Waarom moet ik hardware versnelling aan en uit zetten

annette-k schreef op 03.05.2021 om 18:11 uur

Dankzij dit forum heb ik het voor elkaar dat na het knippen mijn geluid synchroon blijft lopen met het beeld: mbv Y data import/export v weg bij hardwareversnelling. Daarna moest ik computer opnieuw opstarten. Maar er staat bij dat je vóórdat je gaat exporteren de hardwareversnelling weer uit moet zetten. Waarom ? Het is namelijk erg lastig dat je daar steeds aan moet denken. Ik werk met de laatste versie 20.01.80 op een supergamecomputer met veel meer dan de gevraagde minimum specs en Windows 10

Reacties

Bol schreef op 03.05.2021 om 19:03 uur

@annette-k

Hallo Annette,

Standaard staat bij de Hardware-versnelling beide functie Hardware... aangevinkt.

Als bij het afspelen van uw filmfragmenten op de tijdlijn geen beeld hebt maar wel geluid, dan moet u een van de twee vinkjes weghalen. zie [klik hier]

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bushflyer schreef op 03.05.2021 om 19:11 uur

Dankzij dit forum heb ik het voor elkaar dat na het knippen mijn geluid synchroon blijft lopen met het beeld: mbv Y data import/export v weg bij hardwareversnelling. Daarna moest ik computer opnieuw opstarten.

@annette-k, je hoeft de computer niet opnieuw te starten. Je moet alleen VDL stoppen en opnieuw starten.

Groet,

Jaap

annette-k schreef op 04.05.2021 om 13:42 uur

Beste Jaap en Rob, misschien was ik niet duidelijk genoeg: ik heb de hardware versnelling uitgezet zodat het geluid na knippen synchroon blijft lopen met het beeld: want dat was mijn probleem. Maar in dezelfde tip staat dat je daarna de hardware versneller weer moet aanzetten ( oke dus via opnieuw opstarten VDL) als je een poroject wilt exporteren. Maar mijn vraag is : waarom? Is dat belangrijk voor de kwaliteit als je je project naar MP4 omzet. De omgezette projecten doen het nu wel op mijn computer en tablet. Maar omdat het bronmateriaal oude en slecht van kwaliteit is kan ik niet beoordelen of het niet terugzetten naar hardware versnelling van invloed is op de kwaliteit. Als het niet nodig is scheelt dat immers veel gedoe.

annette-k schreef op 04.05.2021 om 13:42 uur

Overigens: top dat jullie zo snel gereageerd hebben !

Bol schreef op 04.05.2021 om 13:56 uur

@annette-k

Hallo Annette,

.....Maar in dezelfde tip staat dat je daarna de hardware versneller weer moet aanzetten...

Kun u mij aangeven in welke tip u dit gelezen hebt op het forum, dan ik e.a. beter beoordelen.

Groet, Rob

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

annette-k schreef op 04.05.2021 om 17:05 uur

Ik zie net dat het een tip van Bushflyer was

Bushflyer schreef op 04.05.2021 om 19:03 uur

@annette-k,

Ah, ja. Klopt. Ik heb wel eens een enkele keer last van hetzelfde snchronisatieprobleem als jij beschrijft. Ik werk zelf ook met een snelle gamecomputer en zet dan ook die parameter uit. Maar dan verloopt (bij mij) het exporteren veel langzamer, dus zet ik die parameter vooraf aan de export weer aan. Maar het hoeft niet per sé, je kunt hem gewoon uit laten als je dat liever hebt.

Gr., Jaap

annette-k schreef op 05.05.2021 om 18:02 uur

Dank je dat scheelt veel gedoe!

Bol schreef op 05.05.2021 om 18:32 uur

Hallo Anneke en Jaap,

De Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk hebt volgens mij alleen betrekking op de weergave op het scherm tijdens het aanmaken van jullie projecten. Het heeft geen enkel invloed op de exporten van jullie projecten. Daartegenover wordt Hardwarematige encoding tijdens het exporteren, wanneer mogelijk alleen bij het exporteren gebruikt. Volgens mij kunnen jullie bij de Hardwarematige encoding tijdens het exporteren, wanneer mogelijk gewoon aangevinkt laten staan. Jullie zouden dit zelf kunnen uittesten.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.05.2021, 19:03, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bushflyer schreef op 05.05.2021 om 20:00 uur

@Bol

Hallo Rob,

Je hebt gelijk, Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk heeft alleen betrekking op de weergave op het scherm tijdens het aanmaken van projecten, niet op de export. Alleen, toen ik, met Hardwareversnelling bij de weergave, indien mogelijk op UIT ging exporteren verliep de export (bij mij) een stuk trager. Via trial & error deze parameter maar weer aangezet en toen verliep het exporteren weer net zo snel als vroeger. Vandaar mijn advies dit weer aan te zetten bij exporteren (automatisme), maar je kunt het ook gewoon uit laten staan.

Hardwarematige encoding tijdens het exporteren, wanneer mogelijk staat bij mij altijd gewoon op AAN.

Gr., Jaap