word document dupliceren op een pagina in de website

doingwalkabout schreef op 15.01.2010 om 14:40 uur
Hallo,
Het lukt me niet om een word document te kopiëren naar de website maker,zodat ik niet de hele tekst hoef over te schrijven. Of tekst die ik van internet wil gebruiken
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb  inmiddels de ene  methode geprobeerd met CTR-C+V en dat werkt. Ik deed het op de gewone manier, dus het word doc. selecteren, kopieren en dan plakken in de website en dat werkte dus niet.
Methode 2: bestand uploaden heb ik ook geprobeerd, maar dan werkt het als een link dat, als er op geklikt wordt, er rechtstreeks verbonden wordt naar al mijn documenten op mijn comp. en dat is niet de bedoeling. Wat doe ik hier verkeerd aan?

Reacties

RiViS schreef op 16.01.2010 om 14:45 uur

Er zijn 2 mogelijkheden:
1) - Maak een tekstveld in de Webpagina.
- kopieer het stuk tekst in Word met Ctrl C, schakel naar Websitemaker, klik in het tekstveld en plak het stuk tekst met Ctrl V.
2) Upload het Word document door onderaan op de knop Uploaden te klikken, klik daarna op Bestanden selecteren en dan de gewenste file aan te klikken. Het document staat dan onder Eigen Media/Geuploade/Andere.  Als je nu met de muis op de file gaat staan kun je kliken op Invoegen.

Optie 2 gaat dus over een heel document, optie 1 is handiger als het alleen om een stukje tekst gaat.

groet,
Rijk