Reacties

mi-bo schreef op 22.05.2018 om 09:56 uur

Gerda,

ja dit is mogelijk,

ga naar bestand veiligheidskopie,Automatisch opgeslagen project openen. (Alt + O )

Hier staan de MYV bestanden opgeslagen.

Groeten

Michael

Ps. Gerda wilt U de vraag gesteld om 09.34 uur verwijderen, gezien U hier al een antwoord heeft.

gerda-haagen schreef op 22.05.2018 om 14:46 uur

Dag Michel,

Wat heerlijk dat je zo snel reageert. Ik roep zo vaak: GOED lezen! Nu heeft Slimpie zelf over het woord veiligheidskopie heen gelezen. Dank hiervoor mo-bi.
Helaas ben ik daarmee niet uit de brand. Ik zocht de kopie omdat ik het geluid van de video kwijt ben. Nu blijkt ook de veiligheidskopie stom geworden. En alle daaraan voorgaande ook. ???
Weet jij hier raad mee?

nb ik zie de vraag van 09.34 niet, maar ik zal nog even zoeken.

groet Gerda

mi-bo schreef op 22.05.2018 om 14:56 uur

Gerda.

Bedankt voor Uw reactie.

U heeft toch niet pas een grote Windows uodate geinstalleerd

Groeten

Michael

Bol schreef op 22.05.2018 om 15:06 uur

Hallo Gerda,

Ik heb het vermoeden, dat Windows is geüpdatet naar Windows versie 1803 (10 April 2018 update). Als dat zo is zie dan deze topic. https://www.magix.info/nl/forum/na-upgrade-w10-1803-geen-geluid-meer-bij-m2ts-50p--1205661/

Lees vooral mijn antwoord, dat ik schreef op 08.05.2018 om 10:56 uur aandachtig door.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 22.05.2018, 16:26, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.05.2018 om 16:39 uur

Gerda,

kijk eens via audio optie rechts of geluid wel aan staat.

groeten

Michael

gerda-haagen schreef op 22.05.2018 om 20:38 uur

Hallo Michel,

Ik heb inderdaad nét voor het afsluiten van mijn bewerking van de video de melding binnen gekregen dat er een update stond te wachten. Na het afsluiten is de update geïnstalleerd. Naar 1803!! Wat ik van Rob (Bol zie hierboven) begrijp is dat geen gelukkige move. Ik heb het advies gevolgd. Zie mijn reactie op zijn bericht.

nb Ik heb het geluid wel degelijk aanstaan.

Bol schreef op 22.05.2018 om 20:44 uur

Hallo Gerda,

"Zie mijn reactie op zijn (Rob) bericht". Deze zie ik nergens staan. Heb je dit soms via een persoonlijk bericht gedaan? Als je wilt dat je probleem wordt opgelost, dan moet je wel via dit forum blijven communiceren. Zo niet, dan wens ik je heel veel succes met het zoeken naar de oplossing.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

gerda-haagen schreef op 22.05.2018 om 20:48 uur

Hallo Rob,

Wat een verademing dat er mensen zijn die hun best voor me doen want ik kom er alleen niet uit.
Ik heb je bericht van 08.05.2018 om 10:56 uur gelezen en mijn best gedaan die aanwijzingen uit te voeren. Ik struikel al bij punt 4, dat zit niet in video easy. (tenzij ik weer iets over het hoofd zie). Ik heb de berichten in die discussie allemaal gelezen en zie dat anderen die er meer van begrijpen dan ik, er ook niet uitkomen. Ik heb je advies gevolgd en een bericht naar MAGIX support gestuurd.

Help wat nu? Ook opnieuw beginnen is geen optie want ik heb het geprobeerd: geen geluid!

gerda-haagen schreef op 22.05.2018 om 20:55 uur

Rob, zo snel als jij bent!!!

Die reactie moest ik nog schrijven.

Je schreef: Als je wilt dat je probleem wordt opgelost, dan moet je wel via dit forum blijven communiceren. Zo niet, dan wens ik je heel veel succes met het zoeken naar de oplossing.
Dat is wel een beetje nors Rob, ik ben juist zo blij met alle geboden hulp en ik peins er niet over buiten dit forum te gaan shoppen.

Groet Gerda

Bol schreef op 22.05.2018 om 21:13 uur

Hallo Gerda,

Sorry, dat ik zo nors bent overgekomen. Dat was zeker niet mijn bedoeling, ik wil je juist helpen, maar omdat ik "Zie mijn reactie op zijn (Rob) bericht". nergens nog kon vinden, dacht dat je dit verder wilde communiceren, via een PB, met Mi-Bo.

Zelf heb ik Video Easy niet meer op mijn PC staan. Ik ga deze morgenavond speciaal voor jou op mijn PC installeren en dan kan ik bekijken, wat voor mogelijkheden er eventueel zijn.

Je hebt er zeker goed aangedaan om advies te vragen bij Magix Support. Des te eerder zullen ze dit probleem via een update verhelpen.

Nogmaals mijn excuses.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

gerda-haagen schreef op 22.05.2018 om 21:22 uur

You are excused Roberto!
Het zou zóó fijn zijn als je een oplossing vindt. Ik kan ... helemaal niets meer want ook de boel opnieuw doen mislukt. Ik begrijp het niet: hoe is het mogelijk dat de klanten van een 'marktleider' voor de narigheid opdraaien????

Het lijkt wel een hotline, maar toch nog een keer een hartelijke groet,

Gerda

Bol schreef op 22.05.2018 om 23:10 uur

Hallo Gerda,

Ik heb eerder, dan ik heb aangegeven, voor je Video Easy op mijn PC geïnstalleerd.

In Video Easy zou het waarschijnlijk wel niet lukken, zoals ik voor Pro X en Video Deluxe heb beschreven, omdat je bij kanalen geen Surround kan kiezen.

Maar je zou wel het volgende kunnen proberen:

1. klik op film voltooien
  2. klik op Disk branden of....
  3. kies DVD en klik op doorgaan
  4. klik op Encoder-instellingen
  5. kies in de Presets "Standaard DVD Pal AC3 stereo"
  6. klik op Ok
  7. klik op "brandproces starten"
  8. Nu zou er en vraag moeten komen om het audiopakket te downloaden.

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 22.05.2018 om 23:22 uur

Hallo Gerda,

Je zou dit ook kunnen proberen.

1. klik op film voltooien
  2. klik op Disk branden of....
  3. kies SD klik op doorgaan
  4. klik op Encoder-instellingen
  5. kies in de Presets "AVCHD 1920x1080i pal 5.1. Surround"
  6. klik op Ok
  7. klik op "in directory of op geheugenkaart opslaan"
  8. Nu zou wederom de vraag moeten komen om het audiopakket te downloaden

Succes,

Rob.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 23.05.2018 om 09:39 uur

Gerda,

Een volgende vraag na Uw Antwoord gisteren om 20.38 uur.

Met welke versie van MAGIX Vidoe Easy werkt u.

En waar staan de MVY bestanden opgeslagen.

Groeten.

Michael

gerda-haagen schreef op 23.05.2018 om 10:06 uur

Rob Bol what's in a name als je briljant bent!!!

De eerste oplossing bracht me naar punt 9. Toen liep de boel vast. Contr-alt-del, opnieuw opstarten en jawel...GELUID!!!!

Ik kan je niet zeggen hoe blij ik ben. Geloof me ERG blij. Dank je wel.

gerda haagen

gerda-haagen schreef op 23.05.2018 om 10:13 uur

Goedemorgen Michel,

Ik gebruik video easy 6. Maar... het is geschiedt! Rob Bol, onze andere meedenker heeft een oplossing aangedragen die werkt! Ik dank ook jou voor je inspanningen want als ik op Magix moet wachten is de lol van mijn film er wel af.

met dank en groet Gerda Haagen

gerda-haagen schreef op 23.05.2018 om 10:21 uur

Michel en Rob

Ik ben niet nieuwsgierig maar als ik vraag stel, kan ik 's avonds iets wijzer mijn bed in. Dus nog één vraag: hoe komen jullie aan al die kennis? Bestaat er een manier om een eindgebruiker als ik ook een paar stappen verder te helpen in het kennisdomein?

En dan nog iets: is het helpen via deze site jullie hobby of werk???

Zo is het wel weer mooi geweest.

Groet, Gerda Haagen

gerda-haagen schreef op 23.05.2018 om 10:23 uur

Rob,

Is de kwaliteit van het geluid na beide oplossing gelijk???

Bol schreef op 23.05.2018 om 21:56 uur

Hallo Gerda,

Het doet mij deugd om te lezen, dat je audioprobleem is opgelost. Het maakt volgens mij niet uit welke van de twee methodes je gebruikt. Beide manieren download hetzelfde audiopakket. Met andere woorden de kwaliteit van het geluid is / blijft gelijk.

Op de vraag: "is het helpen via deze site je hobby of werk???" Dit is voor mij puur een hobby.

Op de vraag: "hoe kom je aan al die kennis?" Ooit heb ik een commodore 64 gekocht en ben daar programma's opgaan programmeren in verschillende programmeertalen. Ik heb veel cursussen gevolgd en veel PC boeken gelezen. Ook ben ik lid geworden van de hobby computer club (HCC).

Op de vraag: "Bestaat er een manier om een eindgebruiker zoals ik ook een paar stappen verder te helpen in het kennisdomein?" Een echt advies om meer kennis op te doen, heb ik niet zo voorhanden.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.05.2018, 22:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

gerda-haagen schreef op 24.05.2018 om 09:21 uur

😊 ik had al zo'n vermoeden. Dan lig ik zo'n eind achter dat ik maar gewoon eindgebruiker blijf en mijn problemen als nieuwe puzzel aan jullie gun.

Groet Gerda