Virtueel keyboard geeft geen geluid en onjuiste karakters op toetsen

KroontjesPen schreef op 12.10.2018 om 16:38 uur

MM free versie 27.1.23 en Windows10

Het lukt mij niet om het virtuele keyboard te laten werken. Andere geluiden uit de loops werken prima.

Ook een instrument kiezen met de + in het linker vakje werkt niet.

 

De karakters van mijn toetsenbord komen niet allemaal over een met die op het virtuele keyboard.

Op het VK komt na de M ; : = T in plaats van M , . / T op het TB.

Onder Weergave kan ik niets vinden om een keuze te kunnen maken. De taal is wel Nederlands.

Reacties

Bol schreef op 12.10.2018 om 19:38 uur

Hallo Kroontjespen,

Bij u staat de audioweergave waarschijnlijk op WAV of DirectSound, deze moet u op ASIO of WASAPI zetten. Druk op "P" en klik op het tablad Audio / MIDI en kies hier dan ASIO of WASAPI

Het antwoord op: "Ook een instrument kiezen met de + in het linker vakje werkt niet" is mij niet duidelijk maar misschien bedoel je dit?

Waarom op het toetsenbord na de M ; : = T en niet M , . / T komt, is omdat het toetsenbord op de lay-out van een Duits toetsenbord is gebaseerd.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.10.2018, 19:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 12.10.2018 om 20:24 uur

Het op ASIO of WASAPI zetten, Rob, laat geen enkel geluid meer horen.

Ga dan maar weer terug op DirectSound, kan ik de rest gaan ontdekken.

 

Zo een instrument kiezen bedoelde ik. Had dat al hier ergens gelezen maar werkt ook niet.

 

In ieder geval bedank voor uw reactie. Zal zelf ook nog wat gaan proberen.

Dan moet ik alle stappen wel goed bijhouden voor het antwoord hier en later als het weer niet werkt.

 

Theo.

Bol schreef op 12.10.2018 om 22:31 uur

Hallo Theo,

Misschien heb je wat aan dit filmpje, hoe ASIO en WASAPI instelling werkt.

Ik verneem wel van je wat je hiervan vindt.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 07:53 uur

Sorry Rob, dat had ik al aangegeven.

Bij WASAPI staat zelf nog een optie die niet kan worden geactiveerd.

 

Bol schreef op 13.10.2018 om 09:48 uur

Hallo Theo,

Voor zover ik het hiervandaan kan beoordelen, zal bij u alleen de instelling Luidspreker (Realtek High Definition Audio) geluid laten horen. Zelf heb ik zo'n vermoeden, maar dat kan ik op afstand niet beoordelen, dat de LG Ultrawide (Nvidia High Definition Audio) door het MMM niet herkend wordt.

Wanneer ik mijn Bluetooth koptelefoon gebruikt, dan moet ik deze op Hoofdtelefoon (SL BT HDSET Stereo) zetten, anders heb ik ook geen geluid. Bij mij wordt dan de Luidspreker (Realtek High Definition Audio) uitgeschakeld.

Conclusie: U moet even zoeken welke instelling(en) het bij u het wel doen en welke niet en deze dan gebruiken.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 10:03 uur

Voorlopige zal ik het zonder het virtuele keyboard moeten doen Rob.

Alleen WAV en DirectSound werken hier.

 

Misschien dat ik in Windows10 nog wat kan vinden maar dat is voor later.

Nogmaals bedankt voor uw reacties..

 

Groetjes, Theo

Bol schreef op 13.10.2018 om 10:29 uur

Hallo Theo,

Je schrijft: "Misschien dat ik in Windows 10 nog wat kan vinden"

Kijk een bij instellingen / privacy / microfoon. Deze staat tegenwoordig standaard uit. Als deze uit staat, zet deze is aan en probeer het dan nog eens.

Groet,

Rob

PS er is ook een handboek.pdf te downloaden bij Magix.

Laatst gewijzigd door Bol op 13.10.2018, 10:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 10:40 uur

Helaas Rob, die stond op aan. Jammer.

 

Die handleiding had ik net gedownload. Ga er later op mijn gemak in lezen. 👍

Bol schreef op 13.10.2018 om 10:53 uur

Hallo Theo,

Ik wens u heel veel succes met het zoeken naar de juiste oplossing. Die moet er zeker zijn.

Groet,

Rob

PS.

Wat u nog zou kunnen proberen is om MMM terug te zetten op de standaardwaarden, als u dit nog niet heeft gedaan.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 13.10.2018 om 15:59 uur

Dat is ook al een paar keer gedaan Rob.

 

Ter informatie voor andere even melden dat ik dit al ben tegengekomen.

MMM koppelt wel aan de speakers maar Windows10 heeft ze niet actief staan.

Nu verder kijken hoe ik dat simpel moet oplossen.

Ze steeds actief moeten maken voor MMM virtueel keyboard gaat mij wat te ver.

Groetjes, Theo.

Bol schreef op 13.10.2018 om 16:38 uur

Hallo Theo,

Stel de luidsprekers eens handmatig als standaard in. Klik op "luidsprekers" en daar op "als standaard instellen. Bij jou staat dat de luidsprekers gereed is, maar LG ultrawide is als standaardapparaat ingesteld.

Probeer het dan nog eens.

Groet,

Rob

PS aanvullende vraag. Wat is het merk en type van de monitor die je gebruikt?

Laatst gewijzigd door Bol op 13.10.2018, 17:09, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

KroontjesPen schreef op 14.10.2018 om 15:34 uur

Beste lezers,

De, voorlopige, oplossing lijkt te zijn om aparte luidsprekers aan te sluiten op het moederbord.

Helaas gaat dan al het MMM geluid over die luidsprekers en niet via die van het LG beeldscherm, dat gelukkig wel gewoon als standaard in Windows10 kan blijven staan.

Dat is toch wel te horen of ik moet daar weer veel geld voor gaan uitgeven.

 

Wanneer echter het MMM programma een audiofoutmelding, via LG scherm, geeft moet ik de focus op de koppeling naar die extra luidsprekers terug zetten.

Dit kan door even wat muziek via MMM de laten lopen. Dat door een loop of het project even te starten.

 

Of de LG driver, die wel gezien wordt, ooit gaat werken is gissen.

 

Dit is dan ook wel mijn laatste reactie in dit draadje denk ik.

Bedankt voor alle tips en bijdrage.

Groetjes, Theo.

Bol schreef op 14.10.2018 om 16:04 uur

Hallo Theo,

Het doet mij deugd om te lezen, dat je zelf het probleem min of meer hebt opgelost.

Via een van mijn contactpersonen bij Magix Duitsland heb ik begrepen, dat het probleem met "Wave en DirectSound" bij de ontwikkelaars is neergelegd. De kans is aanwezig, dat in een volgende patch, het virtueel keyboard weer gaat functioneren onder Wave of DirectSound. Dat zou voor jou betekenen, dat het dan ook weer via de luidsprekers van LG Monitor hoorbaar is.

Succes met het samenstellen van je muziekprojecten.

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-