Ik heb Web designer 10 premium. Als ik mijn website aanmeld bij zoekmachines, vraagt men mij mijn site map door te sturen, zodat mijn website sneller geïndexeerd kan worden. Waar vind ik die?
Michael, jouw link leidt naar een algemene infopagina over website-optimalisatie (invullen keywords enzo) en biedt geen antwoord op mijn vraag. Ondertussen heb ik het zelf al gevonden en voor de gebruikers van het programma die er wat aan hebben: de website exporteren en dan in de lijst het bestandje "sitemap" openen, et voilà, zo simpel is dat Michael!
Misschien schrikt het woord "zoekmachine-optimalisatie" je af, maar het betekent niets anders dan de kans vergroten dat je pagina's ook daadwerkelijk worden gevonden door Google. En dat is toch precies wat je wilt?
Met zoekmachine-optimalisatie kun je niet vroeg genoeg beginnen; eigenlijk moet je je er al mee bezighouden voordat je je website gaat bouwen. Dat is ook de reden dat ik het onderwerp nu ter sprake breng.
Want wil je dat Google je pagina's vindt, dan moet je eerst bepalen op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden. Daarna moet je die zoekwoorden op strategische plaatsen in je webpagina's neerzetten (en de belangrijkste misschien zelfs in je domeinnaam gebruiken).
In het artikel Wil je hoog in de zoekmachines komen? lees je veel meer over dit onderwerp,