Ik weet niet of het zo een goed idee was om reeds onmiddellijk op de boot van windows 8 te springen. De eerste gebruikers vangen alle kinderziektes op. Wat je bijvoorbeeld wel zou kunnen proberen; Ik neem aan dat er in windows 8 ook een functie zal zitten die "compabiliteits modus" heet. Dit is iets dat precies ontworpen is om programma's die met vroegere versies van windows werkten en met de nieuwste niet meer, opnieuw aan de praat te krijgen. Gezien ik windows 8 nog niet bezit schrijf ik hoe het werkte in windows 7, waarschijnlijk zal dat vergelijkbaar zijn.
Ga met je cursor naar het opstarticoon van vdl17 en rechtsklik. In het snelmenu dat opent zou er iets moeten staan als "compabiliteitsproblemen oplossen". Klik daarop en volg nu de aanwijzingen van windows.
Een kleine kanttekening; dit werkt niet altijd voor alle programma's. Wanneer je bijvoorbeeld windows 64 bit hebt en het programma is een 32 bit programma, dan moet er in de programmatie van dat programma voorzien zijn dat het ook werkt onder 64 bit. Gelukkig is dat voor video de luxe het geval!