X13 loopt vast en/of schakelt computer uit

gmassalt schreef op 17.12.2021 om 16:16 uur

Bij mij loopt x13 ook vast.. Ook schakelt gewoon de computer uit bij het aanklikken van iets.

Ik kan het programma niet meer opstarten en wordt mij geadviseerd(helpdesk Magix) alles wat maar magix heet van de computer te verwijderen en het demo model opnieuw te installeren en vervolgens alles te upgraden. Dit heb ik al een aantal keren gedaan. Het advies van de helpdesk, na 5 dgn wachten, had ik zelf al gevonden en hun dat verteld, toch kreeg ik hetzelfde advies terug.

In de videostudio, 3 montage units, van het zorgcentrum waar ik ook met Magix pro 6 t/m 11 heb gewerkt, werken wij nu met Da Vinci welke nu 2 jaar in gebruik is zonder één enkel probleem

Ik ben klaar met Magix!!!!!!!!!

Groetjes Gerard Massalt

De PC is speciaal gebouwd voor video bewerking. SSD 500 GB MZ-V7E500BW schijf C voor windows, Magix PRO X12 en Norton

2x2 tb D schijf voor de data. Andere bewerkingen worden op deze PC niet gedaan

Windows 10 64 bit

Heeft Intel Hexa core i7-8086K 5.00 ghz, 16 gb ddr ram intern geheugen, Videokaart GeForce GTX 1070ti-A8g-Gaming 8gb intern geheugen
 

Reacties

Bol schreef op 17.12.2021 om 18:13 uur

@gmassalt

Hallo Gerard,

Werkt u nog onder W10 of is W11. Pro X13 is (nog) niet getest onder W11.

Wat Magix Support u als advies is geheel juist. U moet Pro X13 grondig verwijderen. Dit doet u zo:

Met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 17.12.2021, 19:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 17.12.2021 om 18:21 uur

@gmassalt

Hallo Gerard,

....Bij mij loopt Pro X13 ook vast. Ook schakelt gewoon de computer uit bij het aanklikken van iets....

Dit lijkt mij meer een Windows probleem. In het verleden liep Pro X13 regelmatig vast, zodat ik deze dan met Ctrl+Shift+Esc moest beëindigen. Zelf heb ik nog geen enkele keer meegemaakt, dat Pro X13 mij PC uitschakelde.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.12.2021, 18:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gmassalt schreef op 18.12.2021 om 22:16 uur

@gmassalt

Hallo Gerard,

Werkt u nog onder W10 of is W11. Pro X13 is (nog) niet getest onder W11.

Wat Magix Support u als advies is geheel juist. U moet Pro X13 grondig verwijderen. Dit doet u zo:

Met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Gewijzigd i.v.m. correcties

Ik werk onder W10
Je geeft dezelfde oplossing ik al zelf gevonden had en precies heb uitgevoerd zoals ook door jou en Magix beschreven is, helaas zonder resultaat. Na het vastlopen hebben ik alles op cpu gezet en doet hij het tot op dit moment goed.
Groetje Gerard

De PC is speciaal gebouwd voor video bewerking. SSD 500 GB MZ-V7E500BW schijf C voor windows, Magix PRO X12 en Norton

2x2 tb D schijf voor de data. Andere bewerkingen worden op deze PC niet gedaan

Windows 10 64 bit

Heeft Intel Hexa core i7-8086K 5.00 ghz, 16 gb ddr ram intern geheugen, Videokaart GeForce GTX 1070ti-A8g-Gaming 8gb intern geheugen
 

Bol schreef op 18.12.2021 om 23:41 uur

@gmassalt

Hallo Gerard,

Het doet mij deugd om te vernemen, nadat u de hardwareversnelling: Import / Verwerking / Export alle drie op CPU gezet hebt, uw problemen tot het verleden zijn gaan behoren.

Fijne feestdagen en een voorspoedig 2022
Met vriendelijke groet,
Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-