waarom zie ik "zwart" tussen mijn fotos?

wilfrida schreef op 08.02.2016 om 18:41 uur

ik maar een show met foto's

er zit ook muziek onder

die fade ik in en uit

ik krijg het idee dat mijn foto's dan ook mee gaan doen

daardoor zie ik steeds zwarte stukjes tussen de foto's

als ik zo'n foto aanklik zie ik idd die symbooltjes van faden

maar ik wil helemaal geen foto faden

alleen een flexibele kruitsovergang

Heeft dit idd met de muziek eronder te maken?

en hoe kan ik voorkomen dat de foto's mee gaan doen?

Bij voorbaat dank!

Reacties

RiViS schreef op 08.02.2016 om 19:08 uur

Hallo Wilfrida,

Graag even aangeven om welke versie Fotostory het gaat (jaartal + evt toevoeging)

groet,

Rijk

wilfrida schreef op 08.02.2016 om 20:32 uur

Fotostory de luxe 2015

Die staat niet in het rijtje

RiViS schreef op 09.02.2016 om 11:40 uur

Ja, Wifrida, als dat allemaal in het rijtje zou staan zou het een heel lange rij worden, niet zo overzichtelijk lijkt me. Toch willen wij als enthousiaste mede hobbyisten graag weten om welke versie het gaat, want er zitten hier en daar best grote verschillen en dat kan bepalend zijn voor een correct antwoord.

Ik denk dat jouw verschijnsel te maken heeft met de gekozen muis-modus. Die kun je instellen met de twee knoppen boven de tijdlijn, 4 en 5 posities vanaf rechts (die met de schuine pijlen). Ga er met de muis op staan en lees de betekenis. Als je kiest voor "muismodus voor afzonderlijke objecten" (muisklik) is je probleem opgelost. Bij de andere modus verschuif je alle objecten die na de afspeelmarker komen, op alle sporen tegelijk.

groet,

Rijk

wilfrida schreef op 09.02.2016 om 16:41 uur

Ok, ik bedoelde het ook toen bewust met die muisknop met alle objekten.

alleen had ik geen idee dat het voor alle sporen dan geldt!

een deel van mijn zwarte overgangen is nu idd opgelost.

ik zie er af en toe nog eentje, kan het zijn dat de duur van de overgang dan tekort is misschien?

hartelijk dank.

wilfrida

RiViS schreef op 09.02.2016 om 18:46 uur

ik zie er af en toe nog eentje, kan het zijn dat de duur van de overgang dan tekort is misschien?

Mogelijk is dat nog een gevolg van het eerdere geschuif met geluid. Ik denk niet dat het komt door te korte overgangen. Ik zou het ook niet corrigeren door de overgangen te verlengen, dan wordt het wat rommelig. Eerder zou je de foto's iets langer kunnen maken, (uitrekken met de muis). Of anders gewoon er wat tijd in steken en de foto's weer op z'n plek schuiven...

succes met je programma,

Rijk

wilfrida schreef op 10.02.2016 om 16:09 uur

Nou, ik heb een heleboel gedaan: op alle plaatsen tussen foto's waar zwarte plekken ontstaan, alles gecheckt wat jij zei.

Het faden ( door andere sporen ) is er niet meer.

De duur van de foto verlengen helpt niet, dat is toch wat jij bedoelt met uitrekken?

Verder heb ik toch de duur van de overgang op die plek verlengd, maar dat helpt ook niet.

Wat wel gek is dat op die plekken als ik de soort overgang check, het ineens een harde las wordt.

Terwijl ik overal een flexibele kruisovergang heb toegepast, verandert het daar toch.

Wat kan dat voor reden hebben?

Alweer bij voorbaat dank!