Waarom krijg ik geen beeld maar wel geluid????

gebroedersdewitt schreef op 15.08.2016 om 14:16 uur

Ik heb dit weekend "RED MIJN VIDEOS 8"binnengekregen. Deze heb ik besteld omdat ik met 6 geen beeld meer uit mijn VHS recorder kreeg. (wel geluid) Dit zou te maken hebben met windows 10??

Het nieuwe programma is geinstalleerd en alle stappen zijn gevolgd, ook voor de converter. Ik krijg nog steeds geen beeld uit de VHS. (wel geluid en scart staat op out)

Ik zit dus nu met twee pakketten (6 en 8) en twee converters (rood/wit en zwart/wit).

Wie kan mij helpen met het oplossen van dit probleem.

Alvast bedankt en groet,

Jasper

Reacties

mi-bo schreef op 15.08.2016 om 15:03 uur

Hallo Jasper.

 om te beginnen moet de scart  in de videorecorder op in staan, en dan de vraag is het een megeleverde scart kabel van MAGIX

gr

Michael

gebroedersdewitt schreef op 15.08.2016 om 16:30 uur

Ik gebruik alleen producten van Magix.

Als ik beelden vanaf de VHS speler naar de PC wil krijgen zal de scart op OUT moeten staan lijkt mij??

mi-bo schreef op 16.08.2016 om 11:00 uur

Hallo jasper,

 dit is correct de scart moet op out staan, is dit wel een 20 pins scart, als net 10 pins is is dit alleen maar voor geluid.

verder zijn er geen bijzonderheden na installeren wel aangegeven dat het van een analoge import is

gr

Michael

gebroedersdewitt schreef op 16.08.2016 om 12:03 uur

Hi Michael,

Het is een 20 pins scart. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Anders zal ik het programma moeten retouneren. Ben er nu al weer een tijd mee bezig en het gaat aardig frustreren. Hoor graag!

Groet,

 

Jasper

mi-bo schreef op 16.08.2016 om 12:52 uur

Hallo Jasper.

 er is ook een mogelijkheid om RGB aan te sluiten op de videorecorder aan de achterzijde,

staan de knopjes aan de achterzijde van de videorecorder wel goed.

 Wat het programma  RUV 8.0 betreft  kan je eigenlijk alleen maar de software installeren onder 32 of 64 bits en daarna wordt automatisch de software voor de usb omzetter geinstalleerd, het geheel aansluiten en gaat het werken.

heeft u alleen RUV of nog een andere MAGIX montage pakket.

Is de installatie van RUV 8.0 gedaan zonder de usb converter te hebben aangesloten op de Pc, want anders is dit het probleem

gr

Michael