vreemde beelden tussen de scenes

plagge schreef op 09.04.2023 om 21:19 uur

Ik zou aan dit forum de volgende casus willen voorleggen.

Ik heb een film die gemakshalve bestaat uit scene A, B, C, D, E, enz. in VDL 2023 (helemaal bijgewerkt met laatste up-date)

Deze scenes heb ik op de tijdlijn gezet en waar nodig ingekort. Niks aan de hand zou je zeggen. Het afspelen via de tijdlijn gaat een hele tijd goed om " ergens" de nodige kuren te gaan vertonen. Als ik b.v. scene C en D aan elkaar heb gevoegd en dit via de tijdlijn afspeel zien ik plotseling en paar beeldjes van b.v. scene A tussen de twee scenes verschijnen. En een ding is zeker: die heb ik daar nooit neergezet! Zoals gezegd dat gebeurt in mijn geval ook niet gedurende de hele film maar pakweg de laatste paar minuten bij een totale speeltijd van ca. 7 minuten. Het rare is dat vanaf de eerste scene dat dit gebeurt het ook vrolijk verder gaat bij alle daarop volgende scènewisselingen.

Het lijkt erop ( maar dat is een gok van mij) dat een of andere buffer plotseling niet meer wordt leeg gemaakt. Maar de deskundige forumleden weten vast of ik daar gelijk in heb of dat ik er helemaal naast zit. Ik hoor graag of ik deze casus voldoende heb uitgelegd en zie een reactie met belangstelling tegemoet. Groet, Geertjan

Reacties

Bol schreef op 09.04.2023 om 21:47 uur

@plagge

Hallo Geert,

Waarschijnlijk hebt u last van spookbeelden. Zie een deze links:

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 09.04.2023 om 22:59 uur

Tja sneller kun je het juiste antwoord niet verwachten lijkt mij. Het is met de aangegeven link meteen gelukt! Blijft voor mij de vraag: is e.e.a. te voorkomen? In ieder geval bedankt voor de oplossing! Groet, Geertjan

Bol schreef op 10.04.2023 om 10:22 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat u uw probleem hebt kunnen oplossen middels het gegeven antwoord. Op uw vraag: "is e.e.a. te voorkomen" daar moet ik u het antwoord op schuldig blijven. Zelf heb ik het vermoeden, dat de hulpbestanden .HDP en .H0 hier wat mee te maken zou kunnen hebben. Deze bestanden bestaan alleen maar uit verwijzingen en kunnen op een of andere manier ook corrupt raken.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 10.04.2023 om 13:15 uur

Oké dank je voor de uitleg. Groet, Geertjan