Reacties

RiViS schreef op 14.04.2015 om 21:16 uur

Deze vraag is al meerdere keren gesteld. Type "gastenboek" als zoekbegrip onder Zoeken en kijk of er iets bij is waar je wat aan hebt.

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 15.04.2015 om 11:37 uur

Na een antwoord van RiViS,
wil ik mijn bevindingen kenbaar maken,
een gastenboek net zoals in Websitemaker is volgens mij niet mogelijk, in Webdesigner 10 Prem
wat ik wel heb gedaan als voorbeeld
in Webdesigner 10 prem een map gemaakt gasten boek, een icoon geplaats via web eigenschappen dit aan mijn email adres gelinkt, Schijf iets voor in het gastenboek, dan komt het op de aangegeven email adres binnen, dan is het mogelijk na openen van Webdesigner 10 Prem, met Ctrl + C & Ctrl+ V dit op de site te plaatsen. zie voorbeeld,
http://www.granddadmd.com      dan naar gastenboek.
succes.
Michael

mi-bo schreef op 16.04.2015 om 07:16 uur

Na een antwoord van RiViS,
wil ik mijn bevindingen kenbaar maken,
een gastenboek net zoals in Websitemaker is volgens mij niet mogelijk, in Webdesigner 10 Prem
wat ik wel heb gedaan als voorbeeld
in Webdesigner 10 prem een map gemaakt gasten boek, een icoon geplaats via web eigenschappen dit aan mijn email adres gelinkt, Schijf iets voor in het gastenboek, dan komt het op de aangegeven email adres binnen, dan is het mogelijk na openen van Webdesigner 10 Prem, met Ctrl + C & Ctrl+ V dit op de site te plaatsen. zie voorbeeld,
http://www.granddadmd.com  naar gastenboek.
succes.
Michael

 

Baskakie schreef op 16.04.2015 om 13:22 uur

Gastenboeken, contactformulieren, Facebook-Like-buttons etc. worden allen op eenzelfde manier gemaakt binnen Webdesigner; namelijk door middel van gebruik te maken van door derden aangeboden Widgets.

Een Widget-aanbieder biedt bepaalde HTML/Javascript code aan die geintergreerd dient te worden binnen uw web-pagina. Dit laatste kan in Webdesigner middels een zogenaamde plaatshouder.

Een plaatshouder maakt u door bijv. een rechthoek op de plaats van de te plaatsen Widget te tekenen op uw pagina, dan daar rechts op klikken Webeigenschappen kiezen en dan Plaatshouder. Daar kiest u vervang door HTML en plakt u de code erin (in Webdesigner vanaf versie 7 op knop HTML-code (Body) klikken om de code in te voegen) die u van de Widget site ontvangen heeft..... Sommige Widgets verlangen ook bepaalde code in de HEAD; ook deze kunt u dan daaronder invoegen binnen Webdesigner Premium (op datzelfde tabblad Plaatshouder).

Op het internet vindt u verschillende aanbieders van Widgets. Hier moet u deze op betreffende pagina's uiteraard aanpassen aan uw eigen wensen, en dan kunt u kiezen voor "code genereren" of iets dergelijks. Het is dan die HTML/Javascript code die u in bovengenoemde plaatshouder plakt (kies de embeded of Iframe variant in geval van meerdere varianten).

Opmerking: De binnen Webdesigner aanwezige Widgets in de Ontwerpgalerie, werken eigenlijk op eenzelfde wijze, met dit verschil dat betreffende Widget-aanbieder website binnen een eigen venster opent in Webdesigner en dat het plaatsen in een Plaatshouder automatisch plaatsvindt (mits de aangeboden code geselecteerd wordt (CTRL-A) en gekopieerd (CTRL-C)).

mi-bo schreef op 22.04.2015 om 19:22 uur

koekjesnet.nl heeft een mogelijkheid om een gastenboek te importeren

gr

Michael