Reacties

Bol schreef op 13.03.2021 om 18:30 uur

@Jan-Dielis9646

Hallo Jan,

....Hoe kan ik in een video opname midden in de opname het laten regen of sneeuwen....

Als ik het goed begrijp, dan bedoelt u dit. Zie het filmpje

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.03.2021 om 18:30 uur

@Jan-Dielis9646

Beste Jan, ga naar sjablonen, beeldobjecten, optie Vol, zorg wel dat waar de regen moet komen het is geactiveerd

Sc6

M.vr.gr

Michael

Jan-Dielis9646 schreef op 13.03.2021 om 18:38 uur

Ja dat bedoel ik alleen kan ik ze niet apart verschuiven zo als jij dat doet ben ook pas met het program bezig zal het wel aan liggen.

Groet Jan

mi-bo schreef op 13.03.2021 om 18:38 uur

@Jan-Dielis9646

Beste Jan,

hierover is al eerder een uitleg gegeven zie

https://www.magix.info/nl/forum/vraag-over-effecten--1269624/#ca1648795

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 13.03.2021 om 18:43 uur

@Jan-Dielis9646

Hallo Jan,

U moet deze eerst allemaal de-groeperen en daarna spoor 1 (beeld) en 2 (audio) weer groeperen en zo ook spoor 3 (beeld) en 4 (audio). U kunt nu spoor 3 en 4 verschuiven.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 13.03.2021, 18:53, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-Dielis9646 schreef op 13.03.2021 om 18:55 uur

Bedankt het is mij nu ook gelukt ben trouwens ook pensioen.

Groet Jan

Bol schreef op 13.03.2021 om 18:58 uur

@Jan-Dielis9646

Hallo Jan,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het u is gelukt om het te laten regen ergens middenin uw filmfragment. Heel veel plezier met het samenstellen van uw (film)projecten.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.03.2021 om 08:53 uur

@Jan-Dielis9646

Beste Jan,

hier een kleine promo, hoe regen met geluid kan worden bewerkt.

http://www.mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7514343/

kijk eens in :

http://www.mi-bo.magix.net/album/

hier staan veel meer kleine promo's waar U iets aan heeft,

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bise schreef op 14.03.2021 om 11:37 uur

Beste Jan,

Mooi om te lezen dat het u gelukt is. Jammer dat Mi-bo er elke keer tussendoor zit met herhalingen die al gegeven zijn, dit komt regelmatig bij hem voor! Dit komt de geloofwaardigheid en leesbaarheid van het forum niet ten goede. Bol had al een zéér mooi filmpje getoond hoe het één en ander kan worden gedaan. Voorts lees ik dat u ook pensionada bent en prettig bezig bent met de video-hobby net als ik.

Veel plezier met het bewerken van uw video's

Mvg,

Cees

mi-bo schreef op 14.03.2021 om 11:58 uur

@Bise

Beste Bise,

wel vreemd zie als Jan -Dielis niet on line is geweest vandaag dat hij U een dankje wel geeft

Maar ik ben het natrappen van U inmiddels gewent

Blijf gezond

M.vr.gr

mi-bo

\Wijziging aangebracht woord trappen moet zijn natrappen

Bise schreef op 14.03.2021 om 12:12 uur

Beste Mi-bo,

Als u mijn opmerkingen als natrappen kwalificeert is het jammer dat u, als moderator, ze niet terharte neemt!

met groet,

Cees

 

Bol schreef op 14.03.2021 om 12:47 uur

@mi-bo

Hallo Mi-Bo,

Als moderator moet u toch weten, dat ieder ander forumlid een vinkje kan en mag zetten bij een dankjewel. Hebt u er weleens bij stilgestaan, dat er misschien meerdere forumleden zijn, die het eens zijn met de antwoorden van @Bise (Cees). Mijn persoonlijke mening over u doet er niet toe, want u weet hoe ik over u denkt.

Ik wens u verder een hele fijne zondag toe,

Met vriendelijke groet,

Rob (moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-Dielis9646 schreef op 15.03.2021 om 12:17 uur

Hoi

Krijg na het opstarten steeds een tweede view waar ik alle extra's kan instaleren maar die heb ik geinstalleerd.

Hoe kan ik iets instellen zo dat ik deze view niet meer te zien krijg.

Gr Jan Dielis

Bol schreef op 15.03.2021 om 12:26 uur

@Jan-Dielis9646

Hallo Jan,

Zie: https://www.magix.info/nl/forum/terugkerende-installationmanager-menu--1258291/

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-Dielis9646 schreef op 15.03.2021 om 12:48 uur

Hoi Bol

Heb gedaan wat je mij schreef Krijg nog steeds de tweede view.

Gr jan Dielis

Jan-Dielis9646 schreef op 15.03.2021 om 12:50 uur

Hoi Rob

Sorry had niet gedaan wat je schreef had gedrukt op oke moet zijn later.

Opgelost

Jan-Dielis9646 schreef op 15.03.2021 om 12:55 uur

Wat zijn de beste instellingen?????

Groet Jan dielis

Bol schreef op 15.03.2021 om 12:57 uur

@Jan-Dielis9646

Hallo Jan,

Vond het al vreemd, dat het nu opeens niet meer ging. Inderdaad moet u op Later geklikt en niet op Ok. Maar goed u heb het gevonden.

Ik zou dit plaatje toevoegen aan mijn mededeling.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 15.03.2021 om 13:05 uur

@Jan-Dielis9646

Hallo Jan,

Wat verstaat u onder de beste instelling? kunt u dit nader verklaren.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-Dielis9646 schreef op 15.03.2021 om 13:10 uur

Je kunt zoveel instellen, je moet al heel goed met het program kunnen werken om alle de instellingen te begrijpen.

Ik werk met het program inventor (jou misschien niet bekend) daar kan ik standaard instellingen maken zo dat ik het beste

uit het program kan haalen.

Groet Jan

Bol schreef op 15.03.2021 om 13:21 uur

@Jan-Dielis9646

Hallo Jan,

Inventor is volgens mij een soort Auto Cad programma? Deze heb ik ooit aangekocht voor een van mijn oud collega's, die daar tekeningen in maakte voor bedrijven, waarvoor wij werkzaam waren.

Als u op "Y" drukt komt u in het Menu Programma-instelling. Hier kunt u verschillende instelling naar uw handzetten.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.03.2021, 13:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-Dielis9646 schreef op 15.03.2021 om 13:45 uur

Hoi Rob

Een film maken in 25fps op 50fps zit er veel verschil in (JA 25PFS) ik bedoel kwaliteit.

Gr Jan

Bol schreef op 15.03.2021 om 13:45 uur

@Jan-Dielis9646

Hallo Jan,

Hier nog een aanvulling op mijn bovenstaand antwoord.

Als u op de "E" komt u in het menu Project-/filminstellingen

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 15.03.2021 om 14:00 uur

@Jan-Dielis9646

Hallo Jan,

Zelf film ik op 1920x1080 50p,

  • 50 = 50 beeldjes per seconde
  • P = progressief; dit betekend, dat het beeld in een keer op de TV wordt gezet

U kunt het beste even het internet afstruinen voor meer informatie, want dit is nogal een complexe materie. Zie bv. 50i vs 50p. klik hier

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-