Videograbber niet herkend

Andries-Boone schreef op 19.12.2021 om 18:05 uur

De onlangs aangeschafte USB videograbber van Gembird wordt niet herkend in het capture menu (rode knop) van VDL 2021.
Deze grabber wordt wél door de Windows Camera app en NCH Debut en OBS software herkend, dus dit lijkt geen Windows- issue!
Maar ik doe de capture met videograbber natuurlijk veel liever direct in VDL 2021. Het capture menu lijkt deze optie qua symbool aanduiding ook te bieden!
Wat moet ik doen om dit in VDL 2021 werkend te krijgen?
 

Reacties

mi-bo schreef op 19.12.2021 om 18:59 uur

@Andries-Boone

Beste Andries.

Als moderator kan ik U jammer genoeg geen goed advies geven, daar ik het product niet ken, en alleen met MAGIX Producten werk.

Maar er zullen zeker lezers/gebruikers van dit Forum U misschien wel een goed advies geven.

Blijf gezond en fijne feestdagen in vooruitzicht, en een Covid-19 (omikron)vrij 2022 toegewenst.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 19.12.2021 om 19:42 uur

@Andries-Boone

Hallo Andries,

De door uw aangeschafte USB videograbber van Gembird zal niet onder VDL 2021 werken, omdat de USB omzetter van Magix andere drivers hebt.

Wat u zou kunnen proberen is om USB drivers van Magix te installeren. Zie: https://www.magix.info/nl/support/artikel/installatieprocedure-magix-video-converter--710/

Of het ook werkt, dat kan ik u niet zeggen, maar u doet dit allemaal onder u eigen verantwoording!!!

succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.12.2021, 19:43, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Andries-Boone schreef op 19.12.2021 om 20:59 uur

Beste Michael en Rob,

Dank voor jullie snelle reacties.

Ik heb de Gembird UVG-002 inmiddels draaiend gekregen In Magix VDL 2021 (onder Windows 10).

Ik zag algemene tips in de link naar de "Vorgehensweise bei nicht erkannten Videowandler" (op een andere plek in de support site). Een daarvan was om de videograbber DIRECT op de USB 3.0 ingang van de PC aan te sluiten en niet via de USB hub (die onder handbereik staat...) en ook niet via verlengkabeltjes e.d..
Ik dacht al dat het niet aan de drivers zou liggen want die heb ik geïnstalleerd van de mini-CD die bij de grabber in de doos zat, dus die moesten wel goed zijn.

@Michael (moderator): Gelukkig werken ook niet-Magix producten in VDL 2021.

mi-bo schreef op 19.12.2021 om 21:09 uur

@Andries-Boone

Beste Andries.

Dank voor Uw Feedback.

Goed bericht dat Uw usb-grabber ook onder MVDL 2021 werkt, en dat U dit op het Forum heeft gemeld, ook wat U gedaan heeft, dank daarvoor.

Veel succes met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 19.12.2021 om 21:33 uur

@Andries-Boone

Hallo Andries,

Bedankt👍voor uw terug koppeling. Succes met het digitaliseren van uw bandjes?

Fijne feestdagen en een voorspoedig 2022

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-