Enkele weken geleden heb ik een Sony camcorder gekocht van het model HDR-CX360VE.
Deze camera maakt mooie scherpe video-opnames, voorheen bewerkte ik vaak simpele video's gemaakt met een fotocamera zonder problemen tijdens het bewerken.
Nu wilde ik graag mooiere video's opnemen en ook gaan bewerken, maar ontdekte een probleem.
Ik heb mijn opgenomen video's overgezet naar mijn pc maar ontdekte toen ik de video's in Video deluxe 16 plus had geimporteerd en daarna afspeelde, het beeld hapert. Een video afspelen of bewerken zonder haperingen gaat wel goed als je het geluid loskoppeld van de video zelf, maar lijkt mij wel vreemd als dit de enige optie is om een video vlekkeloos te bewerken.
Bij mijn videocamera werd ook een software meegeleverd PMB. In dit programma kunnen ook video's bewerkt worden, maar lang niet zo gedetailleerd als Magix.
Ook kunnen HD video's in PMB geconverteerd worden naar andere bestanden bijvoorbeeld wmv, dan gaat het bewerken in Video deluxe met geluid erbij prima, maar is de beeldresolutie veel minder.
Is hier een oplossing voor of een manier om HD opnames met dezelfde heldere resolutie te bewerken in Video deluxe zonder haperingen tijdens afspelen of bewerken?
Vriendelijke groet,
Rowen Dekker