voltooien van video download

chielelly schreef op 06.08.2012 om 10:44 uur

als ik een video heb afgespeeld/opgeslagen en deze op mijn harde schijf wil opslaan, duurt dit enorm lang; gisteren ook weer gedaan en toen kreeg ik de mededeling dat het opslaan maar liefst 18 uurs, jawel uurs, zou duren; computer de hele nacht aan laten staan; maar het kan toch niet dat dat zolang duurt; ik doe waarschijnlijk iets fout maar ben dan ook een redelijke oude digibeet

Reacties

henrisv schreef op 07.09.2012 om 15:32 uur

Ik ben ook niet zo'n digibeet en begin net te experimenteren met videobewerking (Video easy 3 HD).

Belangrijk zijn zeker:
-Prestaties en opslagcapaciteit van de PC (acceleratie, videokaart, genoeg werkgeheugen  en veel vrije opslagruimte)
-Sluit alle (achtergrond-)programma's, die niets met de videobewerking te maken hebben, zoveel mogelijk af.
-In welk formaat de film wordt opgeslagen (HD1, HD2, Mpeg2, Mpeg4, WMV)
-Bronbestand (MOV 1080p/720p, AVI, Mpeg): hoe meer het bronbestand afwijkt van het doelbestand, hoe meer er berekend moet worden

Mijn film duurde 23 minuten en had 1 uurs (ja, inderdaad) nodig om op te slaan op de schijf. Nadat ik internet en daarna de virusscanner had uitgezet, bleef er nog maar 40 minuten over. Het moet sneller kunnen, maar dat ben ik ook nog aan het uitzoeken. Hopelijk krijgen we hier antwoord van een echte digibeet.