Wel geluid maar geen beeld, zelfs in voorvertoning niet --- groen

Ronn-vanEtten schreef op 23.04.2024 om 17:17 uur

Nieuwe Videolux 2024 Premium aangeschaft 😊. Vlotte installatie, maar daarna: ramp.😤
Geen beeld, wel geluid en traaaaag, schokkerig; soms alleen maar een groen vlak in de monitor.
Ook bij import zie ik groene vlakjes bij de pictogrammen van (MP4)films.
Draai op Windows 10 Pro, met 12th Gen Intel(R) Core(TM) i9-12900KF   3.20 GHz, met NVidia GeForce 730 videokaart en 16GB RAM.
Het demoproject van Magix draait wél goed en de gebruikte filmpjes zie ik wél gewoon gepresenteerd.
Kortom: help!

Reacties

Bol schreef op 23.04.2024 om 17:46 uur

@Ronn-vanEtten

Hallo Ronn,

Wat is precies het type van uw NVidia GeForce 730 videokaart? Kijk eens of bij u wel de laatste videokaart drivers zijn geïnstalleerd. Zie Official Drivers | NVIDIA

Als het bovenstaande niet de oplossing is, zie dan: Geen beeld, wel geluid in Video Deluxe 2022 en hoger / Video Pro X (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 23.04.2024, 17:47, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Ronn-vanEtten schreef op 23.04.2024 om 18:17 uur

Tnx.
Laatste driver is geïnstalleerd. Maar ben nét erachter gekomen via die link inderdaad, dat de oplossing van daar het probleem oplost (ook al liep Magix nét wel vast....)
Maar ik hoor én zie dus alles.
 

Bol schreef op 23.04.2024 om 19:05 uur

@Ronn-vanEtten

Hallo Ronn,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost. Bedankt 👍voor uw terugkoppeling.

Mag ik u een welgemeend advies gegeven, koop een nieuwere NVIDIA videokaart.

Succes,

Rob (forumlid moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 23.04.2024, 19:37, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jack-1234 schreef op 23.04.2024 om 22:21 uur

Ik had hetzelfde probleem. Dank zij het advies van Rob is dat nu opgelost (en kijk ik een stuk vrolijker😊).
Ik zal ook maar es nagaan of mijn videokaart nog aan de eisen van deze tijd voldoet (het ding is tenslotte alweer een jaar of 7 oud).