Videogeluid bewerken alsof het niet in woonkamer is opgenomen

Hollandhouse schreef op 14.03.2021 om 15:00 uur

Ik heb mijn video opgenomen in een woonkamer. De video speelt zich zich zgn. af in een grote televisiestudio met publiek. Het geluid van de sprekers past er niet goed bij, omdat het klinkt alsof ze in de woonkamer zijn, wat natuurlijk ook zo is :-) Heeft iemand een tip hoe ik dat geluid met bewerking in Magix nog wat natuurlijker of wat minder als opgenomen in een woonkamer kan laten klinken?

Reacties

Bise schreef op 14.03.2021 om 15:49 uur

Beste,

Misschien een héél klein beetje echo? Klik op een scene zodat die geaktiveert staat en dan shift en h dan opent zich een scherm met tal van mogelijkheden. Lekker om te expirimenteren!

Succes,

Cees

Bol schreef op 14.03.2021 om 16:07 uur

@Hollandhouse

Hallo Jaap,

Na wat @Bise(Cees) u adviseert, is er nog een mogelijkheid om te gebruiken.

  • klik met de rechtermuisknop de audiospoor of gebruik de sneltoets Alt+A
  • Audio Cleaning menu wordt nu geopend

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.03.2021, 16:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hollandhouse schreef op 14.03.2021 om 17:54 uur

Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb hiermee al wel met van alles ge-experimenteerd. Ik denk dat er maar een kleine wijziging nodig is, maar ik heb geen idee welke wijziging. Toevoegen van wat meer echo levert niet het gewenste resultaat, omdat je dan echt een echo te horen krijgt.

Bol schreef op 14.03.2021 om 18:12 uur

@Hollandhouse

Hallo Jaap,

U kunt wat experimenteren met de knoppen of met het balletje te slepen

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bise schreef op 15.03.2021 om 10:34 uur

Beste Jaap,

Na deze twee opties kunt u ook nog audacity proberen. Het is een free-ware programma. In het verleden heeft m,n zwager dit veel gebruikt om z,n orgel en/of koor opnamen te optimaliseren. Bijzonder goed programma! alleen bewerkelijk n.l. eerst geluid loskoppelen en daarna weer in magix plaatsen en weer lip synchroon terug zetten. Maar volgens mij zijn de mogelijkheden uitgebreider!

succes,

Cees

Hollandhouse schreef op 15.03.2021 om 17:01 uur

Dankjulliewel nog voor de reacties. Ik heb al veel ge-experimenteerd, maar heb nog niets kunnen vinden wat het gewenste effect heeft. Er zijn nog teveel mogelijkheden. :-)
Audicity is ook nog eens het proberen waard. Ook bedankt voor die tip!