Webdesigner 8 Magix responsive / mee met scherm

hendrikshans schreef op 20.11.2015 om 22:12 uur

Hallo,

Ik wil mijn website nieuw leven inblazen en heb mijn " oudere"  webdesigner 8 weer op de pc geinstalleerd. Nu wil ik een lekker frisse site.

Het logo moet boven aan. Met hieronder een balk met een menu.

Ik wil de balk beeldvullend qua breedte hebben. Er is hiervoor geen optie in magix. Je kunt de breedte opgeven in px maar ik wil eigenlijk 100%. Als ik de balk vooraf in px aangeef is hij of te breed of te smal afhankelijk hoe de gebruiker zijn beeld heeft ingesteld.

 

Iemand een idee hoe dit wel kan??

 

Thxs

Reacties

mi-bo schreef op 21.11.2015 om 10:31 uur

Hallo,
ik werk zelf vanaf versie 9, in deze versie kan je of een eigen opzet maken of  MAGIX ontwerp galerie  gebruiken
en dan is het begin bestand nieuw en hier wordt de grote van de pagina ingesteld en daarna kan alles er op aangevuld worden, net zo groot als de maker het zelf wil, in MAGIX website Thema is dit niet allemaal mogelijk gezien dit al gemaakte thema's zijn.
Na invulling van een  bv. een logo kan positie px grootte in px en schalen in procenten worden veranderd, het is wat werk maar het is toch ook een hobby
gr
Michael

 

hendrikshans schreef op 27.11.2015 om 08:23 uur

Aangezien een website laten ontwerpen hondeden euros kost nogmaals 100 euro betaald voro versie 11.

Deze ondersteund het geen ik wil en heeft nieuwere templates.

 

Ik ga hier mee uit de voeten komen.

Wel gekozen voor de Xara versie. De site heeft meer tutotials, uitleg en de mogelijkheid tot update naar een nieuwere versie tegen een deelbetaling. Dit miste ik op de site van Magix. Ondanks dat programms het zelfde zijn.

 

In iedergeval bedank voor het antwoord.

mi-bo schreef op 27.11.2015 om 11:30 uur

Hallo Hans.

fijn dat U antwoord heeft gegeven, en besloten heeft het laatste nieuwe pakket te kopen.

Hier een link en bij magix.info tutorial staan nog meer nuttige tips voor MAGIX ( XARA ) Webdesigner 11 Prem

http://www.magix.info/nl/hoe-werkt-cloud.xara-met-webdesigner-11-prem..online-training.1140216.html

gr

Michael