Ik wil mijn website, buiten de instelling naar mobiel, ook graag vloeiend ofwel liquid maken weet iemand hoe dat gaat ik kan er niets over vinden in de hulp?
Webdisigner Premium 15.1.0.53605 DL x64 May 4 2018
nee dat is niet mijn vraag. Mijn vraag houdt in dat de websitepagina zich vloeiend aanpast aan de schermresolutie waarin het op dat moment wordt getoond. Willekeurg voorbeeld >https://www.buienradar.nl/ als je het verklein vakje browser rechtsboven aanklikt en je verkleint de website van links naar rechts blijft de hele paginainhoud zichtbaar, bij mijn (Magic) website https://museumjocas.nl gebeurt dat niet dan valt de pagina buiten de randen.
Ik moest eerst cookies activeren, daarna op mijn Home Pc .laptop. IPhone en Samsung Note( mobiel stand) gekeken maar alles wordt perfect aangegeven.( als het vinkje bij Desktopsite wordt aanvinkt wordt het verkleind.en kan men zelf uitzoomen ).
Wat U o.a als voorbeeld aangeeft Buienradar is een site incl. reclame,en dat heeft Uw site niet.
dank voor de vriendelijke woorden aangaande mijn website maar toch ook nu, dat is niet waar ik op doel, u heeft gekeken op mobiele versies dat gaat goed prima, maar ik kijk en werk op mijn monitor resolutie 1920 in de breedte en als u daarvandaan kijkt dan geldt wat ik geschreven heb (het gaat niet om wel of niet reclame).Wellicht kan ik het duidelijker maken als ik een voorbeeld aanhaal dat dichtbij ligt, namelijk via Magic contentcatalogus >ga naar websites met een pagina en dan naar Thema Ultiem en klik op openen (beslaat dan 3/4 van mijn scherm) en klik op preview pagina dan wordt die pagina keurig uitgerekt en beslaat het hele scherm, maar nu omgekeerd, nu ga ik met de muis vanaf de linkerrand het beeld verkleinen naar rechts toe en dan gaat het beeld gewoon mee het krimpt zonder inhoudverlies en daar gaat het om, want bij mijn site vloeit de inhoud pagina niet mee en valt van de randen af.
Zelf heb ik onvoldoende kennis van Webdisigner Premium 15.1.0.53605 om u te kunnen helpen, maar kunt u de paginagrote niet zodanig aanpassen, dat uw pagina op een volledig scherm 1920x1080px past.
Misschien zijn er gebruikers van Webdesigner Premium 15 die u verder kunnen helpen.
dank je Rob handige video, laat het probleem zien, echter mijn paginagrootte is al gelijk aan een 1920 x1080 scherm maar juist bij een kleiner scherm/resolutie past hij dus niet meer en dat automatische wel aanpassen noemen ze liquid of ook wel vloeiende website (zie internet Google). Dank voor het zoeken/mee denken
Ik neem het probleem van Cor misschien anders aan.
@Cor-Bastinck is op zoek naar een manier om de site te tonen in een vloeiende resizing, dus in een echt "responsive design".
Helaas kan de Magix WD dit niet. De WD biedt alleen vaste maten. Maar ze kunnen verschillend zijn in een site. Bijvoorbeeld, een site kan het formaat voor smartphones + een formaat voor tablets + een formaat voor desktop schermen etc. hebben.
De afzonderlijke formaten worden semi-automatisch aangemaakt door WD. De bezoeker van een site ziet altijd de juiste grootte van de site voor zijn toestel (desktop, tablet, smartphone). Overschakelen van de ene maat naar de andere gebeurt altijd in sprongen, niet vloeiend.
Het echte rsponsieve design moet in ieder geval worden geprogrammeerd. Gelukkig kan de WD gebruikt worden zonder enige programmeerkennis, dus het is een echt WYSIWYG programma.
Nadeel: De WD kan geen echt responsief design maken. 😇
klopt helemaal, maar daarmee is het probleem natuurlijk niet opgelost, bovendien heeft zoals ik al aangaf met de voorbeelden in Magic sjablonen die wel zo reageren maar helaas heb ik een sjabloon gebruikt in mijn onschuld dat dat niet heeft en aangezien Magic geen toegang geeft tot de hele html pagina kun je daar zelf ook niets in veranderen. De hele site, halfjaar werk ca. 350 pagina's x 2 (mobiel moet je zelf echt aanpassen per pagina want als je een letter toevoegt veranderd het tekstveld in lengte en gaan de foto's wandelen)_dus feitelijk dan zo'n 700 pagina's. Wat ik Magic wel kwalijk neem is, dat je daar op geen enkele wijze voor gewaarschuwd wordt ook niets er over in de handleidingen, hulp enz. .
[...] bovendien heeft zoals ik al aangaf met de voorbeelden in Magic sjablonen die wel zo reageren [...]
Nou, dat ziet er misschien zo uit, maar het is duidelijk geen responsief design. De Magix ontwikkelaars gebruikten een truc. Bij het aanpassen van de grootte van de site, blijven de objecten op de voorgrond vast in grootte. Alleen de objecten op de achtergrond (dit zijn afbeeldingen) worden groter/kleiner. Je kan het effect voor je bestaande site op elk moment overnemen.
De handleiding geef je nog meer informatie:
[...] nu ga ik met de muis vanaf de linkerrand het beeld verkleinen naar rechts toe en dan gaat het beeld gewoon mee het krimpt zonder inhoudverlies en daar gaat het om [...]
Zoals ik al zei, kan de WD geen echt responsief design maken, zelfs niet als het er zo uitziet. Er is ook geen sjabloon waarmee dit mogelijk zou zijn.
Wat gaat is een andere pseudo responsieve functie. Alle inhoud van de site wordt in- en uitgezoomd. Op die manier gaat er niets verloren.
Maar dat werkt pas halverwege als de site klein is. Wanneer het browservenster wordt verkleind, wordt de inhoud van grotere sites zo klein dat het niet meer kan worden gelezen.
Magix wijst er uitdrukkelijk op dat de methode niet geschikt is voor grotere sites.
Wat overblijft is het besef dat er met een WYSIWYG-editor geen echt responsief design kan worden gecreëerd.
Maar als je tevreden bent met de methode om de achtergrondobjecten te schalen, dan kan je site er bijna uitzien alsof het responsive geprogrammeerd is. 😎
dank voor je inspanningen. Als je naar de pagina's van mijn site hebt gekeken zie je dat die allemaal verschillend van lengte zijn en in ieder geval heel wat langer dan de schermhoogte, dus is het schalen begrijp ik uit je reactie. niet zinvol. Eigenlijk gaat het bij mijn site om het omgekeerde, de hoofdpagina is al schermvullend (1920 px) en als die dan op een kleiner scherm wordt getoond moet hij juist krimpen en niet rekken. Ik ben net een aantal uren bezig geweest met een tussenoplossing namelijk een webvariant van 1200pix, maar krijg onderweg 2x meldingen ernstige fout javascript -klik dat weg met ok- maar hij bleef dan maar pagina's formatteren, dus na zoveel uur afgebroken, want dat ging niet goed.
ja ik ken die site, al menig maal geraadpleegd maar het is heel complex en niet zo maar te implanteren dat kan je Bob laten doen maar ik ben vrijwilliger, dus, dan heb je nog probleem dat je vastzit aan het Magic software vast op je PC, bovendien heb ik al eerder gezegd toont Magic geen complete HTML van je site/pagina en kun je nites verantwoord aanpassen.
Zoals ik al in mijn eerste antwoord heb aangegeven, bezit ik onvoldoende kennis van WD Premium 15.1.0.53605 om u nog verder te kunnen adviseren. Ik wens u daarom heel veel succes, om uw mooie website, toch op een of ander manier van een responsieve design te kunnen voorzien.
Hey Cor, momenteel heb ik hetzelfde probleem. Sinds maanden werk ik aan een website. Deze is nu zo goed als afgewerkt maar nu heb ik reactie gekregen van personen die ze testen en in oudere smartphones wordt deze niet naar behoren weergegeven. De website is voor mijn vriendin die ondertussen overgestapt is naar een host met ssl instellingen wat ook Magix niet kan of wil bieden. Maar wat ik niet begrijp is dat er een CSS standaard is die men omschrijft en gebruikt in Magix maar de weergave staat ingesteld op 100% terwijl men dit zou moeten kunnen aanpassen naar bv 60%. Dit zijn normen die reeds op andere website builders aangepast zijn sinds meer dan 10 jaar. Waarom hier niet? Men zou alle pagina's moeten herschrijven. Manueel duurt dit uren om aan te passen. Heb je ondertussen een oplossing gevonden?
Hallo Rudy, het is allemaal alweer jaren terug, maar het probleem was niet oplosbaar en moest van Maxic komen, die hebben toen een nieuw upgrade uitgebracht (doen ze regelmatig, verdienmodel) waar je voor voor moet betalen, maar niet duidelijk was of je dat dan simpel kon omzetten naar je huidige website of die weer opnieuw moest maken, ik kreeg daar geen antwoord op en heb de aankoop dus ook niet gedaan en het zo gelaten, helaas.
Wat je zegt is inderdaad typisch Magix commentaar, laatst heb ik hen gewezen op het feit dat men cookies moet instellen of je dit nu wil of niet en dat men daarom een beveiligde omgeving nodig heeft. Ook ben ik bezig om een webshop te maken, maar hiervoor moet men zeker kunnen beschikken over een beveiligde transfer. Ik heb hen een wetgeving van Europa gestuurd waaraan elke webhost moet voldoen inzake privacy. Ze hebben me gewoon gestuurd dat zij een webhost zijn zonder gebruik van cookies. En om een beveiligde omgeving te gebruiken ik maar van een andere dienst moet gebruik maken??? Of mojn domein moet verhuizen. Moeten zij niet voldoen misschien?
De wetgeving zegt indien je een webhostingpakket aanbied dat je een versleutelde beveiligde omgeving moet kunnen aanbieden indien voor het aanbod betaalt wordt en daar zit waarschijnlijk een achterpoortje.
Hallo Rudy, dank voor je feetback ik begrijp nu dat je host bij Magix, dat is voor mij niet het geval ik host al jaren bij Webreus alleen het Magix bouwpakket gebruik ik voor mijn website te bouwen/onderhouden vandaar mijn insteek voor liquid want dat moet wel van hun komen en is bij upgrade aangeboden. er is nog een nadeel dat ik vooraf niet wist dat ze namelijk een traag bouwprogramma hebben: het uploaden kan uren duren naar mate je website groter is /geworden. Voor ik aan Magix begon had ik Serif, prima maar is er helaas mee gestopt.
Strekte met je zoektocht, maar zo te lezen zul je een andere host moeten zoeken.om je website op het internet te zetten,
Mijn vriendin is reeds overgestapt en ikzelf sta ook in twijfel want de reactie die je soms krijgt van Magix zelf is niet echt om vrolijk van te worden. Mijn vriendin gebruikt mijndomein en is wel tevreden. Ikzelf denk het domein bij Magix te bewaren en zelf een server aan te bieden via mijn ip adres op een raspberry. Daar was ik mee bezig voor Nieuwjaar maar toen kwam de melding dat mijn vriendin ontslagen was en ze graag zelfstandig wou beginnen. Ze vroeg me wat het zou kosten om een website te laten bouwen en zo ben ik opnieuw hier aan begonnen. De grootste fout is eigenlijk dat Magix vroeger Flash gebaseerd was en hun programma was hierop ingesteld en geperfectioneerd. Maar toen kwam de smartphone....
So what. We zien wel wat er kan gebeuren. Ik ben namelijk nogal thuis in programmatie al ben ik geen IT'er.