Wat is het beste Video converter programma ?

poster-m schreef op 31.05.2021 om 08:58 uur

Wat is het beste Video converter programma ?

De laatste tijd heb ik problemen met het converteren van b.v. mkv-, mp4-, mpeg-bestanden. Wij hebben 2 DVD-recorders nl. 1 van Sony en 1 van Panasonic. Als ik b.v. een film heb gebrand dan wil ik hem afspelen op de DVD-recorder, maar dan werkt het ineens niet meer. Dan pakt de Sony het wel en de Panasonic niet en dan andersom en ook dat ze het geen van beide doen. Ik had hiervoor nooit problemen. Waar zou dat aan kunnen liggen ? Ligt dat aan het converteer programma of niet ?

Reacties

mi-bo schreef op 31.05.2021 om 09:16 uur

@poster-m

Beste Poster- M

Welkom op MAGIX Multimedia Forum,

Uit ervaring weet uit het verleden, dat Sony & Panasonic niet alle types van zelf gebrande van DVD's afspeel.

Bij mijn ouders regelmatig problemen gehad met eigen gebrande DVD's om oude herrieringen te laten zien en problemen met afspelen

Toen een dvd speler bij Blokker gekocht en alles wordt netjes afgespeeld.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 31.05.2021 om 11:24 uur

Hallo Ik denk dat het te maken heeft met de regio instellingen. DVD spelers hebben een regio instelling dit heeft te maken met het verschil tussen Amerikaanse video's en de rest van de wereld
Ik weet niet of in de spelers de regio instellingen te wijzigen zijn.
Kijk op deze link waarin dit uitgelegd wordt
Mvg Kees

Bol schreef op 31.05.2021 om 11:33 uur

@poster-m

Hallo M. Poster,

Waarschijnlijk, ligt uw probleem aan het feit, dat uw Sony DVD-recorder DVD+R en DVD-R aankan, terwijl uw Panasonic-DVD-recorder alleen maar DVD-R aankan. Kijk eens in de handleidingen van uw DVD-recorders.

Zelf doe ik het volgende bij problemen met het afspelen van DVD's:

  • ik brand mijn MVP-project eerst via het brandprogramma van Video Deluxe als een image / ISO bestand te branden.
  • Deze brand ik dan met AnyBurn (freeware) http://www.anyburn.com/ op een DVD+R 4,7GB

Deze manier van een DVD maken, hebt nog een groot voordeel, als er iets misgaat met het branden, dan verspilt u geen DVD's

Succes,
Rob
Forum Moderator / forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

poster-m schreef op 01.06.2021 om 17:36 uur

Heel erg bedankt

adriano-p schreef op 01.06.2021 om 17:37 uur

Ik wil een geweldige video-omzetter met je delen die we met vrienden hebben gevonden. Dit is https://www.movavi.com/nl/videoconverter/. We bewerken video en hebben daarom vaak te maken met taken als het bewerken van een video en deze naar een ander formaat overbrengen. Daarom lichten we deze toepassing voorlopig toe. Het is onze favoriet

Bol schreef op 01.06.2021 om 17:47 uur

@adriano-p

Hallo Adriano,

AnyBurn (freeware) is geen videoconverter programma maar een brandprogramma om ISO (imagefiles) op een DVD te branden

Zelf wordt door Magix Support Handbrake https://handbrake.fr/ aangeraden om een video te converteren naar MP4, wil niet zeggen, dat uw aangedragen videoconverter programma slecht is. Ik ga deze ook eens uitproberen. Bedankt๐Ÿ‘ voor uw input.

Groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en toevoegingen.

Laatst gewijzigd door Bol op 01.06.2021, 18:19, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 01.06.2021 om 18:05 uur

@poster-m

Hallo M.Poster,

Bedankt๐Ÿ‘ย voor uw terugkoppeling.

Laat het forum weten of en hoe u uw probleem hebt opgelost.

Alvast bedankt. Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.06.2021, 18:05, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-