wave bestand

soetebie schreef op 19.11.2009 om 19:52 uur
Goede avond,
Ik heb zopas music cleaning lab 15 deluxe gekocht.
Alles werkt ,behalve datgene waarvoor ik het speciaal aangeschaft heb.
Nml.,ik wil mijn cd's kunnen branden als wave bestanden ,daar mijn muziek instalatie geen andere bestanden herkent en dat is nu net datgene dat mij niet lukt,daar de keuze mogelijkheid voor het branden enkel mp3 aangeeft.
Nochthans staat op de verpakking vermeld dat zowel bij import als bij export voor audio een keus kan gemaakt worden.
Kunt U mij helpen aub.
Alvast bedankt.Groeten,Etienne Van Walle

Reacties

RiViS schreef op 20.11.2009 om 11:00 uur
Hallo Etienne,
Volgens mij wordt een audio cd automatisch met wave bestanden gebrand. De keuzemogelijkheid waar je het over hebt (in het scherm Creëer CD) is alleen actief als je kiest voor MP3 CD branden, je kunt dan kiezen tussen o.a. MP3 en WMA. Bij de andere keuzes wordt het grijs en is niet in te stellen.

Het is zelfs zo, dat als je een MP3 bestand aanbiedt, dat het programma er automatisch een wave van maakt als je kiest voor audio-cd.

En als je zekerheid wilt: brand eerst even een klein bestand op een rw-cd en kijk dan in de verkenner wat voor bestand het is geworden.

groet,
Rijk
Erik-EBZ schreef op 31.12.2009 om 19:38 uur
Ga naar bestand, kies "audio exporteren" en kies vervolgens voor "wav".
Als het goed is wordt de muziek als muziek.wav opgeslagen. Daarna kan het als audio CD worden gebrand en de muziek installatie zal het als een gewone muziek CD herkennen.