Zichtbaarheid videokaart

falcone498 schreef op 18.05.2021 om 10:21 uur

Mijn PC met processor i7-3770 is sneller als met mijn nieuwe videokaart Nvidia GT710, na installatie. Ook een bepaalde overvloeier, vliegtuig, komt in beide gevallen niet goed op beeld. Eenvoudigere overvloeiers wel. De verkoper zegt ook dat de Nvidia-kaart zichtbaar zou moeten zijn in het Magix programma. Is dat zo want ik kan hier niets vinden.

Reacties

Bol schreef op 18.05.2021 om 10:36 uur

@falcone498

Hallo Falcone,

Ga naar:

  • Bestand / instellingen / Programma (sneltoets "Y")
  • Klik op het tabblad Weergave-opties

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

falcone498 schreef op 18.05.2021 om 18:37 uur

Hallo Rob,

bedankt voor je snelle reactie. De bedoelde bladzijde was dus snel gevonden en ik kwam weer een uithoek van het programma waarvan ik het nuttige bestaan (nog) niet van wist! Nog eens de instellingen allemaal doorgelopen en het lijkt mij dat die default-instellingen allemaal goed staan behalve .... die van de weergaveopties/videomodus. Dit lijkt mij de interne uitgang van de PC, Intel (R) HD graphics 4000, welke de videokaart, Nvidia GT710 aanstuurt. Ik kijk immers naar mijn monitor via die videokaart. Dat moest wel want tot mijn verbazing schakelde de GT710 de monitor uitgang van de PC uit.

Iin eerste instantie dacht ik dat deze kaart Plug&Play was omdat er in doos helemaal niets bij zat, op de doos stond ook niets van waarde. De verkoper adviseerde mij om een driver te downloaden en ik vond dit niet zo simpel. Ik heb er toen eentje gedownload, die "er het meest op leek" 368.39 gedownload en geinstalleerd en na overleg weer met de verkoper omdat dit geen verbetering gaf, wat een geduld heeft die man ... heb ik de correcte driver 466.27 gedownload en geinstalleerd (hoort bij de GT710). Blijkt ook geen verbetering te geven.

Blijft de vraag: hoe controleer ik of die kaart, GT710, zijn werk goed doet. Istie wel ingeschakeld? Kan ik dat checken in het Magixprogramma Video deluxe Premium 2019?

groeten,

Aad vd Valk.

Bushflyer schreef op 18.05.2021 om 20:01 uur

@falcone498

Hallo Aart,

Je zou eens kunnen kijken m.b.v. Taakbeheer of de GT710 actief is. Start een export in Magix en kijk in Taakbeheer.

Gr., Jaap

 

falcone498 schreef op 19.05.2021 om 00:21 uur

Hallo Bushflyer,

Ik heb gekeken in Taakbeheer en ik zie alleen dit:

[url=https://ibb.co/m4C1vNY][img]https://i.ibb.co/NK6Q1Tk/Magix-EXP-0001.jpg[/img][/url]

falcone498 schreef op 19.05.2021 om 00:27 uur

Hallo Bushflyer,

Dat ging niet goed.

Ik heb gekeken in Taakbeheer en ik zie alleen dit tijdens een export in Magix. Doet ik iets niet goed?

falcone498 schreef op 19.05.2021 om 00:43 uur

Heren, vergeet de laatste twee berichten, ik maak een suffe fout, excuses. Morgen verder.

falcone498 schreef op 19.05.2021 om 13:44 uur

Gisteren vergat ik de GT710 te installeren om de prestaties in Taakbeheer te kunnen bekijken. Daarnaast kwam ik erachter dat die prestaties niet te zien waren omdat het moduulstuurprogramma versie WDDM 1.3 is en deze moet WDDM 2.x zijn om dit zichtbaar te maken. De Intel HDGraphic 4000 versie hierbij is: 10.18.10.4425 en deze is blijkbaar te oud om nog te kunnen upgraden..

het Intel Driver Support Assistant gaf aldus aan, na installatie, : NO SUPPORT DRIVER AVAILABLE.

Ik denk dat dit voor mijn PC einde verhaal is om nog te upgraden naar een hogere versie. Omdat de GT710 niet doet wat ik ervan verwachtte, wil ik deze terugsturen.

De PC is een Dell Optiplex 9010 met laatste WIN 10 Pro versie, 20H2.

Lekker weer een paar uur zoet geweest. Gelukkig is Google mijn zoekhulp geweest.

 

 

Bol schreef op 19.05.2021 om 15:29 uur

@falcone498

Hallo Aad,

Even in mijn eigen documentatie gekeken en zag dat uw Dell Optiplex 9010 Intel I7-3770 CPU @ 3,40GHz met een geïntegreerde Intel HD Graphics 4000 in 2012 op de markt is gekomen. Dus ca. 9 jaar oud. Uw PC heeft zeker de economische levensduur behaald. Maar voor zover ik het kan nagaan, is uw HD Graphics 4000 kaart nog steeds te updaten van 10.18.10.4425 naar15.33.53.5161 (laatste driver). Zie deze link eens: [klik hier].

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

falcone498 schreef op 19.05.2021 om 17:33 uur

De hele middag weer bezig geweest met het uitvoeren van, niet alleen jullie, tips maar ook die van anderen welke ik op dit pad tegenkwam. Het helpt allemaal niet. Ik neem maar voorlopig genoegen met de mindere prestaties welke mijn bakkie nu levert.

Belangrijkste mededeling is dat na een poging tot updaten de PC een klein window laat zien met de tekst: Het

stuurprogramma dat U installeert is niet gevalideerd voor deze computer.

Ook nog gekeken op deze site:

https://community.intel.com/t5/Processors/Latest-Graphics-Driver-Version-15-33-53-5161/td-p/1244208 en wat tips gevolgd, ik kom niet verder. Ik geef het hier dus op.

Voorlopig bedank ik jullie voor de moeite en tijd welke hier in gestoken is. Tegen de tijd dat ik een andere PC heb met nieuwe vragen, meld ik me weer hier graag aan. Dank jullie ech wel!

 

falcone498 schreef op 19.05.2021 om 17:39 uur

Rob, ik zie je bericht nu pas. MiBo heeft mij niet benaderd. Ik ken Michael en Bobbiaan nog van vroeger, rond 2013, toen ik anderhalf seizoen meeliep op de Videoclub Spijkenisse. Ik heb toen nog een paar Magix-boekwerken gekocht van MiBo.

Bol schreef op 19.05.2021 om 18:27 uur

Hallo Aad,

Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Er zit dus voor u niets anders op, dan om te kijken naar een nieuwe PC. Wat betreft Bobbiaan, ik mis zijn deskundigheid wel ten aanzien van Magix Producten. Ik zal Bobbiaan maar weer eens een mailtje gaan sturen.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-