Vraagje over het automatisch aansluiten in VDL2025

sipke schreef op 25.09.2024 om 15:55 uur

Het is ongetwijfeld een instelling die ik over het hoofd zie want in de vorige versies kon dat ook. Als ik een fragment in 3 stukken knip (met de knop splitsen) waarbij het middelste stuk weg moet dan ben ik gewoon met de vorige versies dat de 2 buitenste stukken automatisch op elkaar aansluiten als het middelste wordt verwijderd. Op dit moment wordt wel het middelste stuk verwijderd maar sluiten de 2 andere delen niet op elkaar aan zodat er een gat ontstaat. Het is niet de objectraster, die doet helemaal niets

Reacties

sipke schreef op 25.09.2024 om 16:55 uur

Opgelost. Naast de objecttrimmer moet ook de muismodus ingeschakeld zijn.

Bol schreef op 25.09.2024 om 18:28 uur

@sipke

Hallo Sipke,

Het is goed om te lezen, dat u uw probleem zelf hebt weten op te lossen. Ik wil wel nog even een paar opmerkingen plaatsen.

  • Met de eerste Muismodus (6) dan worden de achterliggend objecten niet tegen elkaar geschoven
  • Met de tweede Muismodus (8) dan worden alle achterliggende objecten op dit spoor naar voren geschoven en het gat wordt gedicht
  • Met de derde Muismodus (7) dan worden alle achterliggende objecten op de sporen naar voorgeschoven. Met als gevolg, dat soms ook objecten over elkaar wordt heengeschoven.

Hebt u nog vragen, laat het mij gerust weten.

Groet,

Rob (Forum Moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 25.09.2024, 19:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sipke schreef op 25.09.2024 om 18:33 uur

Dank voor antwoord.

Kees-Haremaker schreef op 02.10.2024 om 23:55 uur

Hallo Sipke het is eenvoudiger dan je denkt, n.l. in het lege deel van dus onder de onderste spoor even op rechts klikken met de muis en je ziet de opdracht 'gaten vinden en sluiten' dat werkt hoofdzakelijk op videosporen en dus niet op het spoor waar je teksten voor b.v. ondertitteling op hebt staan.
MVG Kees
 

Bol schreef op 03.10.2024 om 15:26 uur

@sipke

Hallo Sipke,

Na een goed gegeven antwoord van @Kees-Haremaker (Kees) heb ik dit voor u inzichtelijk gemaakt. Zie het filmpje.

Groet,

Rob (Forum Moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-