Wel beeld, geen geluid.

Henk-vanDongen schreef op 09.04.2024 om 18:05 uur

Windows 10, viedokaart NVIDIA Geforce GTX660. Vandaag overgestapt van VideoDeLuxe 2019 naar VideoDeLuxe2024. Bij een aantal formats krijg ik wel beeld, doch geen geluid. Heb zitten testen met WMV (dit format kan niet worden gelezen), MPG en AVI geven zowel beeld als geluid. MP4, M2TS, MOD, MTS, MOV: wel beeld, geen geluid. In de oude versie van 2019 kon ik het merendeel van de formats wel correct weergeven.

Ik stapte van de versie van 2019 af, omdat dat program uitsprong en verdween bij het importeren van.MOV files van de Iphone op de tijdlijn/werkbalk.

Melding van: The audioformat of your sourcefile is not supported. Please use other programs for conversion. Other program dan Magix??

Ik heb bij apparaatopties de hardwareversnelling (import, verwerking en export op CPUmodus ingesteld. Dit naar een tip van jaren terug ergens op het forum hier.

Op deze manier heb ik niets aan deze nieuwe versie. Gelukkig heb ik de oude van 2019 nog op de laptop staan. Mijn filmshots zijn afkomstig van een JVC-Everio filmcamera en van de Iphone.

De vraag: hoe krijg ik geluid bij het beeld?

Reacties

Bol schreef op 10.04.2024 om 10:21 uur

@Henk-vanDongen

Hallo Henk,

Bedankt👍 voor het doormailen van de drie verschillende filmfragmenten bestanden (MOV, MTS en MOD). Wanneer ik uw filmfragmenten op de tijdlijn zet, heb ik beeld en geluid.

Kijk eens of uw videokaartdrivers up-to-date zijn. Ga hier naar: Official Drivers | NVIDIA

Wat u ook zou kunnen proberen is om Video Deluxe 2024 terug te zetten op standaardwaarden. Ga hiervoor naar: Bestand / Instellingen / Programma instelling terugzetten op de standaardwaarden.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

PS: Werkt u soms nog onder Windows 10 Home N, 64 bits

Laatst gewijzigd door Bol op 10.04.2024, 10:37, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Henk-vanDongen schreef op 10.04.2024 om 12:51 uur

Dank voor de snelle reactie. Wat heb ik gedaan:

1. Program terug naar standaardwaarden. Dat geeft geen resultaat.

2.Een lastig iets, het opwaarderen van de grafische kaart. Of ik het op de juiste manier heb gedaan weet ik niet. Magix geeft geen beeld, geen geluid, doch een groen vlak in het weergave venster. Magix crasht en zit vast. Het crashrapport heb ik opgeslagen, maar ik kan daar niets mee.

3. Computer geforceerd uitgezet en weer aan.

4. Opnieuw terug naar standaardwaarden: geen beeld, geen geluid, groen beeld in weergavevenster.

 

Windows 10ProN, versie 22H2, geinstalleerd 21-5-2021, 64 bits besturingssysteem, x64-processor.

Bij de Magix versie van 2019 sprong het program uit zodra ik een .mov bestand op de tijdlijn/werkbalk plaatste. Vandaar mijn switch naar Magix 2024.

Ter controle heb ik een ander en mij onbekend videoprogram op de computer gezet (VideoPad) en daar heb ik direct beeld en geluid op de tijdlijn. Heb niets aan de instellingen van dat program veranderd. Tsja, met mijn angstzweetdruppels kom ik niet verder.

 

Bol schreef op 10.04.2024 om 13:16 uur

@Henk-vanDongen

Hallo Henk,

Waarschijnlijk kan Magix Video Deluxe 2024 niet overweg met Windows 10 Pro N, 64 bits.

Zie nog eens deze link: Geen beeld, wel geluid in Video Deluxe 2022 en hoger / Video Pro X (magix.info)

U kunt het beste uw probleem voorleggen aan Magix Support. Stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net en leg daar u probleem voor.

Succes,

Rob
forum moderator

PS. mail mij eens het crashbestand​​​​

Laatst gewijzigd door Bol op 10.04.2024, 13:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.04.2024 om 13:21 uur

@Henk-vanDongen

Hallo Henk,

Zie ook eens deze twee linken:

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.04.2024, 18:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Henk-vanDongen schreef op 21.04.2024 om 14:18 uur

Verder zoeken naar de oorzaak lijkt me onnodig. Mijn pc heeft een antieke processor en daarmee de onmogelijkheid om er Windows 10 op te zetten. Windows 11 is uitgesloten. Tzt stap ik over naar een geschikte pc.

Voorlopig gebruik ik de oude pc voor allerhand werk. En Magix werkt uitstekend op mijn Lenovo laptop met Windows 11. Enige nadeel is dat het scherm wat kleiner is.

Mijn dank voor dhr Bol, die me vakkundig op het juiste spoor van de storingen heeft gezet.

Bol schreef op 21.04.2024 om 16:45 uur

@Henk-vanDongen

Hallo Henk,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Voor zover ik het heb kunnen achterhalen zou het mogelijk moeten zijn om uw Windows 10 Pro N 22H2 versie te vervangen voor een Windows 10 home versie. Maar of VDL2024 onder een Intelprocessor i7-3770 en een NVIDIA Geforce GTX660 ook soepel draait, dat betwijfel ik.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-