Website exportern

rickdebaatt schreef op 19.05.2008 om 18:40 uur
Hallo, ik heb een domein naam bij een andere server. Nu wil ik de website die ik met de website builder hier heb gemaakt koppelen (exporteren) naar mijn echte domein zeg maar. Hoe gaat dit in zijn werk want ik kom er niet uit. Ik krijg dan als ik op website exporteren klik: Kopieer deze tekst en voeg deze toe in je website en klaar is kees.
Help!!

Mvgr

Rick

Reacties

VanderKaart schreef op 22.05.2008 om 18:13 uur
Je hebt de mogelijkheid om naar je bestaande webspace door te schakelen via de Exportfunctie in Websitemaker.

Via de Exportfunctie onder MENU / WEBSITE EXPORTEREN kun je HTML code laten generen, welke je daarna in de index.html van je eigen webspace in voegt.
Deze verwijst dan transparant door naar je MAGIX site. Dus je maakt hier slechts een HTML code, die dan naar je MAGIX site linkt. De betreffende site is dan nog steeds op de MAGIX server te vinden.

Je kan ook je bestaande domein naar MAGIX 'verhuizen' en je oude contract opzeggen.
Het formulier en nadere uitleg kunt je vinden onder:

http://www.magix-website.com/nl/domeinverhuizing.279.html

Let op; momenteel alleen mogelijk: .de/com/net/org/biz/info Domains...
rkool schreef op 05.06.2008 om 11:37 uur
Ik heb hetzelfde probleem gehad en ben er na lang puzzelen uitgekomen.
Knip de code (kopieer) en plak die in het kladblok (onder bureau-accessoires bij windows). Sla dit bestandje op onder de naam index.html.

Download nu het programma Filezilla. Dit kun je makkelijk vinden door de naam in Google in te typen. Downloaden is gratis. Neem de gewone en dus niet de server-versie.

Vergaar de informatie betreffende je websiteadres zoals je gebruikersnaam, hostnaam (=domein) en wachtwoord. Deze gegevens krijg je via je domein-host.

In Filezilla moet je deze gegevens invullen in de bovenste balk van het scherm. Als alles goed gaat krijg je dan een verbinding tussen je eigen pc (links weergegeven) en de doellocatie van je website. Door op het bestandje index.html te klikken aan de linkerzijde, kopieer je deze automatisch naar de doellocatie. Bij mij was het toen in orde!
Ook de doeminnaam bleef "mooi" en er kwam dus geen enkele vermelding van Magix in de adresbalk.

Succes allemaal!