.

De huidige versie van Video de Luxe Premium 2017 voldoet, wat mij betreft, nog uitstekend. Ik zal pas upgraden wanneer ik het me kan veroorloven EN als er nieuwe functionaliteit beschikbaar komt, zoals ondersteuning van mijn videokaart (waardoor de export sneller zou verlopen) of ondersteuning van mijn capturekaart, waarmee ik zowel het capturen als het editen in één programma zou kunnen uitvoeren.

Magix, kap alsjeblieft met deze onzin; het kan er alleen maar toe leiden, dat mensen volledig afknappen op je produkten, en elders gaan kijken naar alternatieve programma's.

Stuur me alleen emails, als je ECHT iets nieuws te melden hebt; zoniet, zal ik me gedwongen zien, Magix aan mijn spamfilter toe te voegen, en me te gaan verdiepen in open-source alternatieven.

Je wekt nu de indruk, dat je programma's zo'n beetje uitontwikkeld zijn, en dat je wanhopig op zoek bent naar een ander verdienmodel.

Reacties

mi-bo schreef op 01.05.2019 om 15:50 uur

@amcw

Beste AMCW,

Bekijk deze link,

https://www.magix.info/nl/tutorials/op-welke-manier-kan-ik-magix-reclame-uitschakelen--1218584/

en na het uitschakelen , zult U geen reclame meer ontvangen van MAGIX.

Sc6

Michael

Bol schreef op 01.05.2019 om 16:39 uur

Beste AMCW,

Verwijder eens "Connect". Let wel op, wanneer je weer updatet, dan wordt deze ook weer opnieuw geinstalleerd: zie: https://www.magix.info/nl/forum/hoe-voorkom-ik-die-irritante-advertenties-bij-opstarten-pc--1194309/#ca1341519

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.05.2019, 16:44, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

amcw schreef op 01.05.2019 om 17:19 uur

Beste Rob,

Ik had 'Connect' al een tijdje geleden verwijderd, en dat heeft gewerkt; ik krijg nu geen pop-ups meer vanuit de taskbar (zogenaamde 'push-berichten').

Het probleem wat ik nu heb, is dat telkens als ik VdL start, een pop-up vanuit VdL verschijnt (vaak na enige tijd, als ik net bezig ben een bestand in het programma te importeren) met de melding, dat de 'Updateservice vernieuwd' wordt. Een absoluut onzinnige 'update' die verder eigenlijk geen enkele betekenis heeft, en alleen maar tot grote ergernis leidt. Het updaten duurt misschien twee secondes, en na afloop is er niets te zien van enige verandering in het programma. Tegenwoordig klik ik dat scherm gewoon weg, maar het blijft me ergeren, dat ik een betaald programma heb, dat me op deze wijze 'nagt'.

Als een partner zo af en toe vraagt, of je nog aan haar denkt, is dat leuk en aardig. Als ze dat om de dertig minuten doet, gaat het irriteren, en moet je je relatie maar eens heroverwegen. Het is niet gezond, en het gaat op stalken lijken.

Ik heb de link van Mi-Bo gevolgd, en de eerste optie aangepast; ik hoop dat ik daarmee geen verdere spam-mails van Magix krijg. De tweede optie was niet bruikbaar, omdat ik Windows 7 gebruik, en geen 'Connect'-app heb.

mvrg,

AMCW

 

 

Bol schreef op 01.05.2019 om 18:02 uur

Hallo AMCW,

Als je een vinkje zet bij Programma-instellingen - tabblad "systeem - News verbergen", dan krijg je geen meldingen meer over nieuws. Je schrijft, dat je al een tijdje geleden "Connect" hebt verwijderd, daarom zie je deze niet meer bij "een programma verwijderen of wijzigen"

Ik vermoed dat je dit bedoeld. klopt dit? (linksboven staat Magix Video Pro X, maar dit kan ook Magix Video Deluxe zijn)

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.05.2019, 18:04, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

amcw schreef op 01.05.2019 om 19:00 uur

Beste Rob,

Ja, dat 'news verbergen' heb ik zojuist al gedaan.

En inderdaad, je screenshot is precies waar ik het over heb. Ik gebruik VdL vrijwel dagelijks, en soms nog wel vaker, en telkens komt dat kreng weer tevoorschijn. Het heeft geen enkele zin, want, zoals ik al eerder zei, ik zie geen nieuwe funkties die me ervan overtuigen, dat een upgrade zinvol zou zijn, en ik werk dus nog steeds met VdL Premium 2017/2018.

Ik zou van Magix graag wat meer produktontwikkeling zien, en (veel) minder marketing.

Maar als jij weet, hoe ik van dat 'Vernieuwen Updateservice'- scherm af kan komen, hou ik me aanbevolen.

mvrg,

AMCW

Bol schreef op 01.05.2019 om 19:19 uur

Hallo AMCW,

Heb je nog andere Magix programma's op je PC staan naast VDL 2017. Bv. Photostory, Pro X etc..

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

amcw schreef op 01.05.2019 om 19:39 uur

Hoi, Rob,

Ja, ik heb ook nog Audio Cleaning Lab 2014 op mijn PC staan, maar gezien het feit, dat het meeste van mijn vinyl inmiddels al gedigitaliseerd is, gebruik ik het nog maar zelden.

mvrg,

AMCW

Bol schreef op 01.05.2019 om 22:53 uur

Hallo AMCW,

Hiervandaan kan ik niet bepalen of Audio Cleaning Lab 2014 ook gebruik maakt van deze updateservice. Ik denk van niet, omdat dit programma nog niet onder de updategarantie valt. Zelf heb ik verschillende programma's met updategarantie op mijn PC staan. Het probleem, dat jij nu hebt, heb ik reeds in 2018 aangekaart bij mijn bij Magix Support. Hierop heb ik nooit een duidelijk antwoord, maar wel zelf een oplossing gevonden. Voordat ik je van een juist advies kan voorzien, wil ik eerst nog even een antwoord op het volgende: "Wat is het bestandsversienummer van Service_rel_X64_vc12.exe".

Bij mij staat deze in: zie afbeelding

Bij jou zou dit zijn: "deze pc \ window7(c) \ program Files \ Magix \ Video deluxe Premium \ 2017 en/of 2018

Groet,

Rob

PS. kijk eens hoeveel keer "Service_rel_X64_vc12.exe" op je PC geïnstalleerd staat en in welke mappen.

Laatst gewijzigd door Bol op 01.05.2019, 22:58, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

amcw schreef op 01.05.2019 om 23:53 uur

Hoi, Rob,

Bij mij heet het 'Service_rel_u_x64_vc12.exe' met als wijzigingsdatum 11 sept 2018 (dit is waarschijnlijk de einddatum van de updateservice), bestandsversie 1.1.10.67. (komt op mijn PC slechts één keer voor, in de map \\Magix\video de luxe premium\2019).

Ik heb Audio Cleaning Lab even opgestart, maar daar doet het probleem zich niet voor.

Wat was jouw oplossing? Hernoemen of wissen?

Ik heb inmiddels een ticket aangemaakt bij Support, maar daar verwacht ik niet al te veel van.

mvrg,

AMCW

Bol schreef op 02.05.2019 om 18:44 uur

Hallo AMCW,

Na enig speurwerk, heb ik het probleem ten aanzien van de updateservice zelf kunnen oplossen.

Oplossing uit september 2018:

Ik heb uit de map van VDL 2019 de twee volgende files met de bestandsversie 1.1.10.67 gekopieerd. Te weten: "service_rel_u_x64_vc12.exe en ServiceGUI_rel_u_x64_vc12.dll". Deze twee files met de bestandversie 1.1.10.67, heb ik toen gekopieerd naar Video Pro X(10) en Photostory 2019, waar de oude bestandsversie 1.1.8.67 nog in stonden. Bij het opstarten van alle drie de MAGIX programma’s  kreeg ik geen melding meer, dat ik de updateservice moet installeren.

De bovenstaande procedure heb ik ook met de bestandsversie 5.7.13.67 gedaan met hetzelfde goede resultaat.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 03.05.2019 om 09:35 uur

Zie het antwoord van @amcw op: https://www.magix.info/nl/tutorials/op-welke-manier-kan-ik-magix-reclame-uitschakelen--1218584/#ca1454443

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 10.05.2019 om 08:59 uur

@amcw

Beste amcw.

Inmiddels zijn we 7 dagen verder,misschien geen bericht is goed bericht.

Maar heeft U al een oplossing (reactie ) ontvangen van MAGIX Support.

Zo ja.

Verneem ik dit graag van U

Dan kan ik in de tutorial (de) oplossing voor Win 7 erbij zetten

Mvg.

Michael

amcw schreef op 10.05.2019 om 16:16 uur

Beste Michael,

Nee, nadat ik Erik 2 had gevraagd of ik die drie bestanden niet gewoon kon wissen, is het héél erg stil geworden. Ik ga straks een complete backup van mijn C:-drive maken, en daarna ga ik die troep (wat mij betreft is het gewoon malware) wissen, en kijken of dat enig effect heeft op het functioneren van VDL.

Wat het resultaat ook moge zijn, ik hou je op de hoogte.

mvrg,

AMCW

mi-bo schreef op 10.05.2019 om 17:02 uur

@amcw

Beste amcw,

Dank voor Uw Feedback,

Ja dat het stil is geworden( MAGIX zijde ) kan ik begrijpen,

De omschrijving die U op heeft gegeven aan MAGIX Support,is te doen als U computer kennis heeft,maar als er iets verkeerd gaat in het register heeft U een probleem,( want vele van ons zijn geen ICTér ), als de Pc niet meer opstart.

Ik zelf gebruik om mijn Pc geregeld te cleanen Spyhunter 5 ( betaal versie ) maar er zijn genoeg Free versie's die het ook doen, dan hoeft U niet direct een complete back- up te maken ( dit is overigens zeker 1 x per maand aan te raden ).

Ik hoor wel van U.

Sc6 ,

Michael

Bol schreef op 10.05.2019 om 17:54 uur

Hallo AMCW,

Zoals ik al eerder heb geschreven, heb ik jouw probleem reeds in 2018 aangekaart bij mijn contactpersoon bij Magix. Echter hierop nooit een goed antwoord opgekregen. Waarom het aan Magix zijde stil is geworden, kan je alleen maar naar raden en gissen.

Mijn advies is, als je gaat experimenteren, altijd een volledige backup te maken. Zelf gebruik ik hiervoor Acronis True Image 2019 (koopversie).

Uw probleem is niet de gebruikelijke malware, dit is een probleem, dat door Magix Support opgelost dient te worden.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.05.2019, 19:51, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

amcw schreef op 12.05.2019 om 16:43 uur

Beste Michael en Rob,

Ik heb het advies van Rob ter harte genomen, en een tilde geplaatst in de .exe extensie, zodat de extensie nu .~exe is. (uiteraard had ik eerst een volledige backup gemaakt (idd, ook met ATI, zij het de versie van 2018 - die van 2019 voegt niets toe, wat ik zou kunnen gebruiken - ik hoop nog wel steeds op een versie met multiboot- en Linux-ondersteuning).

Sindsdien heb ik VDL al enige malen gebruikt, zonder enig probleem, en die achterlijke 'updates' ben ik nu kwijt. Dat Erik2 nu stil is, kan ik me voorstellen; "It's not a BUG - it's a FEATURE". Het zou me dus niks verbazen als Magix straks een NOG gluiperiger versie van deze bullshit introduceert.

CCleaner vond overigens nog wel een ongeldige link in het register inzake Magix; ik kon de gehele regel niet in beeld krijgen, maar ik vermoed dat het naar die 'updater' verwijst. Ik laat dat gewoon staan; het eet geen brood, en veroorzaakt geen problemen.

Ik kan nu dus eindelijk weer met genoegen werken met VDL.

Mijn hartelijke dank aan Rob en Michael voor hun bijdragen aan deze oplossing.

mvrg,

AMCW

PS: die backup had ik wel weer gelijk nodig, omdat Win 7 een update pleegde, waarvan ik geen melding kreeg (ik heb Win 7 Updates ingesteld op verwittigen, en dat doet ze ook steeds voor de definitie-updates, maar het is me nu al voor de 2e keer gebeurd, dat een grote update -met opnieuw opstarten van de PC- zonder enig bericht in de achtergrond uitgevoerd werd, en in de soep liep), Microsoft gaat zich dus ook al steeds vaker Trumpiaans gedragen.

AMCW

mi-bo schreef op 12.05.2019 om 20:27 uur

@amcw

Beste AMCW,

verschillende keren Uw uitleg gelezen, het is voor mij allemaal Abracadabra wat U schrijft.

Maar MAGIX vdl 2017 Prem werkt weer naar tevredenheid onder Windows 7, en dat was de bedoeling.

Sc6,

Michael

Bol schreef op 12.05.2019 om 21:12 uur

Hallo AMCW,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het probleem van jou, met het buitenwerking stellen van het programma "service_rel_u_x64_vc12.exe" met toevoeging van een tilde ~ voor exe, is opgelost.

Het klopt dat ATI (Acronis True Image) versie 2019 niet veel toegevoegd aan de versie 2018. Zelf gebruik ik geen Multiboot om verschillende besturingssystemen te kunnen opstarten. Je zou dit bij Acronis neer kunnen leggen.

Het vervolg van je antwoord spreekt voorzich, maar ik begrijp je frustratries wel, maar daar kunnen wij als forumleden niets mee.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.05.2019, 21:47, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

amcw schreef op 12.05.2019 om 23:11 uur

Beste Michael,

Je moet het bericht lezen in samenhang met de voorgaande berichten.

Ik zal het voor je samenvatten: in de map C:\program files\magix\Video deluxe Premium\2019 heb ik een bestand staan, genaamd: Service_rel_u_x64_vc12.exe, met als wijzigingsdatum 11-9-2018. (dit zal de datum zijn waarop mijn updateservice afliep). Rob had me op dit bestand geattendeerd.

Dit bestand roept die updateservice op, en ik heb het nu uitgeschakeld door een tilde (~) vóór de exe-extensie te plaatsen, zodat het bestand nu er als volgt uitziet: Service_rel_u_x64_vc12.~exe.

Dus: geen gerommel in de registry nodig; gewoon de bestands-extensie wijzigen, bevestigen (of uitvoeren als administrator), en het probleem is opgelost.

mvrg,

AMCW

PS: Voor alle duidelijkheid: mijn hartelijke dank aan Bol (Rob) voor het aangeven van deze oplossing.

amcw schreef op 12.05.2019 om 23:16 uur

Beste Rob,

Bedankt voor je reactie.

Mijn PS had als enige doel, aan te geven dat Magix niet de ENIGE softwareboer is, die vindt dat zij wel weten wat goed voor ons is.

mvrg,

AMCW

Bol schreef op 12.05.2019 om 23:41 uur

Hallo AMCW,

Het was mij volkomen duidelijk wat je met je PS bedoelde. Ik deel deze mening.

Ik wil hier nog wel een opmerking plaatsen. Als de Service_rel_u_x64_vc12.exe met een tilde ~ is uitgeschakeld, dan zet je alleen "online actualiseren" tijdelijk buitenwerking. Als je de tilde ~ weer verwijderd wordt uit "Service_rel_u_x64_vc12.~exe", wordt deze functie weer hersteld.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.05.2019, 23:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Paul-Timmermans schreef op 06.09.2019 om 11:54 uur

Beste Michael,

Je moet het bericht lezen in samenhang met de voorgaande berichten.

Ik zal het voor je samenvatten: in de map C:\program files\magix\Video deluxe Premium\2019 heb ik een bestand staan, genaamd: Service_rel_u_x64_vc12.exe, met als wijzigingsdatum 11-9-2018. (dit zal de datum zijn waarop mijn updateservice afliep). Rob had me op dit bestand geattendeerd.

Dit bestand roept die updateservice op, en ik heb het nu uitgeschakeld door een tilde (~) vóór de exe-extensie te plaatsen, zodat het bestand nu er als volgt uitziet: Service_rel_u_x64_vc12.~exe.

Dus: geen gerommel in de registry nodig; gewoon de bestands-extensie wijzigen, bevestigen (of uitvoeren als administrator), en het probleem is opgelost.

mvrg,

AMCW

PS: Voor alle duidelijkheid: mijn hartelijke dank aan Bol (Rob) voor het aangeven van deze oplossing.

Dankjewel voor deze oplossing, ik ergerde mij ook aan dat Update-service scherm.

Ik gebruik zelf Video De Luxe Premium, het genoemde .exe bestand staat bij mij in C:\Program Files\MAGIX\Video deluxe Premium\2018\UpS.