Wel beeld geen geluid

gradus-vanalfen schreef op 26.02.2024 om 16:37 uur

Na ca. 1 jaar wilde ik weer eens een film van mijn DV camera importeren. Echter ik heb wel beeld maar geen geluid.

Ik gebruik versie 17.0.3.178 (UDP3) UG-code 8431 KA3. Hardwareversnelling bij de weergave - vinkje weggehaald.

Code MPEG-2 - mainconcept ipv standaard geprobeerd echter resultaat hetzelfde. Heeft u een oplossing voor dit probleem?

 

Reacties

Bol schreef op 26.02.2024 om 18:37 uur

@gradus-vanalfen

Hallo Gradus,

Zie een deze link: Geen audio meer *. MTS bestanden na herinstalleren van VDL 2016 (magix.info)

Wat u eerst zou kunnen proberen is om Mainconcept MPEG-4 te installeren en te activeren.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gradus-vanalfen schreef op 26.02.2024 om 19:29 uur

Bedoelt u dit? De DLL bestandjes zijn aanwezig.

Bol schreef op 26.02.2024 om 20:00 uur

@gradus-vanalfen

Hallo Gradus,

Dit is wat ik bedoelde. Nu lees ik ook, dat u met uw camera een DV bandje wilt gaan digitaliseren? Als dat zo is, kijk dan eens of uw Apps wel toegang tot uw microfoon hebt. Als u nog werkt met Windows 10 ga hiervoor dan naar: Alle Instellingen (Windows) / Privacy / Microfoon /

en voor Windows 11

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gradus-vanalfen schreef op 26.02.2024 om 20:14 uur

apps hebben toegang.

Wat me nu ook opvalt dat er een zwarte rand om de monitor zit. Dit was voorheen ook niet.

Bol schreef op 26.02.2024 om 20:19 uur

@gradus-vanalfen

Hallo Gradus,

Klik eens op: originele grootte .

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gradus-vanalfen schreef op 26.02.2024 om 20:37 uur

Ik denk dat het ligt aan het bandje. Bij andere bandjes heb ik wel geluid. Blijft vreemd.

Bol schreef op 26.02.2024 om 21:24 uur

@gradus-vanalfen

Hallo Gradus,

U zou dit toch op een eenvoudig manier kunnen controleren. Speel het bandje eens af via uw camera en/of TV. Als u nu ook geen audio hoort, dan kan het zijn dat er tijdens de opname geen audio is opgenomen.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 26.02.2024, 21:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gradus-vanalfen schreef op 27.02.2024 om 14:17 uur

Hallo Rob,

Het gaat om 3 stuks mini DV cassettes die ca. 20 jr geleden opgenomen zijn met een Medion camera.

Bij het afspelen met mijn Panasonic camera heb ik zowel beeld als geluid. Er is dus wel audio opgenomen. Alleen bij deze cassettes is er geen geluid bij het importeren. Het hoe en waarom is voor mij een raadsel.

Groet, Gradus

Bol schreef op 27.02.2024 om 16:39 uur

@gradus-vanalfen

Hallo Gradus,

Ik heb het vermoeden, dat de drie DV bandjes zijn opgenomen een Medion MD9090 mini DV camcorder. U schrijft, dat u via de Panasonic camera wel beeld en geluid hebt. Ik zou zeggen sluit uw Panasonic camera eens aan i.p.v. uw JVC HR-DV53 camera?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gradus-vanalfen schreef op 28.02.2024 om 15:42 uur

Hallo Rob,

Ik heb mijn camera Panasonic NV-EX3 aangesloten op de tv en de film wordt correct met geluid afgespeeld.

Importeren in Video Deluxe lukt plotseling niet meer. Ik krijg de volgende melding.

Geen beeld en geluid. Wel kan ik de camera vooruitspoelen en starten.

Ik heb de computer diverse keren opnieuw opgestart maar probleem blijft.

Groet, Gradus

 

Bol schreef op 28.02.2024 om 18:27 uur

@gradus-vanalfen

Gradus,

Kunt aangeven hoe hebt u de Panasonic NV-EX3 hebt aangesloten. Voor zover ik het weet heeft uw Panasonic geen FireWirekaart / iLink? U moet niet kiezen voor DV-camera maar voor Analoog.

Probeer het nu nog eens.

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gradus-vanalfen schreef op 28.02.2024 om 19:02 uur

Is aangesloten via FireWire kaart. Heeft altijd goed gewerkt. Sinds vandaag krijg ik bovenstaande melding. In Windows movie maker krijg ik dezelfde foutmelding.

Bol schreef op 28.02.2024 om 19:14 uur

@gradus-vanalfen,

Hallo Gradus,

Uw JVC HR-DV53 camera zal waarschijnlijk wel een FireWire aansluiting  hebben, maar volgens mij hebt uw Panasonic NV-EX3 geen FireWire aansluiting. Zie nog eens de afbeelding. 

Groet,  Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.02.2024 om 19:31 uur

@gradus-vanalfen

Hallo Gradus,

Uw JVC HR-DV53 is geen camera maar een videorecorder, die wel aangesloten kan worden via een FireWire kaart.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gradus-vanalfen schreef op 28.02.2024 om 19:38 uur

Hallo Rob,

Dat klopt. De Panasonic kan ook aangesloten worden via een firewire kaart.

Zojuist weer een poging gedaan. Kreeg de volgende melding.

Groet, Gradus

gradus-vanalfen schreef op 28.02.2024 om 19:44 uur

Hallo Rob,

Weer een poging gedaan.

Geen beeld en geen geluid. Scherm blijft leeg. Kan wel camera starten en stoppen.

Groet, Gradus

Bol schreef op 28.02.2024 om 19:45 uur

@gradus-vanalfen,

Hallo Gradus,

Upload eens een afbeelding waar te zien is wat de FireWire aansluiting is. Op dit moment heb ik voor u geen oplossing.

U hebt een USB video omzetter nodig.

Zie: https://www.magix.com/nl/videobewerking/red-uw-videos/

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.02.2024, 19:48, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gradus-vanalfen schreef op 28.02.2024 om 20:05 uur

Hallo Rob,

Het is inderdaad een lastig verhaal.

Ik ben in het bezit van een USB video omzetter. Zal morgen kijken of dat wel werkt.


 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groet, Gradus

gradus-vanalfen schreef op 29.02.2024 om 12:17 uur

Hallo Rob,

Goed nieuws de USB video omzetter werkt geweldig. Bedankt voor de tip.

Waarom na 20 jaar de FireWire niet meer werkt begrijp ik niet. Maar goed alles wat je niet begrijpt moet je maar bewonderen. Ik kan nu verder met de films. Nogmaals hartelijk dank.

Groet, Gradus

Bol schreef op 29.02.2024 om 13:30 uur

@gradus-vanalfen

Hallo Gradus,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u de overige drie DV bandjes hebt kunnen digitaliseren via een USB video omzetter. Bedankt voor uw terugkoppeling.

Waarom de FireWire verbinding na 20 jaar niet meer werkt, daar kunnen we nu alleen maar naar gissen.

De bandjes, die u gedigitaliseerd hebt via uw JVC HR-DV53 videorecorder via een FireWire-aansluiting, hebben wel beeld en geluid. Als u dat nog steeds kan doen via de JVC HR-DV53 videorecorder dan moet u de oorzaak zoeken in de DV (FireWire) aansluiting van de Panasonic NV-EX3 camera. Het kan zijn dat de Chip in de camera is opgeblazen.

De manier van aanzetten is niet zo van essentieel belang, maar wel de manier van de kabelaansluiting. Daarom is het altijd aan te raden om de FireWire kabelverbinding tot stand te brengen zonder dat er spanning staat op de computer en de Panasonic camera. Als de verbinding spanningsloos aangesloten is, zet dan de spanning er weer op. Op deze manier van aansluiting blijft het opblazen van de chip in de camera tot het minimum beperkt.

Met vriendelijk groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.02.2024, 13:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-