VST instruments van externe bron in Music Maker 2020 laden?

Vannisje schreef op 07.09.2019 om 02:11 uur

Music Maker 2020

versie 820.0.1.19

Windows 10

Hallo,

 

ik heb onlangs music maker 2020 premium gekocht. Nu heb ik een aantal VST plugins gedownload. Maar hoe krijg ik die geladen in Music Maker? Ik kan ergens wel een VST plugin pad selecteren. Maar zodra ik de juiste map hier aanklik, verandert er niets en krijg ik de instrumenten niet geladen. Is het bij de nieuwe MuMa enkel mogelijk om vst's van Magix zelf te laden?

 

Vriendelijk bedankt voor een reactie.

Reacties

mi-bo schreef op 07.09.2019 om 09:53 uur

@Vannisje

Beste Vannisje,

U schrijft "Nu heb ik een aantal VST plugins gedownload" waar komen deze vandaan is dit extren of van MMM Prem 2020

van MMM is een Tutorial gemaakt zie,

https://www.magix.info/nl/tutorials/sinds-02-07-2019-is-er-een-vernieuwde-versie-van-mmm--1227795/

misschien staat hier de oplossing

en dit staat in de help desk

 

"VST-ondersteuning

MAGIX Music Maker ondersteunt externe VST-instrumenten en VST-effecten als plug-ins. VST-plug-ins worden in ruime sortering in de detailhandel of direct op internet aangeboden en breiden de mogelijkheden van MAGIX Music Maker sterk uit.

VST-instrumenten en -effecten zijn externe programma's die voor gebruik in MAGIX Music Maker moeten worden geïnstalleerd. Daarna vindt u deze in de plug-in-slots van de mixer en in de spoorboxen aan het begin van elk spoor. VST-effecten kunnen toegepast worden op afzonderlijke objecten, het hele spoor of op het totaalgeluid. VST-instrumenten worden door MIDI-objecten aangestuurd.

VST-plug-in-editor

De VST-plug-in-editor wordt geopend met een rechtsklik op de instrumentnaam in de MIDI-editor of op het betreffende plug-inslot in de mixer of via het onderdeel VST-instrument-editor in de instrumentenlijst.

De Instrument-editor heeft twee weergaven: het zogenaamde GUI van de plug-in (Graphical User Interface - grafische gebruikersinterface) en de parameterweergave. Deze tweede weergave wordt automatisch geactiveerd als de VST-plug-in geen eigen GUI heeft of kan worden gebruikt als de GUI van de plug-in teveel ruimte op het scherm inneemt. 8 regelaars van de plug-in worden overzichtelijk als schuifregelaars weergegeven. In het menu Bestand kunt u tussen de twee weergaven omschakelen.

Externe klankgenerator

MIDI-objecten kunnen via een MIDI-interface op externe synthesizers, klankgeneratoren etc. worden weergegeven. Als preset geldt de 'zuivere' MIDI-uitvoer (dus zonder gebruik van software-synthesizer-plug-ins) op de systeem-softwaresynthesizer (Microsoft GS Wavetable SW Synth). Deze is voor de Preview van MIDI-bestanden vereist.

Wanneer u in plaats daarvan de MIDI-poort van een externe klankgenerator als MIDI-uitvoerapparaat instelt (zie voorgaande paragraaf), wordt de inhoud van elk MIDI-object hierop afgestemd.

Let op: wanneer het MIDI-object op een spoor ligt waarin een softwaresynthesizer geladen is, stuurt het deze vervolgens aan. Om de MIDI-weergave via de externe klankgenerator te laten weergeven, selecteert u in de lijst de softwaresynthesizer 'Geen VSTi'."

en van hieruit kan ik mijn instrumenten vinden en bedienen.

VST van MMM 2020 Premgeactiveerd

Sc6

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m.meer info

 

Chris-Tamminga schreef op 06.11.2019 om 15:12 uur

Hallo,

Nu ben ik ook geïnteresseerd in bovenstaande vraag. Ik heb nl, na het lezen van Michael's bericht nog steeds geen idee waar ik een externe VST (Effect enof instrument) zou moeten opslaan zodat MMM deze kan gebruiken. Ik zou dit graag willen weten. De tutorial die u aangeeft geeft mij geen antwoorden.
Bvd en groet Chris

mi-bo schreef op 07.11.2019 om 08:34 uur

@Chris-Tamminga

Beste Chris,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Sorry, voor een laat antwoord, was mij gisteren aan het verplaatsen van de warmt naar de kou.

Externe VST worden opgeslagen onder Loops en instrumenten.

Met vriendelijke groet.

Michael

Bol schreef op 07.11.2019 om 11:42 uur

Beste Cris,

Om externe VST te kunnen gebruiken, doe dan het volgende:

  1. ga naar: C:\Program Files (x86)\MAGIX\Music Maker
  2. maak een map aan bv. VST
  3. start MMM op
  4. ga naar bestand / instellingen / programma instellingen. (sneltoets P)
  5. klik op Tabblad Directory's / VST-plug-inpad toevoegen
  6. Ga naar bv. http://www.vst4free.com/index.php?m=VSTi
  7. Je kan hier diverse VSTi programma's downloaden.
  8. Download alleen de 32 bits versies (MMM is een 32bits programma)
  9. unzip VTS bestand in de map VST
  10. start MMM klik op.... zie afbeelding
  11. maak u VSTi keuze

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.11.2019, 11:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Chris-Tamminga schreef op 07.11.2019 om 19:43 uur

Hartelijk bedankt voor het antwoord. Hier kan ik wat mee 😀

Bol schreef op 07.11.2019 om 21:48 uur

Hallo Chris,

Het doet mij deugd om te lezen, dat je wat hebt aan het bovenstaande antwoord. Heel veel succes met het zoeken naar de juiste instrumenten. 😄😉

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-