Virtual keyboard

PaulVV schreef op 27.06.2018 om 20:29 uur

When I click with my mouse on the keys in the keyboard it is always off so thek which is pressed is not the key on which my mouse pointer is. I think it might have to do with the size of the keyboard. So I thought I would change it with the slider but for a reason I cannot move it more to the left then the position as shown above. I can use my computer keyboard to play the notes but not the mouse. I there a way I can make this work correctly.

Cheers, Paul.

Reacties

mi-bo schreef op 27.06.2018 om 22:52 uur

Paul,

U weet dat dit een Nederlandse Forum is.

Stel Uw vraag svp. in het Nederlands

Mvg

Michael ( mi-bo )

PaulVV schreef op 28.06.2018 om 09:19 uur

Ik heb een problem met het virtuele keyboard. Als ik met mijn muis op een toest klik dan reageert een andere toets dus niet de toets waar ik op klik. Ik kan ook de schuif die de zoom van het keyboard regelt niet verder naar links schuiven. Als ik gewoon mijn computer toetsenbord gebruikt reageren wel de goede keys op het virtuele toetsenbord. Hoe kan dit.

Cheers, Paul.

Bol schreef op 28.06.2018 om 11:46 uur

Hallo Paul,

Dit fenomeen is mij ook al eerder opgevallen, maar omdat ik zo weinig met Magix Music Maker werkt, was ik dit al weer vergeten. Zojuist, heb ik dezelfde problemen ook weer kunnen waarnemen, zoals jij hebt beschreven.

Ik heb gelijk een mailtje gestuurd naar mijn contactpersoon bij Magix Duitsland, met de vraag of dat hij dit fenomeen ook heeft waargenomen.

Ik hoop hier spoedig een antwoord op te krijgen. Tot die tijd zal je geduld moeten hebben. Als ik een antwoord vanuit Duitsland heb ontvangen, laat ik het je zo snel mogelijk weten.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.06.2018, 11:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.06.2018 om 17:26 uur

@PaulVV.

Uw oproep aandachtig gelezen. met welke versie van MMM werkt U,

misschien heeft U iets aan deze link

https://www.magix.info/de/forum/grafik-des-keyboards-im-control-tab-verschoben--1207104/

 

deze link is door MAGIX aangegeven als oplossing

https://support2.magix.com/customer/de/download_do/294659

MVG

Michael

Bol schreef op 28.06.2018 om 17:35 uur

Hallo Paul,

Dit antwoord kreeg ik vanmiddag vanuit Duitsland.

Hallo Rob,

Dat is ons niet bekend, maar het zou wat met de grafische opbouw van het venster van doen kunnen hebben... Updaten van het stuurprogramma voor de grafische kaart (ofchip in geval van Intel) zou dit probleem dan op kunnen lossen...

Groet,

Erik, Technischer Support NL/BE / Supportmanager   

Groet,

Rob

PS. het probleem heb ik ook op een van mijn andere PC. Ik ga vanavond mijn achterban raadplegen of zij ook hiervan last hebben.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.06.2018 om 17:40 uur

Hallo Paul,

Voorzichtigheid is geboden met het "onscreen_keyboard_fixer.exe". Ik heb dit programmaatje nog niet geïnstalleerd omdat ik deze twee schermen kreeg. Vanavond ga ik dit programmaatje in een veilig omgeving installeren en zal dan verslag uitbrengen.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.06.2018, 17:45, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

PaulVV schreef op 28.06.2018 om 21:33 uur

Hallo.

Mijn drivers van de grafische kaart heb ik bijgewerkt. Dit heeft nog geen verbetering gegeven.

De versie die ik heb is 25.1.2.78, volgens mij de laatste update. Ik heb het programma gedownload maar zal even uw feedback afwachten.

Mijn Duits is een beetje roestig maar ik zal de pagina toch proberen door te lezen 😁

Vriendelijk dank voor jullie hulp.

Groet,

 

Paul.

 

Bol schreef op 28.06.2018 om 21:39 uur

Hallo Paul,

Na veel zoekwerk heb ik een oplossing voor het probleem gevonden.

Doe het volgende:

  1. ga naar: C:\Program Files (x86)\MAGIX\Music Maker\25
  2. kopieer het bestand "install.cfg" naar het bureaublad
  3. open dit bestand met het kladblok van Windows
  4. ga naar "[qml]"; verander de regel QT_OPENGL=dynamic in QT_OPENGL=angle
  5. slaat het "install.cfg" op en verplaatst dit bestand van het bureaublad terug in C:\Program Files (x86)\MAGIX\Music Maker\25
  6. start nu Magix Music Maker op
  7. nu moet alles goed functioneren

Speel het filmpje en zie het resultaat.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 28.06.2018, 23:17, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.06.2018 om 09:24 uur

Paul,

Als moderator wil Ik U aangeven als U veranderingen aanbrengt in een MAGIX product, MAGIX ondersteuning en garantie vervalt

Mvg

Michael ( mi-bo )

Bol schreef op 29.06.2018 om 09:57 uur

@mi-bo In welke voorwaarden van Magix staat te lezen, dat als je een verandering aanbrengt in een Magix product, de garantie en ondersteuning bij Magix vervalt?

@PaulVV Mocht er echt iets mis zijn gegaan, installeer dan het Magix programma gewoon opnieuw en alle veranderingen worden ongedaan gemaakt.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

PaulVV schreef op 29.06.2018 om 10:17 uur

Hallo,

@Bol Ik ga het vanavond zeker proberen. Weet u misschien of het key-board fix programma misschien hetzelfde doet?

@mi-bo. Ik snap uw waarschuwing. Ik zal eerst kijken of het middels de door Magix geleverde oplossing werkt (keyboard fix programma). Het aanpassen van het cfg file is dan een laatste optie.

Bedankt voor jullie hulp.

Paul

Bol schreef op 29.06.2018 om 10:42 uur

Hallo Paul,

Persoonlijk raad ik je af om het keyboard fix programma te gebruiken, omdat ik vanuit Norton Internet Security een dreigingsmelding kreeg. Norton heeft, vervolgens bij mij, dit programma van de harde schijf verwijderd.

Je kan het beste het install.cfg aanpassen, zoals ik reeds eerder beschreven heb. Het is een fluitje van een cent en je loopt hiermee geen risico, dat je een virus binnenhaalt of erger nog.

Nogmaals, wat betreft de garantie en de ondersteuning waar Mi-Bo het over heeft, is uit de lucht gegrepen en staat nergens in de voorwaardes te vinden van Magix.

O ja, zojuist kreeg ik een mailtje vanuit Duitsland, dat hij e.a. verkeerd had gezien en dit het bekende "QT-probleem is en dat je de tekst gewoon mag en kan worden aangepast.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.06.2018, 10:54, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-