Web designer Prenium 18

hmcmartens schreef op 09.12.2021 om 16:03 uur

Ik werk met Windows 10, Asus R556L

Ik probeer een een navigatiebalk te maken, maar ik kan alleen kiezen om telinken naar: vorige/volgende prestatiestap volgende/vorige pagina of index en #, terwijl ik een link wil maken naar een een pagina die niet de volgende is. Ik ben er na veel pogingen niet in geslaagd. Wat doe ik verkeerd?

Reacties

mi-bo schreef op 09.12.2021 om 16:33 uur

@hmcmartens

Beste Hmcmartens.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Misschien heeft U iets aan deze promo

http://www.magix-photos.com/mpo12/30/017/017853D0E3B911EBAD21673AD57F1A9D.mp4

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

hmcmartens schreef op 09.12.2021 om 17:36 uur

Ik kom helaas niet verder. ik heb 3 knoppen op de eerste pagina gezet en naar elke volgende bladzijde gecopieerd. Ik kom dan bij rechts klikken, in het menu Navigatiebalk bewerken. ( niet aanmaken ) Het menu dat dan geopend wordt ziet er uit als dat van u, maar bij een poging om een link adres in te voeren, kan ik alleen kiezen uit vorige/volgende, pagina of presentatiestap, Ik kan geen link maken naar de pagina's die volgende omdat de namen niet verschijnen in het menu zoals bij U. Ik kan de eerste pagina linken met "index" of kiezen voor "#". Wat doe ik verkeerd?

mi-bo schreef op 09.12.2021 om 18:20 uur

@hmcmartens

Beste Hmcmartens.

Heeft U iets aan deze promo, submappen maken

http://www.magix-photos.com/mpo11/30/A50/A507BB5057D511EBA3D674773E83933D.mp4

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

mi-bo schreef op 09.12.2021 om 19:50 uur

@hmcmartens

Beste Hmcmartens.

U heeft de 3 knoppen gemaakt, U heeft ook 3 mappen gemaakt, deze moeten wel een naam krijgen, bv index, wie ben ik, uitleg,

Door naar de 3 knoppen tegaan, moeten deze gelinkt worden, zij moeten wel aan elkaar vast zitten, menubalk,

de rest staat precies in de eerste promo.(in de promo zitten ook bewuste fouten, die hersteld zijn)

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

hmcmartens schreef op 09.12.2021 om 22:15 uur

Om het probleem nog duidelijker te maken, misschien een beschrijving van bij het begin. Ik start een leeg blad. In de kop van de pagina, zet ik de titel van de website, en noem de pagina HOME.
Vervolgens maakt ik nog vier pagina's aan: ( een kopie van de beginpagina) dus leeg met de kop van de beginpagina. Ik noem ze resp. NIEUW(S) - PAS GEBAKKEN - AMPER DROOG - TE ZIEN. IK bewaar die onder deze titelnamen. Ik heb dan 5 pagina's.
Van de content catalogus haal ik een knop op die de titel heeft: "Button text" Ik zet die dus op de eerste pagina, die HOME genoemd heb. Ik klik rechts op de button of knop, en krijg een menu: Ik klik op: "Creer een navigatiebalk" Ik krijg dan een nieuw menu : Eigenschappen van de navigatiebalk., Ik kies voor een verticaal link menu, en laat het vakje bij : "site menu navigatie balk..."open. De knop Button text is gelinkt aan Xara.com. De tekst va n de knop verander ik in HOME. De verander ik in Index, de URL is dan "pagina 1: index.
Vervolgens dubbel klik ik om een knop toe te voegen. De tekst "Nieuwe knop"verander ik in : NIEUW(S) Bij de URL komt het teken # te staan. Ik klik op het teken # en kom in het menu "Link"terecht, en daar begint het probleem: Ik kan kiezen voor volgende/vorige pagina, volgende/vorige presentatiestap, bovenkant pagina of pagina Index. Maar ik heb geen verdere keuze, terwijl ik toch een link naar de pagina NIEUW(S) zou moeten krijgen. Ook bij PAS GEBAKKEN, AMPER DROOG, of TEZIEN verschijnen die paginas niet in het vakje: Link naar. Ik kan daar opnieuw alleen kiezen voor wat ik hierboven schreef:volgen/vorige enz...
 In de pagina en lagengalerie staat bij de indexpagina in de mouse over en in de mouse off laag twee keer een navigatiebalk groep HOME.
Als ik naar de pagina NIEUWS ga staat er geen navigatiebalk, noch in de mouse on, noch in mouse off, logisch denk ik want ik heb die in de eigenschappen van de navigatie balk niet kunnen aangeven. Immers kon in de link niet plaatsen naar de pagina NIEUWS.

Ik heb er nog eens het bijna 600 pagina's dikke boek handleiding bij gehaald, maar ik kan niet vinden wat ik anders zou moeten doen. Vandaar misschien mijn wat langdradige herhaalde uitleg.
Kan u mij nog wat verder helpen?

mi-bo schreef op 09.12.2021 om 22:37 uur

@hmcmartens

Beste Hmcmartens.

Ipv 1 button te nemen(of kopieer met Ctrl+C en Ctrl+V 5 stuks), neem gezien U 5 pagina's heeft 5 buttons, die worden alle 5 op de eerste pagina tegen elkaar aansluitend gezet .die daarna aan elkaar gekoppeld moeten worden,zodat ze als een geheel zijn en als een geheel kunnen worden verschoven, .

En dan de eerste promo filmpje volgen.

Kan gezien beperk internet, op lokatie en geen internet voor laptop alleen via internet café geen andere voorbeeldmaken, moet uitleg via mobiel doen.

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

hmcmartens schreef op 10.12.2021 om 13:48 uur

Ik heb de hele ochtend getracht om een navigatie werkbalk in mekaar te zetten volgens de instruktie die u mij gaf. Ik word er langzamerhand moedeloos van, omdat het niet lukt. Ik kan bij het link tablad, van de eigenschappen van de navigatiebalk met geen mogelijkheid kiezen om een van de pagina's ( met uitzondering van index) te linken. Ik kan in het pop up menu de aangemaakte pagina's niet zien, laat staan te kiezen.
ik heb de indruk dat er meer aan de hand is. Toen ik het programma kocht, en de eerste dagen wat experimenteerde, heb ik wel een keer het popup menu van de link mogelijkheid gezien. Vandaar dat ik denk dat er iets anders mis is. Zou het zinvol zijn om het programma opnieuw te installeren?

mi-bo schreef op 11.12.2021 om 10:03 uur

@hmcmartens

Beste Hmcmartens.

Een vervelende oproep.

Ik heb U een Pb(persoonlijk bericht) gestuurd.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael