Videos via MIJN VIDEOS op externe SSD schijf zichtbaar

Inge_68 schreef op 30.12.2022 om 17:06 uur

Ik heb inmiddels een Samsung 2TB SSD schijf aangeschaft om als externe schijf te dienen bij mijn laptop. Aangezien de laptop mijn reiscomputer is en dus de computer waarop ik film monteer in MVDL Premium 2023 (gebruik Windows 11). Wat ik erg fijn zou vinden is als ik onder de knop import/ mijn media/ mijn videos meteen mijn SSD te zien zou krijgen. Nu krijg ik C:\users\....\videos te zien en zou graag meteen D:\videos en/ of D:\ muziek te zien krijgen onder import mijn media. Zodat ik niet steeds met het pijltje naar de bovenliggende map hoef te gaan of via computer.

Weet iemand of dit mogelijk is en hoe het in te stellen?

Mijn dank is groot.

Reacties

Bol schreef op 30.12.2022 om 18:45 uur

@Inge_68

Hallo Inge,

U kunt dit alsvolgt doen:

  • maak op uw externe SSD schijf de volgende twee volgende mappen aan. Mijn Video en Mijn Muziek
  • start VDL op
  • klik op: Import / Computer / D:\ uw SSD externe schijf
  • ga naar de map: Mijn Video en klik met de rechtermuiskop op Naam
  • klik op: Map als koppeling
  • nu wordt Mijn Video als snelkoppeling onder Import gezet.
  • doe dezelfde procedure ook voor de map Mijn Muziek

Als u uw SSD externe schijf via een USB poort hebt aangesloten, dan kan u door te klikken op Mijn Video of Mijn Muziek rechtstreeks naar een van deze mappen schakelen.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 30.12.2022, 18:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Inge_68 schreef op 31.12.2022 om 08:40 uur

Hallo Rob,

Top πŸ‘πŸ˜€! Ga ik straks uitproberen en kijken of het lukt.

Β 

Groetjes en dank,

Inge

Bol schreef op 31.12.2022 om 14:41 uur

@Inge_68

Hallo Inge,

Hier nog een aanvulling op mijn bovenstaand gegeven antwoord. U kunt met deze procedure ook snelkoppelingen van andere mappen maken. Let op!! Als u VDL2023 terugzet op de standaardwaarden, dan moet u deze snelkoppelingen weer opnieuw aanmaken.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.12.2022, 14:49, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Inge_68 schreef op 31.12.2022 om 15:36 uur

Hallo Rob,

Β 

Helemaal gelukt πŸ‘- dank je wel voor de heldere uitleg.

Zal rekening houden dat bij terugzetten naar standaardwaarden ik de mappen opnieuw moet maken.

Groetjes en d nk,

Inge

Bol schreef op 31.12.2022 om 15:58 uur

@Inge_68

Hallo Inge,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het gelukt is om de snelkoppelingen aan te maken. BedanktπŸ‘ voor deze terugkoppeling.

Dan heb ik nog even een andere opmerking. Het kan voorkomen, dat als u uw externe SSD schijf weer opnieuw aansluit via een andere USB poort deze een andere schijfletter krijgt toegewezen. i.p.v. "D" bv. een "M". U zal dan de snelkoppelingen weer opnieuw aan moeten maken.

U kunt de oude snelkoppeling op deze manier verwijderen. Klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling en kies dan Koppeling wissen

Fijne jaarwisselingπŸ’₯ en een voorspoedig 2023 🍻🍷🍷

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 31.12.2022, 16:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Inge_68 schreef op 01.01.2023 om 10:28 uur

Hallo Rob,

Dank je wel voor de toevoeging - zal ik zeker onthouden πŸ˜ƒπŸ‘.

Alle goeds voor 2023.

Β 

Groetjes,

Inge

Bol schreef op 01.01.2023 om 21:00 uur

@Inge_68,

Hallo Inge,

Hierbij wens ik u een gelukkig NieuwjaarπŸŽ‰ maar vooral deΒ beste wensen voor 2023🎊 en dat al uw dromen / wensen mogen uitkomen.Β 

Met vriendelijke groeten,Β 

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 09.01.2023 om 10:31 uur

Hallo Inge, als extra info na de juiste van Rob, heb ik nog een goede tip, als je een nieuw project aanmaakt maak dan op die extra HD een map aan met de titel die uw project aangeeft, b.v. vakantie 2023 en wijs dan in het scherm dat je oproept met de letter 'Y' de map aan war je alle beelden van die vakantie in opgeslagen hebt.
Mvg Kees

Inge_68 schreef op 10.01.2023 om 06:30 uur

Kees, dank je wel πŸ‘πŸ˜€ dat is inderdaad een erg goede tip. Zal ik zeker doen.