Videorecorder wordt niet gezien

AntoinetteA schreef op 27.05.2022 om 15:20 uur

Ik heb de software nieuw besteld en geinstalleerd, programma geopend en als ik kies voor 'video's van analoge bronnen importeren'' en ik ga naar de volgende stap dan wordt daar geen apparaat gezien. Het keuzevenster is dus leeg. Wat nu?
Windows is ook helemaal up to date. Laptop opnieuw gestart, programma opnieuw gestart, kabels opnieuw verbonden, het probleem blijft.
 

Reacties

mi-bo schreef op 27.05.2022 om 15:50 uur

@AntoinetteA

Welkom AntoinetteA als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Misschien heeft U iets aan deze Tutorial

https://www.magix.info/nl/tutorials/ruv-2022-versie-7-0-1-12--1275696/

En deze link,

http://mi-bo.magix.net/album/#galery-3318992-7525299

En enkele Tips hoe RUV2022 werkt

http://mi-bo.magix.net/album/#albums-3318992

Vriendelijke groet

Michael (FM)

2 x Wijziging aangebracht i.v.m met meer info

AntoinetteA schreef op 27.05.2022 om 16:13 uur

Dank je wel Michael, maar ik heb de installatie nu nog een keer uitgevoerd met behulp van de stappen op die pagina en ik blijf een leeg keuzevenster zien. Hij ziet de videorecorder dus nog steeds niet.
Ik ben nu al 2,5 uur bezig om de software uberhaupt aan de praat te krijgen 😞

mi-bo schreef op 27.05.2022 om 16:31 uur

@AntoinetteA

Beste AntoinetteA.

U heeft een analoge videorecorder, (mag ik aannemen).

Scartkabel aansluiting aan de achterzijde, heeft U een scart met een zwits aan/uit.

Zet U de analoge videorecorder wel op play, die wordt namelijk niet automatisch gestart.

Als U de usb-omzetter in de usb3 ingang van de laptop druk, hoort u dan een Windows melodie.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

 

 

AntoinetteA schreef op 27.05.2022 om 16:56 uur

Wat me nu ook opvalt; als ik naar de inleidende video kijk op deze pagina: https://www.magix.com/nl/support/know-how/tutorialvideos/red-uw-videos/
dan zie ik daar hele andere pictogrammen/iconen:

En ik zie in mijn programma dit:

Kan dat er misschien iets mee te maken hebben?

AntoinetteA schreef op 27.05.2022 om 16:58 uur

@AntoinetteA

Beste AntoinetteA.

U heeft een analoge videorecorder, (mag ik aannemen).

Scartkabel aansluiting aan de achterzijde, heeft U een scart met een zwits aan/uit.

Zet U de analoge videorecorder wel op play, die wordt namelijk niet automatisch gestart.

Als U de usb-omzetter in de usb3 ingang van de laptop druk, hoort u dan een Windows melodie.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

 

 

Ik heb een analoge videorecorder.
Scartkabel staat op 'out' en zit in de 'out'-uitgang van de videorecorder.
Videorecorder wel of niet op play maakt niet uit, hij blijft hem niet zien.
Ik hoor inderdaad wel het Windows-geluidje als ik de usb in de laptop stop.
Ik heb ook meerdere usb ingangen geprobeerd maar dat helpt ook niet.

mi-bo schreef op 27.05.2022 om 17:36 uur

@AntoinetteA

Beste AntoinetteA.

Dank voor Uw Feedback.

Video moet wel afspelen met band erin

De scart zal in de bovenste worden gedaan hier staat in/out, en als u geen 2 scart ingangen heeft, zal het aan de voorzijde via de pluggen RGB worden aangesloten.

Vriendelijke groet

Michael (FM)

Bol schreef op 27.05.2022 om 17:38 uur

Hallo @AntoinetteA,

Hebt Red u Video wel toegang tot uw camera. Ga hiervoor eens naar: alle instellingen (windows) / Privacy / Camera / en kijk op de Apps toegang hebt verleend tot uw camera. Zo niet zet de schuifregelaar op Aan

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.05.2022 om 17:52 uur

@AntoinetteA

Beste AntoinetteA,

U heeft RUV 2022 en de bovenste plaatjes is van RUV 9

dan nog een optie en dan audio bron als dit is aan gevinkt zal het best mogelijk zijn dat het wel werkt

Sc6

Vriendelijke groet

Michael ( FM )

 

AntoinetteA schreef op 27.05.2022 om 17:55 uur

Hallo @AntoinetteA,

Hebt Red u Video wel toegang tot uw camera. Ga hiervoor eens naar: alle instellingen (windows) / Privacy / Camera / en kijk op de Apps toegang hebt verleend tot uw camera. Zo niet zet de schuifregelaar op Aan

Succes,

Rob (forum moderator)

Dit was inderdaad de oplossing, hij doet het!
Dank je wel 🙏

Bol schreef op 27.05.2022 om 18:01 uur

Hallo @AntoinetteA,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, door de camera toegang te geven tot Red u Video uw probleem is opgelost. Succes met het overzetten van uw videobanden.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 27.05.2022, 18:22, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.05.2022 om 18:03 uur

@AntoinetteA

Beste AntoinetteA,

Positief bericht dat het wel werkt , na deze optie

"Hebt Red u Video wel toegang tot uw camera. Ga hiervoor eens naar: alle instellingen (windows) / Privacy / Camera / en kijk op de Apps toegang hebt verleend tot uw camera. Zo niet zet de schuifregelaar op Aan

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

U heeft een aansluiting met videorecorder en de oplossing is voor een camera en het werkt.

Veel plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden,

vriendelijke groet

Michael ( FM )

Bol schreef op 27.05.2022 om 19:31 uur

Hallo @AntoinetteA en andere forumleden,

....De wonderen zijn de wereld nog niet uit....U heeft een aansluiting met videorecorder en de oplossing is voor een camera en het werkt....

Volgens mij is hier een eenvoudige verklaring voor. Een videorecorder stuurt net als een camera beeldmateriaal uit via Red uw Video (Magix Video Easy) naar uw PC / Laptop. Daarom moeten sommige Apps ook toegang hebben tot uw Camera.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2022, 00:19, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 28.05.2022 om 20:33 uur

Hallo @AntoinetteA en andere forumleden,

Via een persoonlijk bericht heb ik van Mi-Bo vernomen, dat hij zijn tutorial hebt aangepast met de gegeven oplossing in deze topic. Zie: https://www.magix.info/nl/tutorials/ruv-2022-versie-7-0-1-12--1275696/

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 28.05.2022, 21:27, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-