Reacties

mi-bo schreef op 22.01.2022 om 08:14 uur

@Walter-Velle

Beste Walter.

Over welke versie van MVDL schrijft U.

MAGIX heeft MVDL 2022 nog niet geheel vrij gegeven voor Windows 11, maar het zou zonder problemen moeten werken.

Een vraag:

Wat is het resultaat als U het project in stukken bewerkt, opsla en later weer samenvoegt

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 22.01.2022 om 10:56 uur

@Walter-Velle

Hallo Walther,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Hebt u Video Deluxe 2022 al eens op de standaardwaarden teruggezet? Zo niet, ga dan naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten......

Wanneer het terugzetten op de standaardwaarden niet de oplossing is, probeer dan eens het volgende. Verwijder het videodeluxe.ini bestand. Als u deze verwijdert hebt, dan worden ook de programma-instellingen teruggezet op de standaardwaarden; incl. eventuele PC configuratiefouten. Het videodeluxe.ini bestand wordt bij het opstarten van Video Deluxe weer automatisch aangemaakt.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Walter-Velle schreef op 23.01.2022 om 00:34 uur

Alvast dank voor deze tips, Rob.

De programma-instellingen terugzetten helpt niet.

Ik heb niet alleen een map Videodeluxe28_premium maar ook een Videodeluxe27_premium, en daarin stond het ini-bestand. Ik heb het bestand verwijderd, de applicatie terug opgestart en terug gestopt. Maar het ini-bestand wordt niet terug aangemaakt.

Mijn probleem is overigens nog niet opgelost. Ik heb in een film van ongeveer 30 minuten muziek en een tiental minuten beeld een import gedaan van een film van iets meer dan een uur. Bedoeling was om daarvan 40 minuten af te knippen en te verwijderen. Maar telkens als ik die beelden aanraak blokkeert het systeem.

Misschien Videodeluxe volledig verwijderen en opnieuw installeren. Zou dat een oplossing kunnen bieden ?

Vriendelijke groeten,

Walter

Bol schreef op 23.01.2022 om 11:30 uur

@Walter-Velle

Hallo Walther,

Nadat ik het antwoord van u hebt gelezen, is ook mijn conclusie om alle voorgaande Video Deluxe versies te verwijderen.

U kunt dit het beste doen op de manier zoals Magix Support beschrijft. Zie: Video deluxe opnieuw installeren.

Verwijder ook deze:

  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe28_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe28_premium\

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Walter-Velle schreef op 23.01.2022 om 17:28 uur

Beste Rob,

ook de volledige de-installatie en herinstallatie heeft geen oplossing gebracht.

Ik heb zelfs de test gedaan met de import van een filmfragment van 8 minuten en ook dan blokkeert het systeem. Mijn toepassing is compleet onbruikbaar geworden.

MAGIX hierover aanschrijven heeft wellicht weinig zin, ik vind trouwens nergens een emailadres waar ik terecht zou kunnen. Ik heb ditzelfde ook al eens meegemaakt met de videosoftware van Corel. Werkte prima tot ik een upgrade van het product aankocht en installeerde op een gloednieuwe supersnelle computer. Volgens hen "kon" er geen probleem zijn. Ze hebben mij 2 maanden aan het lijntje gehouden met vanalles en nog wat maar het probleem raakte nooit opgelost.

Toen heb ik MAGIX gekocht. Maar nu heb ik een déjà-vue ....

Het enige wat ik nu nog kan proberen, op hoop van zegen, is opnieuw een downgrade naar Windows 10. Anders foto's trekken in plaats van te filmen ;-)

Vriendelijke groeten,

Walter

Bol schreef op 23.01.2022 om 18:13 uur

@Walter-Velle

Hallo Walther,

Allereerst dit, om een probleem voor te leggen aan Magix Support, zie: Hoe neem ik contact op met de technische support?

Wat is uw PC configuratie?

  • Wat is uw Processor
  • Hoeveel RAM geheugen
  • Wat is uw grafische videokaart; hebt u de laatste drivers al gedownload en geïnstalleerd vanaf de site van de fabrikant van uw videokaart?

Omdat u ook hetzelfde problematiek had met Corel videosoftware, lijkt het mij meer een Windows 11 probleem. Zeker weten doe ik dat niet. Om dit goed te kunnen beoordelen zou ik fysiek achter u PC moeten zitten.

Kan zou ook wel eens aan uw filmfragmenten kunnen liggen. Waar komen deze bestanden vandaan?

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Walter-Velle schreef op 23.01.2022 om 18:50 uur

Hallo Rob,

mijn processor is een Intel(R) Core(TM) i7-8700K CPU @ 3.70GHz   3.70 GHz

geïnstalleeed RAM geheugen is 16,0 GB (15,9 GB beschikbaar)

type systeem is 64-bits x64-processor

mijn videokaart is een NVIDIA GeForce GTX 1080

Ik was gestart met project onder Windows 10 en wou verder werken na de upgrade naar Windows 11. Dus ik denk niet dat het filmfragment noch drivers van mijn videokaart de oorzaak kunnen zijn. Ik heb overigens daarstraks geprobeerd met een ander fragment van 10 minuten in plaats van het oorspronkelijke fragment van bijna 60 minuten. Het resultaat was identiek.

Upgrade van de drivers zou ik nog kunnen proberen, maar ook daarvan verwacht ik weinig resultaat.

Alvast dank voor jouw tips.

Ik hou je alvast verder op de hoogte.

Vriendelijke groet, Walter

 

Walter-Velle schreef op 23.01.2022 om 21:00 uur

Hallo Rob,

ik heb dus de downgrade naar Windows 10 uitgevoerd. Resultaat : Videodeluxe kon niet meer starten. Dus denk ik : verwijderen en opnieuw installeren. Maar verwijderen kan niet en opnieuw installeren kan evenmin. Dus heb ik maar een mail en een foutenrapport naar de klantendienst gestuurd in de hoop dat zij een oplossing kunnen bieden. Ondertussen vraagt mijn computer wel wanneer hij de upgrade naar Windows 11 mag uitvoeren.

Miserie dus !

Vriendelijke groet, Walter

Bol schreef op 23.01.2022 om 22:06 uur

@Walter-Velle

Hallo Walter,

Wat er precies bij u aan hand is, kan ik hiervandaan niet beoordelen. Maar u kunt eens proberen om VDL 2022 eens grondig te verwijderen met Microsoft FixIt Tool.

  • Klik HIER, om de "Microsoft FixIT Tool" te downloaden
  • Open Microsoft FixIt en selecteer "Volgende".
  • Klik nu op "Verwijderen"
  • Selecteer de optie "MAGIX Video Deluxe" en klik op "Volgende".

Belangrijk: Als er in de lijst meer entry's met "Video Deluxe" of "Video Deluxe Update" voorkomen, laat dan de tool meerdere keren na elkaar werken tot alle Video Deluxe entry's weg zijn.

Verwijder vervolgens de volgende mappen op de paden

Zie voor Video Deluxe Premium de paden:

  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe23_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe23_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe24_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe24_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe25_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe25_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe26_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe26_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe27_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe27_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe28_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe28_premium\

Als u de mappen niet ziet, moet u eerst verborgen mappen weergeven. Ga hiervoor naar "Beeld" in het Configuratiescherm en activeer de optie "Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven" onder "Weergave" onder "Verborgen items en mappen".

Installeer Video Deluxe opnieuw.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.01.2022, 22:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Walter-Velle schreef op 25.01.2022 om 00:14 uur

Hallo Rob,

ik heb exact gedaan wat je hebt gesuggereerd. Dat was dus onder Windows 10.

Toen ik dan opnieuw Videodeluxe wou installeren kreeg ik de melding dat eerst de computer moest opgestart worden omdat er nog bijwerkingen moesten gebeuren. Dat heb ik dan ook gedaan en die bijwerking was .... update naar Windows 11.

Ik heb dan onder Windows 11 Videodeluxe terug volledig geïnstalleerd. Ik dacht, ik neem geen bestaand project maar start gewoon een nieuw project op. Na import van een eerste filmfragment leek het te lukken maar bij het tweede fragment (enkele seconden lang) blokkeerde het systeem opnieuw.

Nu weet ik het echt niet meer. Spijtig genoeg heb ik van Magix nog geen enkele reactie gehad.

Ik zou natuurlijk terug kunnen downgraden naar Windows 10, volledig opnieuw proberen en het bijwerken weigeren. Een mens begint er moedeloos van te worden.

Of op zoek gaan naar een andere software die wel werkt onder Windows 11 ?

Vriendelijke groeten,

Walter

Bol schreef op 25.01.2022 om 15:50 uur

@Walter-Velle

Hallo Walther,

Op dit moment zou ik het ook niet weten hoe ik u verder zou kunnen helpen. Reply eens op het verkregen mailtje van Magix Support en vraag hen waarom ze nog niet hebben gereageerd. Meestal krijgen forumleden binnen 1 á 5 dagen antwoord.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Walter-Velle schreef op 26.01.2022 om 23:41 uur

 

@ mi-bo Michael,

ik heb ondertussen vanalles geprobeerd : een nieuw project, een bestaand project, een groot project, een klein project. Ik heb maar één conclusie : Video Deluxe Premium werkt helemaal niet onder Windows 11. Het blokkeert onmiddellijk. Ik laad een bestaand project in en bij de eerste manipulatie is het voorbij. In Windows Taakbeheer is het geheugen gevuld met een paar honderd MB en dat blijft zo. Ik heb al eens een uur gewacht om te kijken of de applicatie toch weer niet opnieuw actief wordt. In Taakbeheer staat gewoon "reageert niet" en daar komt geen verandering in.

Ik heb al verschillende keren de toepassing volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet.

Een mailadres om aan Magix enige support te vragen kan ik nergens vinden. Ongehoord eigenlijk. Ik kan ook nergens iets vinden over Video Deluxe Premium en Windows 11 of een patch of een update. Dus ik weet het niet meer en ik zie nog maar 1 mogelijkheid en dat is op zoek gaan naar een andere software die wel werkt onder Windows 11.

Met vriendelijke groeten,

Walter Velle

Bol schreef op 27.01.2022 om 00:14 uur

@Walter-Velle

Hallo Walter,

Ik heb uw bovenstaand schrijven, dat aan Mi-Bo gericht is ook gelezen. U schrijft: "Een mailadres om aan Magix enige support te vragen kan ik nergens vinden. Ongehoord eigenlijk.".  Ik heb u in een van mijn eerdere antwoorden al aangegeven hoe u contact op kunt nemen met Magix Support. Hier nogmaals het antwoord. Zie: Hoe neem ik contact op met de technische support? Als dit voor u te ingewikkeld is, stuur dan eens een mailtje naar: support@magix.net

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.01.2022, 00:16, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.01.2022 om 08:48 uur

@Walter-Velle

Beste Walter.

Dank voor uw uitgebreide Feedback.

Een vervelend bericht,zelf kan ik verder geen goed antwoord geven, omdat ik nog geen Windows 11 op een pc/laptop heb staan,

Maar kijk eens naar deze Topic.

https://www.magix.info/nl/forum/update-naar-windows-11-met-vdl-2021-premium--1292525/

Een vraag richten aan MAGIX kan o.a via infoservice@magix.net

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Walter-Velle schreef op 27.01.2022 om 23:45 uur

Beste mi-bo, beste allemaal,

dank voor al jullie hulp en advies.

Ik heb alle drivers in mijn computer (tenminste deze die ik kon terugvinden) geupdated en mijn toepassing werkt terug normaal, dus ook onder Windows 11. Misschien was het de driver van mijn videokaart, misschien een andere driver. Maar mijn probleem is opgelost.

Het was een hele zoektocht maar eureka, ik ben er door.

Dank allemaal en vriendelijke groeten,

Walter

mi-bo schreef op 28.01.2022 om 07:30 uur

@Walter-Velle

Beste Walter.

Dank voor uw Feedback.

Een positief bericht dat MVDL ook bij U onder Windows 11 werkt.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

 

Bol schreef op 28.01.2022 om 10:54 uur

@Walter-Velle

Hallo Walter,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, dat uw probleem uiteindelijk is opgelost door de juiste drivers te updaten en te installeren. Bedankt👍voor uw terugkoppeling. Ik wens u veel succes met het samenstellen van uw films.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-