webdesigner 9 profiel

coniw schreef op 07.03.2014 om 12:12 uur

Goede morgen, Ik maak verschillende websites met webdesigner9.

Nu moet ik bij updates van de website steeds opnieuw de web gegevens invoeren omdat webdesigner de gegevens van de laatst geopende site onthoud.

In de handleiding staat wel dat je een profiel kan aanmaken maar volgens mij ontbreekt die tab daarvoor in webdesigner 9.

Ik kan deze tenminste niet vinden.

Is deze mogelijkheid er wel, waar moet ik dan zoeken?

 

Gr

Nico

Reacties

MAGIX-Academy schreef op 10.03.2014 om 10:37 uur

als je de gegevens hebt ingevoerd, dan kun je ergens onderaan dit scherm kiezen voor "opslaan als profiel". Als je dit hebt gedaan, dan komt de naam van dit profiel erbij in het comboboxje bovenaan. De volgende keer kun je dan een profiel selecteren met zijn  de eerder ingevoerde gegevens van server etc.

coniw schreef op 10.03.2014 om 10:57 uur

Kunt u misschien iets perciezer "onder aan de bladzijde" omschrijven.

Onderaan het ivulveld " andere webhost instellingen" staat alleen "ok" en " annuleren" .

Bij het veld Webeigenschappen kan ik ook geen rpofiel opslaan.

Ik zie blijkbaar iets over het hoofd. maar wat?

 

Gr

Nico

 

MAGIX-Academy schreef op 11.03.2014 om 10:17 uur

Ga naar bestand webdocument > Publiceer naar een andere webhost > vink andere webhost aan > vul gegevens in > druk op profiel opslaan. Dan komen de profielen in het comboboxje, zie screenshot.

MVG

Pieter Prins

coniw schreef op 12.03.2014 om 09:59 uur

Dank voor uw respons.

Bij mij ziet het invulveld "Webeigenschappen" eruit als op bijgaande bijlage.

De mogelijkheid een profiel aan te maken komt er dus niet op voor.

Ik heb de Download versie (begin januari 2014) van Web designer 9.

Overigens werkt het programma prima, veel beter dan de eerdere versies waarbij ik nogal eens problemen had met het up-loaden.

Met vr groet

Nico Wesselingh  

coniw schreef op 15.03.2014 om 11:30 uur

Beste Pieter,

Het kan niet anders dan dat je een andere versie van Webdesigner gebruikt dan ik.

Mijn versie is Webdesigner 9  9.2.7.30974 DL. (8 jan 2014)

Het veld Profiel komt echt niet voor bij Webeigenschappen. Er zijn ook geen updates dus moet gewoon vergeten zijn in deze versie van het programma.

Is het profiel op een andere mnanier op te slaan of moet ik gewoon dit voor elke website apart blijven invullen als ik een verandering wil publiceren?

 

Gr

Nico