Reacties

petekie schreef op 13.02.2023 om 21:30 uur

Ben ook aan het wachten op een antwoord voor een gelijkaardig probleem na de 2023 versie te gebruiken, moet met engelen geduld werken en hopen op niet vastlopen. Dit ben ik niet gewoon al 20 jaar Magix gebruiker.

Sabine-Debel schreef op 13.02.2023 om 21:48 uur

Ik heb dit weekend ook de update 2023 gekocht en deze geïnstalleerd. Ik werkte ervoor met de versie 2021.

Dit weekend geen problemen gehad en nu loopt het programma vast. Ik durf nog niet alles af te sluiten omdat ik al een heel stuk gemonteerd heb, maar zal dit toch moeten doen als er geen andere oplossing is.

Bol schreef op 13.02.2023 om 22:28 uur

@Sabine-Debel, @petekie

Hallo Sabine en Petekie,

Als jullie dit handje bedoelen, die heb ik ook. Dit kan geen vast lopers veroorzaken. Het pijltje van eerdere versies is in MVDL2023 vervangen voor een handje als de muismodus voor afzonderlijke objecten is ingesteld. Als er op de linkermuisknop klik dan wordt het een vuistje.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2023, 22:33, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 13.02.2023 om 22:41 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

...Ik weet niet hoe het komt, maar plots verandert mijn cursor in een vuistje en het programma blokkeert.....

Mijn advies,

  • sla uw MVP project op via bestand / opslaan in
  • zet MVDL2023 een terug op de standaardwaarden. Ga hiervoor naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op de standaardwaarden
  • Zet de zojuist opgeslagen MVP projectbestand weer op de tijdlijn
  • Wat is nu het resultaat?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 13.02.2023 om 22:41 uur

Dag Rob,

Dank je wel voor je vlug antwoord. Het is inderdaad dat vuistje. Ik wou een aantal beelden selecteren en plots was het daar. Ik denk niet dat ik iets fout deed. Ik kan nu nergens meer op klikken. Best programma afsluiten zeker? Maar dan ben ik de laatste bewerkingen kwijt natuurlijk.

Groetjes sabine

Bol schreef op 13.02.2023 om 22:49 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Klopt alles vast is gelopen, dan kunt beter het programma afsluiten via Ctrl+Shift+Esc en daarna weer opstarten. ik zou dan wel eerst MVDL2023 de programma instellingen op de standaardwaarden terugzetten.

Maar even iets anders, als u toevallig een MVP projectbestand gemaakt in MVDL2021 op de tijdlijn van MVDL2023 hebt gezet, dan kan daar wel eens uw probleem inzitten. MVDL2021 en MVDL2023 zullen zoals ik nu kan beoordelen niet geheel compatibel onderling. Daarom wordt er ook altijd aangeraden om eerst een MVP project af te maken, voordat er geüpdatet of geüpgraded wordt.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2023, 22:53, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

petekie schreef op 13.02.2023 om 23:13 uur

Dit handje komt er nadat ik te snel tijdens het inladen iets doe, en het programma reageert niet meer. Ook een andere soort bewerking lokt dit uit, moet echt wachten op het beeindigen van de vorige verwerking.

Sabine-Debel schreef op 13.02.2023 om 23:23 uur

Dag Rob,

Ik ben begonnen met nieuwe beelden en een nieuwe film. Ik heb alle vorige films afgewerkt in 2021vooraleer ik de nieuwe versie 2023 kocht.

Ik ben bang als ik standaardwaarden terugzet, dat ik met mijn huidige film problemen zal hebben. Of is dat niet zo?

Bedankt voor de info.

Groetjes Sabine

 

Bol schreef op 13.02.2023 om 23:33 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Als ik problemen ondervind dan zet ik het programma ook zonder problemen terug op de standaardwaarden. Als dat ook nog niet het gewenste resultaat geeft, dan verwijder ik ook nog weleens het verborgen videodeluxe.ini bestand.

Want volgens mij heb je geen keuze. Heb je al gekeken of je videokaart drivers nog up-to-date zijn.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2023, 23:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 13.02.2023 om 23:40 uur

Dag Rob,

Ik heb een nieuwe computer die up-to-date is en een zware grafische kaart heeft speciaal om films te maken. Daar zal het niet aan liggen. Waar kan ik dat ini-bestand vinden a.u.b.? En ik mag dat verwijderen hee?

Ik heb ook al ondervonden dat ik soms problemen heb als er een USB-stick in mijn computer zit. Ik heb deze er alvast uitgehaald vooraleer ik verder aan mijn film werk.

Groetjes

Bol schreef op 13.02.2023 om 23:49 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Zie mijn eerder gegeven antwoord waar u het videodeluxe.ini bestand kan vinden. Wanneer het het INI bestand verwijderd is, wordt MVDL2023 ook op de standaardwaarden teruggezet, inclusief eventuele configuratiefouten. Bij het opstarten wordt dit INI-bestand weer automatisch aangemaakt.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2023, 23:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Sabine-Debel schreef op 14.02.2023 om 21:38 uur

Dank u wel Rob voor al je info. Is dit noodzakelijk om dat INI bestand te verwijderen omdat het programma na afsluiten opnieuw normaal werkt.

Ik kan bij verkenner nl. bijna geen werkbalken bovenaan zien omdat windows 11 geïnstalleerd is bij mijn computer en ik 'bestandnaamextenties' en 'verborgen items' niet kan aanvinken.

Groetjes Sabine

Bol schreef op 14.02.2023 om 23:31 uur

@Sabine-Debel

Hallo Sabine,

Nadat u de PC en VDL2023 opnieuw hebt opgestart, zullen er waarschijnlijk bepaalde configuratiefouten zijn hersteld. Daarom zie ik op dit moment niet de noodzaak om videodeluxe.ini bestand te verwijderen, omdat u al aangeeft dat VDL2023 weer normaal werkt.

Als u weer vast lopers krijgt, dan zou u als eerste het videodeluxe.ini kunnen verwijderen, om uw probleem op te lossen.

Zelf werk ik nog met Windows10. Het aanvinken van de bestandsnaamextensies en de verborgen items doet u zo in Windows11. Zie afbeelding.

Als het dan nog niet is opgelost, dan adviseer ik u om alle eerdere Magix Video Deluxe versies te verwijderen en VLD2023 opnieuw te installeren.

Zo de-installeert u Video Deluxe 2023 en eerdere versies grondig:

  • Klik HIER, om de "Microsoft FixIT Tool" te downloaden
  • Open Microsoft FixIt en selecteer "Volgende".
  • Klik nu op "Verwijderen"
  • Selecteer de optie "MAGIX Video Deluxe" en klik op "Volgende".

Belangrijk: Als er in de lijst meer entry's met "Video Deluxe" of "Video Deluxe Update" voorkomen, laat dan de tool meerdere keren na elkaar werken tot alle Video Deluxe entry's weg zijn.

Verwijder de programmamappen (als u deze ziet) onder de volgende paden:

Video Deluxe Premium (als u de plus versie hebt, lees i.p.v. premium dan plus)

  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe23_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe23_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe24_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe24_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe25_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe25_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe26_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe26_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe27_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe27_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe28_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe28_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe29_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe29_premium\

Als u de mappen niet ziet, moet u eerst verborgen mappen weergeven. Zie afbeelding.

Installeer VDL2023 premium opnieuw. Zie: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 14.02.2023, 23:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 15.02.2023 om 12:41 uur

Hallo, ik heb deze problemen wat gevolgd en ik heb zelf weinig van deze problemen gehad.
Daardoor denk ik dat bij het maken van een nieuw project geen aparte mappen voor verschillende projecten worden aangemaakt.
Ik zelf heb bij elk ander project steeds een aparte map daarvoor aangemaakt en ook met toetsaaanslag 'Y' een map voor dat specifieke project toegewezen, daardoor behoeft VDL minder op de computer te zoeken naar de bestanden die bij een specifiek project behoren.
Maar ik kan het mis hebben maar dan is bovenstaande een goede tip.
Mvg Kees

Bol schreef op 15.02.2023 om 14:12 uur

@Kees-Haremaker

Hallo Kees,

U hebt helemaal gelijk om een aparte filmprojectmap aan te maken op de C:\ schijf en vanuit deze projectmap te werken.

Voor zover ik het kan beoordelen is / was het probleem van @Sabine-Debel dat haar filmproject blokkeerde / vastliep!! Sabine hebt dit probleem opgelost door haar PC opnieuw op te starten en daarna Video Deluxe.

Mijn laatst gegeven antwoord aan Sabine is bedoeld wanneer ze weer vast lopers krijgt. Sabine kan dan twee dingen doen. Als eerste zou ze het videodeluxe.ini bestand kunnen verwijderen. Als het verwijderen van het videodeluxe.ini bestand niet het gewenste resultaat oplevert, dan is mijn advies om Video Deluxe 2023 en eerdere versies grondig te verwijderen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 15.02.2023, 14:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-