Wat kan ik tegen programma crashes doen?

WimG schreef op 25.10.2016 om 13:48 uur

Hallo,

Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding om mijn MMM2016 premium te upgraden naar MM2017 premium, helaas begin ik hier steeds meer spijt van te krijgen.
Tijdens het terugluisteren van mijn nummers kommen er regelmatig (zeer luide) tikken in het nummer, soms stopt de muziek om plaats te maken voor een mega luide ruis die mij bijna een hartinfarct van de schrik bezorgen. Ook blijven tracks regelmatig hangen (als een hangende plaat of cd) als dit gebeurd crasht het progrmma. Ik heb de veiligheidsbackup op 3 minuten, helaas worden die niet altijd teruggehaald maar krijg ik helemaal geen veiligheidsbackup of een van 20 minuten geleden.  Ik ben nog geen week bezig met mijn nieuwe versie maar zo hoeft het voor mij niet, ik heb nu nog hartkloppingen van de crash van zojuist.

Ik heb gekozen om MM2017 over 2016 te installeren, zoals aangeboden tijdens installatieproces.

Hardware:

Mijn PC is een zelfbouwmachine met een 4x 4,4 Ghz processor, 16 Gb werkgeheugen, Highend Gigabyte moederbord, 1x Samsung 250GB 850EVO SSD en 2 normale HDD's van 1 en 2 Tb. Geluid uit met GeForce GT950 via HDMI naar een Onkyo TX-SR577 en via usb naar een Tascam US-2x2 naar Shure en Tascam hoofdtelefoon.

Wat moet ik doen, programma teruggeven en niet tevreden geld terug of heeft iemand een andere oplossing voor mij?

Groet,
WimG

 

Reacties

RiViS schreef op 25.10.2016 om 14:23 uur

Hallo Wim,

Dat "over 2016 installeren" is nieuw voor mij. De Magix Upgrades zijn normaliter zelfstandige programma's die je naast de oude kunt installeren, je kunt er dan voor kiezen de oude nog even te laten staan (ze kunnen alleen niet gelijktijdig draaien) of later te verwijderen..

Vraagje: Heb je die problemen ook als je een demo project afspeelt?

Het is te overwegen het programma te de-installeren en opnieuw te installeren, evt is ook een programmahestel te overgwegen, als die mogelijkheid vanuit het installatieprogr geboden wordt (dit moet je dan dus eerst doen, voordat je gaat de-installeren...).

Heb je van een dvd geinstalleerd of via download?

Kijk ook of er een actualisatie beschikbaar is (voor de downloadversie ben ik die nog niet tegengekomen) ook dit moet je bekijken voordat je evt de-installeert.

groet,

Rijk

WimG schreef op 25.10.2016 om 15:50 uur

Bedankt voor het antwoord, dit zal inderdaad de enige optie zijn. Ik merk in de tussentijd dat er nog veel meer zaken niet kloppen. 

Bij het afmixen op surround worden de speakers verwisseld, center speaker komt op linker front speaker, de center is bijna niet te horen, de achterspeakers zeer zacht, een drumkanaal dat naar de LFE moet gaan komt zacht via de centerspeaker. te raar voor woorden..........

Ik zal morgen met Acronis een systeem image terug zetten en dan MM2017 naast MM2016 installeren.

WimG schreef op 26.10.2016 om 14:34 uur

De Image is terug gezet en Magix MM Premium v.24 is opnieuw zonder foutmeldingen geïnstalleerd.

Meteen bij de eerste proging waren de tikken en knakken nog steeds aanwezig, bij elke keer afspelen op andere plekken en tijden. Het is alsof iemand zijn gitaarkabel uitrekt zonder het volume terug te draaien er volgen geluiden die je op een hooftelefoon of monitors niet wilt hebben. In de demo hoor ik deze ook, wel minder en ze zijn zachter. De Onkyo staat op direct in, dus alleen via de 5.1 eindtrappen. Het geluid komt nu wel uit de juiste speaker dus dat werkt nu. 

Een nieuwe vraag is hoe kan ik het vester van "loops/instrumenten en bestandsbeheer" anders indelen? Ik wil de toontrappen en het gekozen instrument naast de kolom instrumenten hebben maar ik kan niet vinden hoe ik dat veranderen kan. Ik werk namelijk met twee 28 inch monitoren, op monitor 1 heb ik scherm met sporen en op 2 de mixer (onderaan) en daarboven "Keybord/Sjablonen/Beheer" daarnaast de loops die echter achter de mixer verdwijnen.