Willekeurige weergave scenes

stimbo schreef op 09.01.2023 om 15:09 uur

Heb een korte compilatie samengesteld (2 min) met 4 scenes. Geluid heb apart erbij gezet. Als ik afspeel (of exporteer) blijkt dat sommige scenes zwart blijven terwijl het geluid blijft. Het is niet steeds dezelfde scene maar geheel willekeurig welke op zwart gaat. Als ik afspeel gaat bijv scene 2 op zwart, speel ik opnieuw af da is deze weer zichtbaar maar is een andere scene op zwart. Heb het proramma al opnieuw gedownload en ook de updates en de Codec voor MPEG4. Wie weet waar dit aan kan liggen?

Reacties

Bol schreef op 09.01.2023 om 18:26 uur

Hallo @stimbo,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Kunt u antwoord geven op de volgende vragen:

  • Welke Windowsbesturingssysteem gebruikt u. Windows 10 of 11
  • Wat is de versie Video Deluxe
  • Wat is PC configuratie.
  • Zijn uw videokaartdrivers up-to-date

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 09.01.2023, 18:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

stimbo schreef op 11.01.2023 om 08:54 uur

Goedemorgen,

Het is een nieuwe Lenovo laptop met Windows 11.
De versie is 19.0.2.58.
Weet niet precies wat er bedoeld wordt met de PC configuratie.
Ik mag ervan uitgaan dat een nieuwe laptop de juiste videodrivers heeft (?)

Grt

Rob

Bol schreef op 11.01.2023 om 11:25 uur

@stimbo

Hallo Rob,

Wat is de type aanduiding van uw Lenovo? Aan de hand van deze type aanduiding kan ik achterhalen wat voor configuratie uw Laptop hebt. Onder een PC / Laptop configuratie wordt verstaan:

  • het besturingssysteem
  • de CPU processor. bv. een Intel of een AMD
  • het RAM werkgeheugen
  • de Grafische videokaart.
  • etc.... (zie afbeelding)

U mag / kan er niet zomaar van uitgaan, dat bij u de juiste videodrivers zijn geïnstalleerd. U moet dit zelf bijhouden. Microsoft Windows 11 update nooit videodrivers!!

Voor zover ik het zie, werkt u nog Video Deluxe 2020 versie 19.0.2.58

Wat u zou kunnen proberen is het volgende:

  • klik met de rechtermuisknop op het filmfragment op spoor 1
  • klik op Frametable (nieuw) aanmaken

U kunt bij het importeren van uw filmfragmenten dit ook standaard instellen.

  • start VDL op
  • druk op "Y"
  • ga naar tabblad Video/audio
  • zet een vinkje bij: Frametable bij import automatisch aanmaken

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

stimbo schreef op 11.01.2023 om 11:42 uur

Bedankt voor de snelle reactie Rob. Het is een IdeaPad3 15ALC6 met Radeon Graphics 2.10 Ghz kaart (dat zegt jou waarschijnlijk meer dan mij). Ik zal vooralsnog jouw instructies opvolgen en kijken wat er gebeurt.

Grt/Rob

stimbo schreef op 11.01.2023 om 11:52 uur

Nou, ik wil niet meteen té enthousiast zijn, maar dat aanvinken heeft volgens mij het probleem al opgelost want ik heb net een succesvolle export gemaakt. Top! Mocht het probleem echter weer terugkomen dan meld ik me weer. Heel erg bedankt voor de hulp tot dusver.

Grt/Rob

Bol schreef op 11.01.2023 om 16:09 uur

@stimbo

Hallo Rob,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat u probleem opgelost is opgelost. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-