Wel beeld maar geen geluid

Peggy-Willems schreef op 11.11.2023 om 16:30 uur

Als ik mijn videorecorder aansluit krijg ik in Magix wel beeld maar geen geluid. Het ligt niet aan mijn videorecorder want als ik die aansluit op de tv dan heb ik wel geluid. Ik denk dat het ook niet aan mijn laptop ligt want bij het aansluiten van een andere videorecorder op mijn laptop kreeg ik wel geluid maar geen beeld. Ik raak hier van in de war. Ben de hele middag al bezig om de boel werkend te krijgen, zo gaat de lol er wel af.

Reacties

Bol schreef op 11.11.2023 om 17:35 uur

@Peggy-Willems

Hallo Peggy,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel los van Magix Support.

Uw probleem kom ik regelmatig tegen. Over welke Magix Red u Video hebt u het.

Wat betreft de videorecorder die wel beeld geeft maar geen geluid doorgeeft, heb ik geen direct antwoord niet op, omdat deze wel beeld en geluid doorgeeft op uw tv. Maar gebruik u voor beide videorecorders wel dezelfde aansluitkabels en is aangesloten op de AV1 aansluiting?

Wat betreft de videorecorder die wel geluid geeft maar geen beeld, kan het zijn dat de videokoppen vervuild zijn. Dit probleem heb ik gehad. Ik heb toen een reinigingscassette gekocht en mijn probleem was opgelost. Zie: Geen beeld , wel geluid (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 11.11.2023, 17:36, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peggy-Willems schreef op 11.11.2023 om 17:44 uur

Dank voor je snelle reactie. Ik heb Magix Video Saver. Deze week bij Magix online gekocht, er staat geen versie op. Ik heb net een videocamera aangesloten en deze doet hetzelfde, wel beeld maar geen geluid.

Bol schreef op 11.11.2023 om 18:27 uur

@Peggy-Willems

Hallo Peggy,

Hebben de Apps wel toegang tot uw microfoon? Kijk eens of deze bij u op aan staat?

Ga hier voor naar: Alle Instellingen (Windows) / Privacy / Microfoon /

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 11.11.2023, 18:32, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mima010 schreef op 08.12.2023 om 13:09 uur

Goedemiddag,

Hier helaas hetzelfde probleem. Ik heb net de nieuwe Video Saver! gekocht en krijg helaas geen geluid wel video. Had hiervoor de Red mijn video uit 2010 en daar werkte het wel alleen was mijn beeld heel blokkerig.

Microfoon staat aan op mij laptop.

Krijg alleen geluid mee als ik mijn audio instelling op microfoon van me laptop zet maar dan hoort je ook me hond op de achtergrond blaffen 😊

 

Iemand toevallig nog tips?

Bol schreef op 08.12.2023 om 14:46 uur

Hallo @mima010,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat wel los van Magix Support.

Zie eens deze link: Ik krijg geen videobeeld in het programma op mijn PC  Hebt u wel de juiste audiobron geactiveerd?

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mima010 schreef op 08.12.2023 om 15:00 uur

Bedankt voor je snelle reactie.

Helaas nog geen geluid. Ik heb een Canon MVX100i aangesloten via een dinkabel. Zou dit het probleem kunnen zijn. Bij de oude versie van Red mijn video deed hij het wel

Bol schreef op 08.12.2023 om 15:04 uur

Hallo @mima010,

Zelf gebruik ik altijd de Scart adapter met de tulppluggen. Dus ik zou zeggen probeer het eens.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-