Witruimte na exporteren

jorisvdb schreef op 10.10.2014 om 18:57 uur

Ik moet voor een website een afbeelding creëren van 282 pixels op 96. Ik stel de paginainstelling in Magix Photo & Graphic designer op deze groote in, maak de design en exporteer dan als .png. Voor export verifiëer
 ik of de bitmapgrootte nog op 282 staat. Na export heeft magix echter een witruimte toegevoegd en is de grootte daarmee gewijzigd naar 308 op 105. Hoe kan ik zorgen dat enkel geëxporteerd wordt wat binnen de paginainstelling van het project opgegeven is?

Reacties

RiViS schreef op 10.10.2014 om 19:06 uur

Hallo Joris,

Je schrijft niet hoe je precies exporteert. Ik doe het altijd zo: Rechtsklik in het plaatje en kies dan voor Exporteren/ png exporteren. Dan zou het goed moeten gaan.

groet,

Rijk

jorisvdb schreef op 17.10.2014 om 07:54 uur

Het probleem werd veroorzaakt doordat het transparante gedeelte van een tekstvak buiten het vlak van de paginainstelling ging. Photo & Graphic designer vergroot dan de pagina tot alle objecten binnen het paginavlak liggen. 

Jammer, het was beter geweest indien Photo & Graphic designer enkel het gedeelte van de afbeelding exporteert dat zich binnen het ingestelde paginavlak bevind.

Nu viel dit nog te regelen, maar wat als je een gedeelte van een afbeelding binnen het paginavlak wenst? De compositie laat niet toe om die afbeelding te verkleinen en ook hier zal P&G D het paginavlak vergroten om de volledige foto mee te nemen. Dat kan niet de bedoeling zijn. Hoe exporteer je dan enkel het paginavlag dat je hebt ingesteld?