Waarschuwing: geen family license meer!

FransStoop schreef op 02.05.2022 om 18:14 uur

De PC Check & Tuning licenties hebben een geldigheid van 1 jaar. In 2020 werd PC Check & Tuning nog met veel tam tam aangeprezen als een family license: met 1 licentie sleutel kon je tot 6 computers (desktops of laptops) optimaliseren. Ook de 2021 versie kon je nog steeds met 1 sleutel op 6 computers activeren.

Zonder enige informatie vooraf is gebleken dat je met de 2022 versie nog slechts 2 computers kunt optimaliseren met dezelfde sleutel, terwijl de prijs hetzelfde is gebleven als in 2021 (€ 29,99). Deze inkrimping is informatie die voorafgaand aan het sluiten van de koop verstrekt behoort worden, omdat het je aankoopbeslissing kan beïnvloeden. Je komt er echter pas achter als je na aankoop het programma vergeefs op de 3e computer wilt activeren en uiteindelijk contact opneemt met de sales support afdeling.

Reacties

Bol schreef op 03.05.2022 om 14:13 uur

@FransStoop

Hallo Frans,

Bedankt👍 voor uw opmerking c.q commentaar omtrent het aantal PC Check & Tunning licenties. Ik begrijp uw frustratie. Het enige wat ik kan doen als moderator, is om uw topic onder de aandacht te brengen bij Magix Duitsland, zodat zij e.a. kunnen aanpassen. Echter, dit forum is voor en door Magix gebruikers, maar staat wel geheel los van Magix Support Duitsland. Zie de communityregels

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FransStoop schreef op 03.05.2022 om 17:57 uur

Beste Bol. Ik ben een Nederlandse gebruiker, net als de meeste andere Magix gebruikers op dit forum. PC Check & Tuning kocht ik, net als al mijn andere Magix-programma's, op de Nederlands schrijvende webshop, ik installeer of download bij voorkeur de Nederlandse handleiding en op de facturen staat dat Magix bij verzending een Nederlands BTW-nummer gebruikt. Mijn waarschuwing is dan ook gericht aan de Nederlandse belangstellenden voor PC Check & Tuning.

Een juridisch geschoolde kennis vertelde overigens dat het voorafgaand aan de koopovereenkomst achterwege laten van informatie over inkrimping van het aantal compoters per licentie sleutel in strijd is met het Nederlands en Europees consumentenrecht.

Wel fijn dat je het topic ook bij het Magix hoofdkantoor onder de aandacht wil brengen. Hopelijk helpt dat.

Bol schreef op 04.05.2022 om 18:33 uur

@FransStoop

Hallo Frans,

Vandaag heb ik een antwoord van Magix Duitsland teruggekregen op uw topic PC Check & Tuning licenties, dat uw Topic naar de juiste afdeling c.q. team is / wordt doorgestuurd.

Als u (nog) meer antwoorden c.q. ondersteuningen wilt hebben, stuur dan een mailtje naar: infoservice@magix.net

Met vriendelijke groet,
Rob (Forum Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 04.05.2022, 18:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FransStoop schreef op 04.06.2022 om 02:48 uur

Hallo Bol,

Het is inmiddels een maand later. Kennelijk heeft de betreffende afdeling verder nog niets met mijn klacht/waarschuwing gedaan, nadat Magix Duitsland mijn Topic naar de juiste afdeling is gestuurd. Op de sales-pagina op de website ontbreekt nog steeds de waarschuwing dat het aantal te activeren computers nog maar 2 is en niet langer 6.

Vriendelijke groet, Frans Stoop

Bol schreef op 04.06.2022 om 10:54 uur

@FransStoop

Hallo Frans,

Als moderator moet ik het antwoord schuldig blijven op uw vraag: "Waarom Magix Duitsland niets hebt gedaan met uw klacht / waarschuwing".

Als u wilt, dat uw klacht nog een keer in behandeling wordt genomen, stuur dan nog eens een mailtje naar: infoservice@magix.net met het verzoek om dit te vermelden op hun verkoopsite. Helaas kan ik u via dit forum niet verder helpen. Ik wens u heel veel succes.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 04.06.2022, 10:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-