Weergave website voor smartphones

zingende-zeeman schreef op 01.05.2018 om 20:44 uur

Hallo,

Mijn website is klaar... www.broodjeamsterdam.es

Hoe kan ik deze nu aanpassen zodat de weergave op een Smartphone ook mogelijk is, en waar kan ik dat mee doen ?

is dat b.v mogelijk door te kopiëren en te plakken in een bepaald menu ?

Of wat zijn de stappen die ik dan moet volgen ?

Ik werk met: MAGIX Web Designer Premium 15.0.0.52929

 

Alvast bedankt voor alle tips.

Reacties

mi-bo schreef op 01.05.2018 om 23:00 uur

Zingende-zeeman.

Als met de smartphone optie desktop wordt aangevinkt kan Uw mooie site gewoon worden bekeken.

Groeten

Michael

zingende-zeeman schreef op 02.05.2018 om 09:16 uur

Hallo Michael.

 

 

Ik heb overal gezocht, maar kan deze optie eigenlijk (nog) niet vinden.

Kun jij mij vertellen waar, en onder welke knop in het menu, ik deze dan kan vinden ?

 

Vriendelijke Groeten,   Jurie 

mi-bo schreef op 02.05.2018 om 10:40 uur

Hallo Jurie.

Op Uw Smartphone zit aan de rechterzijde biven 3 streepjes klik dit aan en bijna onderin de mogelijkheid desktop versie.

En anders wordt het een ander verhaal in een (R) versie de website voor mob maken met kopieeren en plakken.

Groeten

Michael

zingende-zeeman schreef op 02.05.2018 om 11:06 uur

Hallo Michael..

ik denk dat we elkaar iets verkeerd begrepen.. ☺️

Als ik nu op mijn mobiele tel. De Website bekijk.. kan ik rechts op het ronde pijltje drukken.. dan verschijnt ‘ vraag om desktop versie’ dan is de Website veel groter enz... dus het programma past een en ander v.w.b. De instellingen al uit zichzelf wat aan..

Ik heb deze website gewoon op normale wijze gemaakt ..

de 2e optie voor een mobiele telefoon zoals ik die in het begin kreeg, toen ik begon met bouwen.. heb ik daarbij ( voor het gemak) maar verwijderd :(

maar ik begrijp nu eigenlijk dat ik dat niet had moeten doen.

Dus het gaat toch kopiëren ... en plakken worden ..

 

in ieder geval bedankt..

vriendelijke groet, Jurie

 

 

mi-bo schreef op 02.05.2018 om 11:51 uur

Hallo Jurie,

Ik begrijp U goed kijk naar deze 2 verschillende sites.

xara265.nl is opgebouwd als 1 website.

magix365.nl is voor de Pc en de Smartphone.

Als U gaat kopiëren en plakken dan wel de schrijf pagina van te voren activeren ( kader maken ) dan valt de tekst binnen de lijnen.

groeten

Michael

zingende-zeeman schreef op 08.06.2019 om 20:48 uur

Hallo ..

Ik zat (weer) aan het zoeken over bepaalde onderwerpen omdat ik steeds weer misluk met het maken van een mobile versie van mijn website, en kwam weer bij mijn eigen bijdrage .. 😊

mijn vraag ;

mijn Website is klaar.. en ik wil deze nu geschikt maken voor een weergave op mobile telefoon .. en wil dit doen via de knop: websitevarianten .

Als ik deze optie vanuit mijn reeds actieve website menu aanklik.. kom ik dus in een nieuw scherm, en druk op de knop creëren. Daarna lijkt het alsof ik alles alleen nog maar iets hoef aan te passen qua grootte en formaten .

Maar als ik b.v begin met mijn Header foto.. verkleint hij deze ook in de ‘Hoofd’ website ..

Hoe kan ik zoiets voorkomen ?

Want ik neem aan dat deze dus onhafhankelijk van elkaar ingevuld kunnen worden met afbeeldingen e.d. Enz.

En Kunt u ook iets vertellen hoe ik het navigatie menu het beste kan invullen ? Want de navigatiebalk uit de ‘Hoofd’ website hoeft toch niet meegenomen te worden naar de mobile versie ?

 

Alvast bedankt, En een vriendelijke groet

mi-bo schreef op 08.06.2019 om 21:55 uur

@zingende-zeeman

Beste Jurie,

als U de mobile telefoon verticaal houd en dan aan de rechterzijde de 3 stippen aanklikt dan naar beneden scrollen en optie Desktopsite activeer dan staat het net zoals het is gepubliceerd

Mvg

Michael

mi-bo schreef op 08.06.2019 om 22:38 uur

@zingende-zeeman

Beste Jurie.

Niet wetend hoe U de Px heeft verdeelt, voor Mobile is dit 640Px

dan komt het zo uit te zien.

En als de foto die op de hooft pagina staat( activeren ) gekopieerd wordt naar de Mobile website, met Ctlr + C en Ctrl + V blijft het in de hooft pagina gewoon staan.

hoofd variant web variant

neem een kijkje op de uitleg website , als het probleem is opgelost wordt dit weer blanco weer gegeven.

http://www.mi-bo.nl

goede zaken voor binnenkort ( zomer tijd )

Sc6

Michael

wijzing aangebracht website werkte niet

zingende-zeeman schreef op 08.06.2019 om 22:50 uur

Hallo Michael...

Bedankt voor je antwoord...

ik ga dit z.s.m uitproberen hoe...en of dit werkt... je hoort dan nog van mij .

 

vriendelijke groet, Jurie

mi-bo schreef op 08.06.2019 om 22:56 uur

@zingende-zeeman

Beste Jurie,

Dank voor Uw snelle Feedback.

Ik hoor wel van U, fijne Pinksterdagen ( dit bestaat niet in Spanje )

Sc6

Michael

Bol schreef op 09.06.2019 om 10:47 uur

Hallo Jurie,

Allereerst mijn compliment voor deze mooie Website.

Al het bovenstaande gelezen te hebben, kan ik u zeggen, dat bij mij zowel op mijn LG D331 telefoon als op mijn tablet Samsung Galaxy Tab A(21016) uw website automatisch aangepast wordt.

Samsung Galaxy Tab A(21016)

Verticaal

Horizontaal

Telefoon LG D331

Verticaal (hier wordt links wat weggelaten)

Horizontaal

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.06.2019, 10:52, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 09.06.2019 om 11:25 uur

Hallo Jurie,

Ik heb nog wat door de website van u gescrold en kwam dit tegen. Als ik onderaan op: "Broodje Amsterdam 2019" klikt wordt ik doorverwezen naar Magix site. Is dit de bedoeling?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

zingende-zeeman schreef op 09.06.2019 om 11:35 uur

Hallo Rob..

 

Bedankt voor je tip en voor je compliment

Ik ga dat gelijk aanpassen.. want die link hoort daar eigenlijk niet te zitten ..

Met de mobile versie zit ik nog wat te experimenteren hoe dit allemaal werkt, maar had ook al begrepen dat een en ander in de weergave door het programma iets aangepast wordt..

Deze website heb ik eerst gemaakt op een breedte van 1200 pix...

zoals hij nu wordt weergegeven heb ik de de breedte aangepast naar 1400 pix.. en zelf vind ik deze ook weer mooier als de vorige..

Al doende leert men immers ?

En ook met de tips op dit forum, kom je meestal een heel eind op weg.. omdat je dan weet waar je iets zoeken moet..

 

hartelijke groet, Jurie

 

 

 

zingende-zeeman schreef op 09.06.2019 om 11:40 uur

Hallo Michael..

Ik woon gewoon in Nederland hoor 😊.

Maar deze website heb ik gemaakt en onderhoud deze voor vrienden van ons, die ook de eigenaars zijn van dit restaurant in Playa del Ingles.... waar je overigens heerlijk (Nederlands) kunt eten.. 😋

 

Hartelijke groet, en ook fijne dagen gewenst.. Jurie

Bol schreef op 09.06.2019 om 11:41 uur

Hallo Jurie,

Vraagje, wordt uw website, na de gemaakte aanpassingen, nu wel automatisch aangepast zonder dat u op het hamburgertje (3 stippen) hoeft aan te klikken en naar beneden te scrollen en optie Desktopsite aan te vinken.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

zingende-zeeman schreef op 09.06.2019 om 11:46 uur

Hallo Rob...

ja hoor .. op de telefoon of tablet is de weergave gewoon aangepast .. druk ik op de 3 ... ( in Safari is dat het ronde pijltje rechtsboven) dan vergroot de weergave naar de pc versie .. maar die kun je dan ook gewoon weer verkleinen. .. 👍👍

 

vr. Groet ... Jurie

Bol schreef op 09.06.2019 om 11:51 uur

Hallo Jurie,

Bedankt voor uw terugkoppeling, Het is fijn om te horen, dat nu alles is opgelost.😃

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 09.06.2019, 11:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-