Waarom golft het beeld..

krapbijkas schreef op 21.05.2012 om 12:39 uur

Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is dat het beeld golft  bijv. zie opname vanaf 2,35 minuten waarbij iets verder op de beelden toch wel stil worden weergegeven.
Bij echt slechtwegdek zie je de camera beelden ook stuiteren maar dit is niet wat mij stoort in de opname, het golfen wel.

Is de opname snelheid te laag ten opzichte van de rijsnelheid ??? De camera is een Drift HD170 Stealth de opname is met 720p (30 Fps) gemaakt. De opname is bewerkt met Video deLuxe MX Premium naar mp4

Wie kan helpen ???

Reacties

mi-bo schreef op 21.05.2012 om 16:05 uur

U heeft een camera met NTSF uitgang, dan wordt het digitaal ( mpeg2)opgenomen en niet  mpeg4.

waarom niet met mogelijkheden van MX direct vanaf de tijdlijn transporteren naar You-tube

gr

mi-bo

RiViS schreef op 21.05.2012 om 19:14 uur

Ik denk toch dat de golvingen te maken hebben met de camerabewegingen. Beweegt de camera een beetje naar links, dan gaat de witte streep naar rechts en omgekeerd. Omdat ondertussen de motor verder rijdt, krijg je dan het golvende effect. Kijk maar eens in het ruwe materiaal (direct van de camera) daar zit het ws ook in.

Ik heb ook nog wel een andere hint voor je: het deel op de rechte weg wordt al gauw saai (maar misschien voor motorfreaks niet...), als het mijn film was, zou ik daar flink in snijden, daar wordt de film veel beter van.

groet,

Rijk

Cinecor schreef op 22.05.2012 om 09:01 uur

U heeft een camera met NTSF uitgang, dan wordt het digitaal ( mpeg2)opgenomen en niet  mpeg4.

waarom niet met mogelijkheden van MX direct vanaf de tijdlijn transporteren naar You-tube

gr

mi-bo

Wat wordt bedoeld met "een camera met een NTSF uitgang"?  Dat het digitaal materiaal betreft lijkt me nogal logisch, er zijn nog maar weinig mensen die met een VHS of S-VHS camera filmen. Ik heb nog geen camera kunnen ontdekken die opneemt in MPEG-4, maar misschien zijn die er wel al.... De reden waarom het beter is om eerst het project te exporteren en een bestand te maken op de harde schijf is dat er controle is op wat je doet. Het opgeslagen bestand kan je bijvoorbeeld eerst goed beoordelen voordat je het op YouTube plaatst. Software alles maar automatisch laten doen is lang niet altijd de beste oplossing, bovendien leert de gebruiker dan kennelijk ook onvodoende hoe bepaalde zaken in elkaar steken. 

Cinecor schreef op 22.05.2012 om 09:06 uur

Ik neem aan dat de camera opneemt op een SDkaartje? In de specificaties op internet kan ik daarover niets vinden. Je neemt op 30 FPS, voor ons PAL systeem zou dat 25 FPS moeten zijn. De golven in het beeld ontstaan ongetwijfeld bij de opname en niet in de Magix software. Je vraag zou je dus moeten voorleggen aan de leverancier/producent van de camera.