VOB bestand heeft bij gebruik in Video de luxe 2014 plus geen geluid

Marcel-EXTERKATE schreef op 16.02.2021 om 14:26 uur

Ik heb een aantal oude dvd's die ik wil bewerken in vdl. Deze dvd's hebben vob-bestanden. Ik heb de bestanden gekopieerd naar de harde schijf en veervolgens afgespreeld met de VLC-mediaplayer. Geluid is dan aanwezig.

Als ik het vob-bestand vervolgens in vdl open (via de verkenner), heb ik wel beeld, maar geen geluid.

Kan iemand mij helpen?

Groet, Marcel

Reacties

mi-bo schreef op 16.02.2021 om 17:43 uur

@Marcel-EXTERKATE

Beste Marcel.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Wat ik heb gedaan, MAGX vld 2014 opgestart. dvd in de speler, hier ziet U de dvd speler.

Dan volledige disk gekopieerd naar een map, en word het project direct op de tijdlijn gezet, beeld en geluid, via audio functie ( Ctrl + H ) beeld en geluid onder elkaar gezet, daarna geluid golf weergave aanmaken, en beeld en geluisd staan onder elkaar en kan worden afgespeeld.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m kleine promo

Bol schreef op 16.02.2021 om 18:39 uur

@Marcel-EXTERKATE

Hallo Marcel,

Hebt u pas VDL 2014 plus weer op u PC geïnstalleerd. Als dat zo is, dan is de kans groot, dat u geen audio meer hoort, omdat Magix na de laatste update van VDL 2021 het volgende hebt verwijderd:

• Verwijderd: "Uitgebreid audiopakket"
  • Verwijdert AC-3 import/export op Windows 7 en 5.1 Surround export op Windows 8/10)
  • Verwijderd: Importeren/exporteren van bestanden via "MAGIX Intermediate codec"

U moet dan uw VOB converteren naar bv. MP4 bestand. Zelf doe ik dit met het Freeware programma Handbrake.

Zelf heb ik wel audio met VDL 2014 plus / premium, omdat bij mij het uitgebreid audiopakket nog op de PC geïnstalleerd staat. Zo ook bij @mi-bo (Michael)

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.02.2021, 18:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-