vrij aanpassen formaat afbeeldingen.

CJK schreef op 30.05.2018 om 09:51 uur

hallo,

ik gebruik de laatste Xara/Magix webdesigner premium. zins kort heb ik problemen met het vrij wijzigen van de hoogte en breedte van afbeeldingen. vast schalen gaat goed maar als ik het slotje los klik en de hoogte verklein wordt de breedte ook kleiner en de foto wordt gekropt. (net als wanneer ik op het foto icoon heb gedrukt en wil gaan snijden) ik verlies dus de zijkanten van de foto. nu moet ik steeds in een ander programma de afbeelding gelijk op maat maken voor de mobiele of de main versie van mijn website. ik heb dit probleem zowel in windows 10 met de engelse (xara)versie, als in de nederlandse (magix versie). ook onder windows 7 in xara heb ik dit probleem. ook na de laatste upgrade is het probleem er nog steeds.

alvast bedankt voor adviezen/hulp

Kees

Reacties

mi-bo schreef op 30.05.2018 om 11:13 uur

Kees,

de laatste download update is:

MAGIX Webdesigner Prem ( 15 ) 2018 ( 23-05-2018 )ook met upgrade garantie 152 Mb versie 15.1.0.53605. heeft U deze optie al geprobeert. camera . hier zitten een paar functies bij die doen wat U omschrijft

groeten

Michael

 

CJK schreef op 30.05.2018 om 12:45 uur

sorry voor misverstand. maar hij moet juist niet croppen ik wil gewoon de hoogte en breedte onhafhankelijk van elkaar wijzigen. dat deed ik door de afbeelding te activeren and het slotje achter de schaal uit te zetten. dan kon ik een van de 2 (lengte of breedte ) veranderen terwijl de ander gelijk blijft. nu als ik dat doe gaat hij automatisch croppen ( zoals met de opties onder de button die u mij stuurt. dit wil ik juist niet! als ik nu op de pijl button klik en dan op de foto. en als ik dan het slotje uitschakel en de hoogte verklein. wordt er aan beide kanten een stuk van de afbeelding afgesneden. dat wil ik dus juist niet. ik wil zeg maar de afbeelding een beetje in elkaar duwen/ vervormen.

ik hoop dat ik nu beter heb uitgelegd wat het probleem is.

mi-bo schreef op 30.05.2018 om 13:37 uur

Kees,

Ik heb gezien wat U precies bedoelt.

Dit is een ( fout ) ( of bewust weggelaten ) in het programma MWD prem 15 en in Photo & graphic Designer 15.

In MWD11 Prem werkt het wel.

Groeten

Michael

CJK schreef op 30.05.2018 om 16:13 uur

Ja vorig jaar gekocht en toen werkte het wel. dat moet dan zo gauw mogelijk terug gedraaid worden want dat geeft heel veel extra werk met aanpassen. vooral als je 3 verschillende maten voor beeldscherm versie hebt gemaakt. nou moet je plaatje voor plaatje in photoshop oid aan passen ipv gewoon schuiven.

wie kan je hier over contacten?

 

alvast bedankt voor de info. het probleem ligt dus niet aan mij.

 

mi-bo schreef op 30.05.2018 om 16:44 uur

Kees,

Een mail is naar de juiste afdeling in Duitsland gestuurd.

Zodra er nieuws is door middel van een download update zal ik het kenbaar maken

Groeten

Michael

CJK schreef op 30.05.2018 om 19:21 uur

hartelijk bedankt. ik wacht met smart.